Jeg tror lægen tager fejl...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10. september 2009

N1

Jeg ville nu mene at når ægget er en uge længere fremme end normalt, må barnet vel også være det?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. september 2009

Moderator

Profilbillede for Moderator
Nat93 skriver:

Jeg ville nu mene at når ægget er en uge længere fremme end normalt, må barnet vel også være det?

ikke nødvendigvis, for det kommer an på hvornår ægget sætter sig fast

men forstår godt din tanke! - udviklingen/celledelingen går igang når ægget sætter sig fast, men når man ikke kender den dato så går man efter 1. mens dag i stedet - er også derfor man kan blive rykket en del frem eller tilbage til scanningerne hvor de jo kigger på bebser størrelse i stedet

Anmeld

10. september 2009

vatten

Jeg er nu altså enig med dig

Når ægget er en uge ældre end gennesnittet, må barnet og være en uge ældre.. Jeg forstår bare ikke helt, hvorfor din læge ikke har taget efter det? Jeg tænker jo, at NF scanning kan vel kun laves i uge 12, så hvis du kommer til scanning og bliver sat en uge frem og dermed er i uge 13, kan de vel ikke lave den risikoberegning?

Anmeld

10. september 2009

christina2412

nf bliver taget mellem 11-13 så det sker der ikke noget ved

christina 31+0

Anmeld

10. september 2009

Louise mortil4

indtil du har været til NF går man ud fra meneses først dag. Jeg har æl sent (næsten lige op af menses) og det er altid først efter NF at man flytter rundt på ugerne. Jeg har indtil efter NF altid været 1 uger foran.

Anmeld

10. september 2009

Kaufie

Som andre skriver, kan du blive rykket frem/tilbage ved NF scanning. Der tager de udgangspunkt i spirens længde, som skulle være ret præcis indikation af hvor langt du er henne.

Anmeld

10. september 2009

Moderator

HA! Der var ihvertfald 2 der er enige med mig  

Jeg siger 6.uge indtil NF - så skal jeg nok give mig hvis scanningen siger noget andet

Rosa

Anmeld

10. september 2009

mortil(nichlasogmathias)

christina2412 skriver:

jeg har kun æggeløsning max 2 gange om året. min  mens har altid været regelmæssigt, 28-30 imellem. derfor troede min læge jeg var noget længer henne dengang jeg opdagede jeg var gravid, men blev sat 3 uger  tilbage til nf.
så vent til du kommer til nf der kan de måle det præcis.
men man tager altid efter sidste første mens dag, ved mig gik det så bare galt pga jeg ikke har æggeløsning ret tit.

og kan hilse og sige heller blive sat frem end tilbage det var noget af en at sluge, at blive sat 3 uger tilbage.

christina 31+0

jeg blev også sat 3 uger tilbage.. man tænker lidt på at man ku ha været 3 uger længere henne..

Anmeld

10. september 2009

Moderator

karina22 skriver:

jeg blev også sat 3 uger tilbage.. man tænker lidt på at man ku ha været 3 uger længere henne..

ÆV, stakkels dig

Anmeld

10. september 2009

Karo

Erfaring siger mig jeg heller vil rykkes frem i tiden end tilbage. Med mit første barn blev jeg rykket et par dage frem hvilket var dejligt men denne gang har de rykket mig 4 dage tilbage hvilket irrirtere mig. Så jeg vil gå ud fra 5 uger og så bliver positivt overrasket.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.