Hvornår er et barn for stor til klapvogn??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12. april 2015

Mama85

Til at de er MAX 3 år, gerne til ca. 2 1/2, for når de bliver 3 starter de jo i bh, og der er næsten ikke mere synd end alt fo store børn (3 årsalderen) der sidder i en klapvogn.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. april 2015

modesty

cecilie1984 skriver:

Hej alle

Jeg vil gerne høre jeres mening om børn og klapvogn.

Min datter er 3 år og 8 mdr og vi er altså stadig glade for klapvognen. Vi bruger den feks ud og handle og på længere gå ture.

Men hvornår er et barn for stor til klapvogn eller hvornår holdte i op??

Vi droppede vores da vores søn var cirka 3 år.

Anmeld Citér

12. april 2015

TNBC

cecilie1984 skriver:

Hej alle

Min datter er 3 år og 8 mdr og vi er altså stadig glade for klapvognen. Vi bruger den feks ud og handle og på længere gå ture.

Jeg vil også sige 3-4år, bare fordi man godt kan klare at gå meget  børnehave, kan man jo godt have brug for barnevognen når man måske skal hjem fra børnehaven, når barnet er meget træt(og det er mange jo når de lige er startet i børnehave) og man skal gå hjem.

Eller man skal på ferie, hvor man skal gå meget, er den også meget rar at have med, til et lille hvil.

Men det er jo op til hver familie, men et barn der er for stor, bør ikke sidde i den. For det er synd og jeg tror ikke det er godt for barnet.

Anmeld Citér

12. april 2015

CharlotteogMaria

3 år. Som flere siger, der skal de til at gå lange ture i børnehaven.

Anmeld Citér

12. april 2015

Ellie79

cecilie1984 skriver:

Hej alle

Tænker det kommer an på barnet og jeres livsstil - her har vi ikke brugt den siden sønnen var 2,8 han ELSKER at gå og gad alligevel aldrig sidde i den på tur, endte med vi alligevel bare brugte den til jakker, tasker og indkøb hehe - min datter brugte den til hun var ca. 3 1/2 så kunne hun ikke være i den, men havde hun kunne ville hun den dag i dag havde elsket at blive kørt rundt - hun HADER at gå 

Anmeld Citér

12. april 2015

Clisolka

Jeg tror det var sidste forår min ældste stoppede med at sidde i den, hun har været 3-3½. Derefter har vi kun brugt den til længere ture (vi har ikke bil)  

Nu er det kun lillebror som bruger den (19 mrd) 

Anmeld Citér

12. april 2015

sne190810

Det kommer i mit hoved meget an på hvilken type familie man er, hvordan man lever og hvad ens andre muligheder er. 

Min datter sluttede her i vinters med at bruge sin, og der var hun 4 1/2.

Jeg har ingen bil, bor i storbyen så er enten altid på cykel eller med offentlig transport. Klapvognen har været en dejlig ting at have, hvis vi f.eks. har været nogen steder, hvor jeg vidste den ville blive over hendes sengetid, inden vi ville vende snuden hjemad.(og ja, raaaaaavnemor som fra tid til anden er ude om aftenen med min datter efter hendes sengetid)

For hvordan i alverden skulle jeg ellers få hende hjem? Bære hende :-P nej, så der har det været praktisk stadig at have den, selvom nogle vender øjne ved det. 

Anmeld Citér

12. april 2015

ekebiv

Elgaard73 skriver:

Jeg tænker at man kan bruge den så længe barnet gider at bruge den. Og så længe man ikke lige frem skal brug masser af kræfter for at få dem moslet ned i den.

Må dog, med et glimt i øjet, indrømme at da jeg sidste sommer så en 7-8 årig i en klapvogn ude i Djurs sommerland, da studsede jeg lige lidt. Der stak simpelthen arme og ben ud alle steder og man tænkte da lige kort : Øhh hvorfor? Men tænker at selv om drengen så sund og rask ud, kan der jo godt have været en (måske fysisk) årsag til at de stadig brugte den.

Her har vi en dreng på 3,4 år, og vi stoppede med at bruge den sidste sommer, fordi at han ville op og ned af den hele tiden. Så det var tilsidst til med besvær, end gavn.

Det kan jo også være at det var en ældre søskende der "fik et lift". Jeg kan da ikke afvise at min knap 6 årige kunne finde på at ville have et kort lift hos lillebror i klapvognen efter en lang dag i Djurs

Anmeld Citér

12. april 2015

MorDk

Jeg synes ikke man kan "tillade" sig at sætte alder på. Det er vel individuelt. Min søn er 4½ og han sidder stadig i klapvogn engang imellem (mest når lillesøster ikke liiiige gider) Men når jeg har været alene med ungerne og vi f.eks skal ned i byen og handle eller ud til mormor (som bor i en anden by) så har det altså været rart med klapvognen. Herhjemme bruger han dog mest "ståbrættet" imens lillesøster sidder i klapvognen. Min søn er ikke fan af gåture. MEN han er meget aktiv på sin cykel og sit løbehjul. Og ja på mange andre tidspunkter... Knægten ELSKER at blive kørt og herregud... 

Kender ingen i konfirmationsalderen, som vil sidde i klapvogn 

Anmeld Citér

12. april 2015

Elgaard73

ekebiv skriver:

Det kan jo også være at det var en ældre søskende der "fik et lift". Jeg kan da ikke afvise at min knap 6 årige kunne finde på at ville have et kort lift hos lillebror i klapvognen efter en lang dag i Djurs

Det var også min tanke, men vi stødte på familien flere gange og på intet tidspunkt var der andre børn med dem... Jeg håber ikke at mit indlæg blev opfattet som fordømmende, for det var ikke meningen. Det så blot pudsigt ud ved første øjekast...det er jo ikke noget man ser ret ofte, og derfor nåede mit (uopdragede) jeg, da lige at tænke : er han ikke en smule for stor? 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.