Jeg tror lægen tager fejl...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10. september 2009

Diana...

Rosa skriver:

HA! Der var ihvertfald 2 der er enige med mig  

Jeg siger 6.uge indtil NF - så skal jeg nok give mig hvis scanningen siger noget andet

Rosa

For sådan var det nemlig i mit tilfælde... 

Lægens termin 31 januar (som passet med min mens) scanningens termin 8 februar (som osse passet med min æl) og jeg fødte så den 21 februar 

Kram Diana som tror du er i uge 6 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. september 2009

Moderator

Profilbillede for Moderator
Diana... skriver:

For sådan var det nemlig i mit tilfælde... 

Lægens termin 31 januar (som passet med min mens) scanningens termin 8 februar (som osse passet med min æl) og jeg fødte så den 21 februar 

Kram Diana som tror du er i uge 6 

Yeees!! Så beslutter jeg mig for 6.uge indtil det modsatte er bevist

to all

Anmeld

10. september 2009

missKat

Rosa skriver:

Hej damer.

Det lyder måske som en fjollet ting, men det irriterer mig alligevel at jeg tror lægen tager fejl når han siger jeg er i 5.uge, og mener selv jeg er i 6. - hvad mener I?

Min 1.mensdag var d.7.aug, men min ÆL var allerede en uge efter, d.15. dvs. jeg har "sprunget en uge over inden jeg overhovedet blev befrugtet

Egentlig regenr man jo fra 1.mensdag og så ca. 2 uger frem til ÆL, og ifølge denne beregning er jeg 4uger og 5 dage henne. Men ifølge samtlige OB-hjul på nettet som kan indstilles på "date of conception" / Ægløsningsdato er jeg 5 uger og 5 dage henne... 

Eftersom ægget ikke er befrugtet alligevel inden ÆL så er man jo ikke rigtigt gravid de første 2 uger alligevel så jeg vil mene at jeg (og lægen) burde tage udgangspunkt i ÆL og ikke 1.mensdag...

Hvad synes I? Og gav det mening???

Grunden til at jeg finder det relevant er jo at når man følger med uge for uge er detb da lidt ærgeligt hvis man alrtid er en uge bagefter - plus at mine lægebesøg / scanninger kan rykkes en uge frem 

KH
Rosa

Hej Rosa,

nu har jeg ikke læst alle svar, men kun den første side.
Jeg har samme "problem" som dig, da jeg også havde tidlig ÆL.
MEN som min læge siger at den de regner ud fra er ALTID 1.mens dag og intet andet... Så selv om jeg selv tror jeg er 4 dage foran hendes udregning, er det 1. mens dag det stå i papirene.

Så læs begge uger når du følger med
og så må du se når du skal til NF, hvad de siger der - du kan jo være heldig at få ret!!!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.