Hurtig hjælp til ultra rød numse.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14. april 2015

MorDk

Nea85 skriver:

Kan du anbefale en god barrierecreme til formålet?

Vores Ida døjer desværre rigtig meget med rød numse og sår i øjeblikket, da hun er ved at få tænder..

Den vandskyende barrierecreme fra apoteket. Smørres i tyndt lag 2-3 gange dagligt. Brug evt. vat eller vatrundeller med olie på når du vasker. Skumkludende kan godt "kradse" lidt. Være obs på om der er svamp. For så skal dette behandles. Numsen bar så ofte som muligt. 

Og ellers er kogtvandsklude virkelig gode til rød numse. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. april 2015

OverTheRainbow

Evt. skifte til økologiske bleer? Lad hende ligge med bar numse, så meget som muligt. HUSK at vaske hende med vat/vatrondeller. Klude er alt for ru for den sarte hud..

Det allerbedste du kan smøre på er Weledas nappy change cream Den brugte jeg, da alt andet kiksede og vupti, sønnikes numse blev fin igen.. Inotyol hjalp slet ikke og satte sig fast... av av!

Anmeld Citér

14. april 2015

Isabella_mor

MummiT skriver:

Min datter er så rød at der faktisk er gået hul på huden og hun bløder 

Hun er heldigvis ikke sur når hun ikke skal skiftes, men så snart jeg klapper puslebordet ned begynder hun at græde.

Lige nu skal hun faktisk til at sove, men jeg ved ikke hvad jeg skal gøre ved den røde numse der. Jeg har zinksalve og inotyol hjemme, men er bange for at det måske svier når nu der er hul på huden?

Du må endelig ikke bruge inotyol på hud der er gået hul på.! 

I dette tilfælde er kogte koldvandsklude det bedste, og så masser af luft til numsen i dagtimerne. 

Anmeld Citér

14. april 2015

Mor-til-Alfred

Profilbillede for Mor-til-Alfred
Gravid

Der findes et vidundermiddel på apoteket.

aderma numsecreme. Den er vidunderlig og redder enhver rød numse herhjemme!

Anmeld Citér

14. april 2015

MamaGulloev

Profilbillede for MamaGulloev
D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kom lillesøster
OverTheRainbow skriver:

Evt. skifte til økologiske bleer? Lad hende ligge med bar numse, så meget som muligt. HUSK at vaske hende med vat/vatrondeller. Klude er alt for ru for den sarte hud..

Det allerbedste du kan smøre på er Weledas nappy change cream Den brugte jeg, da alt andet kiksede og vupti, sønnikes numse blev fin igen.. Inotyol hjalp slet ikke og satte sig fast... av av!

Den slår hun ud af, så det vil jeg ikke bruge

Det er lidt svært det med masser af luft når hun er ivuggestue.. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.