Jeg tror lægen tager fejl...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.883 visninger
22 svar
0 synes godt om
10. september 2009

Moderator

Profilbillede for Moderator

Hej damer.

Det lyder måske som en fjollet ting, men det irriterer mig alligevel at jeg tror lægen tager fejl når han siger jeg er i 5.uge, og mener selv jeg er i 6. - hvad mener I?

Min 1.mensdag var d.7.aug, men min ÆL var allerede en uge efter, d.15. dvs. jeg har "sprunget en uge over inden jeg overhovedet blev befrugtet

Egentlig regenr man jo fra 1.mensdag og så ca. 2 uger frem til ÆL, og ifølge denne beregning er jeg 4uger og 5 dage henne. Men ifølge samtlige OB-hjul på nettet som kan indstilles på "date of conception" / Ægløsningsdato er jeg 5 uger og 5 dage henne... 

Eftersom ægget ikke er befrugtet alligevel inden ÆL så er man jo ikke rigtigt gravid de første 2 uger alligevel så jeg vil mene at jeg (og lægen) burde tage udgangspunkt i ÆL og ikke 1.mensdag...

Hvad synes I? Og gav det mening???

Grunden til at jeg finder det relevant er jo at når man følger med uge for uge er detb da lidt ærgeligt hvis man alrtid er en uge bagefter - plus at mine lægebesøg / scanninger kan rykkes en uge frem 

KH
Rosa

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. september 2009

sarahb

mener man tager ud fra 1 mensdag, så du er 5 uger henne..

Anmeld

10. september 2009

Moderator

mener man tager ud fra 1 mensdag, så du er 5 uger henne..

Jo men barnets udvikling er jo den samme uanset om der gik 1 eller 2 uger inden ÆL?I mit tilfælde gik der kun 1 uge, men derfor har barnet stadig været i maven ligeså længe som hvis der var gået de normale 2 uger...

Anmeld

10. september 2009

sarahb

ja men det er ikke sådan de regner de regner fra din 1 mens da og så til NF kan det være du bliver rykket lidt i terminen.. men eller har de ret, da alle jo har ÆL på forskellige tidspunkter og det er forskelligt hvor længe det tager for ægget at sætte sig fast osv...

Anmeld

10. september 2009

Moderator

Jamen... Hm... Så når jeg kigger under uge-for-uge beskrivelserne skal jeg så ikke følge udviklingen som efter ÆL, som jeg ved hvornår var præcist? 

Anmeld

10. september 2009

H+S Skjolgborg.

Jeg ville sige ud fra 1 mens dag den 7 aug=! også frem er du er 4+6 henne i dag og  hver fredag skifter du uge.
Så i morgen er du 5+0  henne næste fredag 6+0 osv osv...

Hved scanningen finder du så ud af om det så passe + - nogle dage...
Men hvis du menere du hved hvornår du har æl skal du ikke bleve forskræke hvis de flytte dig 1-2 dag frem sådan har det været den gang her..

1 mens dag den 16 marts= termin 21 dec..
scanningen siger 24 dec.
Lægen og jdm siger 22 dec

Så jeg holde på den 22-23 dec efter min to andre børn= æl dagen på 15-16 som passe med termin den 22-23 dec.

Men i sidste ende kommer han ud på sin fødselsdag *SS*..

Mvh Henriette 25+2 venter mit 3 barn jubiiii en dreng..

Anmeld

10. september 2009

christina2412

jeg har kun æggeløsning max 2 gange om året. min  mens har altid været regelmæssigt, 28-30 imellem. derfor troede min læge jeg var noget længer henne dengang jeg opdagede jeg var gravid, men blev sat 3 uger  tilbage til nf.
så vent til du kommer til nf der kan de måle det præcis.
men man tager altid efter sidste første mens dag, ved mig gik det så bare galt pga jeg ikke har æggeløsning ret tit.

og kan hilse og sige heller blive sat frem end tilbage det var noget af en at sluge, at blive sat 3 uger tilbage.

christina 31+0

Anmeld

10. september 2009

H+S Skjolgborg.

Henriette.S.J. skriver:

Jeg ville sige ud fra 1 mens dag den 7 aug=! også frem er du er 4+6 henne i dag og  hver fredag skifter du uge.
Så i morgen er du 5+0  henne næste fredag 6+0 osv osv...

Hved scanningen finder du så ud af om det så passe + - nogle dage...
Men hvis du menere du hved hvornår du har æl skal du ikke bleve forskræke hvis de flytte dig 1-2 dag frem sådan har det været den gang her..

1 mens dag den 16 marts= termin 21 dec..
scanningen siger 24 dec.
Lægen og jdm siger 22 dec

Så jeg holde på den 22-23 dec efter min to andre børn= æl dagen på 15-16 som passe med termin den 22-23 dec.

Men i sidste ende kommer han ud på sin fødselsdag *SS*..

Mvh Henriette 25+2 venter mit 3 barn jubiiii en dreng..

1 mens dag den 7 aug  er = 1 dag og frem skulle der stå...

Anmeld

10. september 2009

Moderator

Jeg kan se at jeg er i undertal... Ævvv.... Jeg følger jo vildt med i barnets udvikling fra ægget sætter sig fast og frem og uanset hvilken uge vi kalder det er barnet jo så langt som det er... Uhhh hvor jeg glæder mig til den NF-scanning!!!!!

Tusind tak for svarene damer

Anmeld

10. september 2009

oo

Jeg tror også man regner fra 1. mensdag fordi dit æg godt kan have sat sig fast meget senere end du tror ud fra din ÆL, så mensdagen  er i det mindste noget man ikke er i tvivl om....

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.