Hurtig hjælp til ultra rød numse.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10. april 2015

Michella2

Kogtvandskludene er også mit bedste bud.. Bare klip i en stofble og kog dem og så på køl. De bliver hurtig kolde. 

De skabte mirakler da vores dreng var syg og på antibiotika.. Han havde hul på numsen, så slemt var det. 3 dage senere var det værste væk og sårene helede smukt! 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. april 2015

tweety2060

Jeps kogtvandsklude når der er hul og inotyol  når sårene er helet. . God bedring

Anmeld Citér

10. april 2015

Gabriel

MummiT skriver:

Min datter er så rød at der faktisk er gået hul på huden og hun bløder 

Hun er heldigvis ikke sur når hun ikke skal skiftes, men så snart jeg klapper puslebordet ned begynder hun at græde.

Lige nu skal hun faktisk til at sove, men jeg ved ikke hvad jeg skal gøre ved den røde numse der. Jeg har zinksalve og inotyol hjemme, men er bange for at det måske svier når nu der er hul på huden?

Kogte klude og frisk luft. Inytiol når der ikke er hul på mere. Du skal nærmest lægge det på så du ikk river i huden og så pas på med bad da vandet opløser huden igen.

Min søn led så frygteligt af det da han var mindre. Det var så slemt. 

Men kogte klude er det bedste til huller og så frisk luft og ingen bad

Anmeld Citér

10. april 2015

Nelly123

Tutter92 skriver:

Aldrig brug zinksalve. Det er overhovedet ikke godt for små barnenumser  Vi bruger også inotyol herhjemme, og det virker perfekt. Så snart jeg kan ane han er rød, får han lige lidt på og dagen efter er det væk.

Det forstår jeg ikke.. Inotyol indeholder jo også zinkoxid.

Hvad er forklaringen på at zinksalve skulle være skidt for baby? Så er inotyol vel lige så slemt? 

Anmeld Citér

10. april 2015

Gabriel

Nelly123 skriver:

Hvad er forklaringen på at zinksalve skulle være skidt for baby? Så er inotyol vel lige så slemt? 

Jeg skal ikke kunne svare på hvorfor men spørger du lægen er zink første forsøg og inytiol andet forsøg hvis ikke zink virkede. 

Her gjorde zink det værre men kogte klude og inytiol klarede det hele

Anmeld Citér

11. april 2015

MamaGulloev

Profilbillede for MamaGulloev
D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kom lillesøster

Tusind tak for alle jeres svar! Jeg laver nogle kogtvandsklude og så håber jeg at det går over inden på mandag

Anmeld Citér

11. april 2015

gokkelok

Når baby har skedt og når huden er så rød, så vask med vatrundeller eller Mesoft (anvendes til at rense sår med og er 10 gange blødere end vatrundeller og friller ikke - købes på apoteket). Så irriteres huden ikke yderligere. 

Ellers kolde kogtvandsklude, inotyol salve og luft  

inotyol salve er en tjæresalve, og er derfor ikke noget man anbefaler at bruge til daglig eller ved let rød numse. Der anvendes zink eller phantenolsalve. 

Anmeld Citér

11. april 2015

Tutter92

Nelly123 skriver:

Zinksalve er fint hvis man ikke skal have ble på når man har fået smurt det på. Men det er bestemt ikke godt hvis man så får bleen på og barnet tisser, da det gør er huden ikke kan ånde. Og så bliver det kun værre. Min mor og papmor arbejder på plejehjem og har fortalt mig om det.

Så herhjemme bruger vi kun inotyol som er en slags tyk tjære, og det virker med det samme lige så snart han bliver lidt rød.

Anmeld Citér

12. april 2015

MorDk

Inotyl er fantastisk og virker MEN MEN MEN det må IKKE bruges hvis der er hul/sår. Mit bedste bud er det gamle husmoderråd: Kogtvandsklude! 

Zinksalve er hårdt for huden og man bruger det stort set heller ikke til de ældre mere (på plejehjemmene) Der skal bruges FED creme til at fjerne zinken igen derfor vil en barrierecreme være bedre

Anmeld Citér

12. april 2015

Nea85

MorDk skriver:

Inotyl er fantastisk og virker MEN MEN MEN det må IKKE bruges hvis der er hul/sår. Mit bedste bud er det gamle husmoderråd: Kogtvandsklude! 

Zinksalve er hårdt for huden og man bruger det stort set heller ikke til de ældre mere (på plejehjemmene) Der skal bruges FED creme til at fjerne zinken igen derfor vil en barrierecreme være bedre

Kan du anbefale en god barrierecreme til formålet?

Vores Ida døjer desværre rigtig meget med rød numse og sår i øjeblikket, da hun er ved at få tænder..

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.