Hurtig hjælp til ultra rød numse.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5.879 visninger
24 svar
19 synes godt om
10. april 2015

MamaGulloev

Profilbillede for MamaGulloev
D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kom lillesøster

Min datter er så rød at der faktisk er gået hul på huden og hun bløder 

Hun er heldigvis ikke sur når hun ikke skal skiftes, men så snart jeg klapper puslebordet ned begynder hun at græde.

Lige nu skal hun faktisk til at sove, men jeg ved ikke hvad jeg skal gøre ved den røde numse der. Jeg har zinksalve og inotyol hjemme, men er bange for at det måske svier når nu der er hul på huden?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. april 2015

De3Guldklumper

MummiT skriver:

Hun er heldigvis ikke sur når hun ikke skal skiftes, men så snart jeg klapper puslebordet ned begynder hun at græde.

Lige nu skal hun faktisk til at sove, men jeg ved ikke hvad jeg skal gøre ved den røde numse der. Jeg har zinksalve og inotyol hjemme, men er bange for at det måske svier når nu der er hul på huden?

Jeg ville bruge inotyolen eller ligge en kogtvandsklud i hendes ble

Anmeld Citér

10. april 2015

MamaGulloev

Profilbillede for MamaGulloev
D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kom lillesøster
De3Guldklumper skriver:

Jeg ville bruge inotyolen eller ligge en kogtvandsklud i hendes ble

Har ingen kogtvandskulde og de kan ikke rigtig nå at køle af inden hun skal have ble på og i seng. Hun burde ligge og sove nu..

Anmeld Citér

10. april 2015

anna111

Profilbillede for anna111

Ville bruge Inotyol crem så skulle det gerne være væk i morgen ☺

Anmeld Citér

10. april 2015

(august)

Lanolinsalvd eller zinksalve hjælper også godt

Anmeld Citér

10. april 2015

Dig, mig og vores små prinsesser <3

Profilbillede for Dig, mig og vores små prinsesser <3
Alt hvad jeg ytre herinde ønsker jeg bliver herinde :)
MummiT skriver:

Hej

Det lyder ikke rart. Havde for nogle uger siden samme problemer ved min datter Hun skreg heller ikke eller noget. Der var også huller. Brugte zinksalve, som jeg plejede. Dette var dog helt forkert,  da det jo fugter huden, og den derfor går mere i stykker.

Derefter begyndte jeg at duppe på området med fugtige engangs klude, og sørgede for hendes numse var helt tør  inden, at hun igen fik ble på.  Det hjalp efter nogle dage. Ca en uge efter var numsen fin igen. Sørgede også for at hun lå så meget uden ble som muligt. 

Så set mit råd. 

Anmeld Citér

10. april 2015

DortheL

Kartoffelmel i et tynd lag :-) 

Anmeld Citér

10. april 2015

hannetheis

Profilbillede for hannetheis

ville hurtigt lave nogle kogtvandsklude. Og så i køleren for de hurtigt kan bruges

Anmeld Citér

10. april 2015

B&J

DortheL skriver:

Kartoffelmel i et tynd lag :-) 

Nemlig kartoffelmel tyndt lag også hvis hun skal skiftes i nat eller senere så gør det igen det suger alt den væske og opretter huden

Anmeld Citér

10. april 2015

Tutter92

Aldrig brug zinksalve. Det er overhovedet ikke godt for små barnenumser  Vi bruger også inotyol herhjemme, og det virker perfekt. Så snart jeg kan ane han er rød, får han lige lidt på og dagen efter er det væk.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.