Hvornår er et barn for stor til klapvogn??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10.223 visninger
23 svar
29 synes godt om
12. april 2015

cecilie1984

Hej alle

Jeg vil gerne høre jeres mening om børn og klapvogn.

Min datter er 3 år og 8 mdr og vi er altså stadig glade for klapvognen. Vi bruger den feks ud og handle og på længere gå ture.

Men hvornår er et barn for stor til klapvogn eller hvornår holdte i op??

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. april 2015

StineW79

Profilbillede for StineW79

Når de ik ka være i den mere.. Vh stine

Anmeld Citér

12. april 2015

Mettefpigen

Jeg ved ikk hvornår et barn er for stor til klapvogn, jeg har siden han var 2 år kun brugt den på længere ture og siden var 3 aldrig brugt den...

Anmeld Citér

12. april 2015

årgang84

Profilbillede for årgang84

Vi har ikke brugt vores siden sidste sommer. 2 år og 4 måneder. Da det var et cirkus at få ham ned at gå. Han gik og går langt uden. Ikke flere timer men okay længde. 

Anmeld Citér

12. april 2015

Omsorgsgiver

Profilbillede for Omsorgsgiver
Den stolte mor til 2

Min datter er 3 et halvt år og har ikke brugt sin i rigtig lang tid. Syntes børn har godt af at gå og bevæge sig. Selvfølgelig i det omfang de kan holde ud. Har en bekendt der stadig bruger klapvogn til sine børn på 4 og 5/6 år og det syntes jeg godt nok er synd for børnene. De er jo ikke babyer mere.

Anmeld Citér

12. april 2015

cecilie1984

Omsorgsgiver skriver:

Min datter er 3 et halvt år og har ikke brugt sin i rigtig lang tid. Syntes børn har godt af at gå og bevæge sig. Selvfølgelig i det omfang de kan holde ud. Har en bekendt der stadig bruger klapvogn til sine børn på 4 og 5/6 år og det syntes jeg godt nok er synd for børnene. De er jo ikke babyer mere.

5 og 6 år synes jeg også er for stort.

Vi bruger den heller ikke dagligt langtfra. Men synes bare det er for tidligt at sælge den og tænker den måske er rar at have med på ferie til sommer. Min datter vil heldigvis gerne gå men har det nogen gange med at stikke af fra mig derfor synes jeg vognen er rar. Men tænker heller ikke hun skal bruge den når hun bliver 4 år. Men indtil evt. Hun bliver 4 til august

Anmeld Citér

12. april 2015

Elgaard73

Jeg tænker at man kan bruge den så længe barnet gider at bruge den. Og så længe man ikke lige frem skal brug masser af kræfter for at få dem moslet ned i den.

Må dog, med et glimt i øjet, indrømme at da jeg sidste sommer så en 7-8 årig i en klapvogn ude i Djurs sommerland, da studsede jeg lige lidt. Der stak simpelthen arme og ben ud alle steder og man tænkte da lige kort : Øhh hvorfor? Men tænker at selv om drengen så sund og rask ud, kan der jo godt have været en (måske fysisk) årsag til at de stadig brugte den.

Her har vi en dreng på 3,4 år, og vi stoppede med at bruge den sidste sommer, fordi at han ville op og ned af den hele tiden. Så det var tilsidst til med besvær, end gavn.

Anmeld Citér

12. april 2015

Logo

cecilie1984 skriver:

Hej alle

Jeg vil gerne høre jeres mening om børn og klapvogn.

Min datter er 3 år og 8 mdr og vi er altså stadig glade for klapvognen. Vi bruger den feks ud og handle og på længere gå ture.

Men hvornår er et barn for stor til klapvogn eller hvornår holdte i op??

Jeg synes et barn er for stort til klapvogn ved tre års alderen. Når de starter i børnehave skal de jo også gå en del, og der er der ingen der sidder i barnevogn. 

Anmeld Citér

12. april 2015

Babilooo

3-4 år  og især til sidste kun ved lange ture

Anmeld Citér

12. april 2015

Aisha

Profilbillede for Aisha
Mors Superman

Min søn var 2,6 da vi opgav klapvognen. Han havde alt for meget krudt bagi til at sidde. Nu tager han løbecyklen ALLE steder. Eller løber. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.