Mama85 skriver:
Det er et meget svært valg. For selvfølgelig kæmper man for sine børn, og vil ikke påføre dem smerte, og slet ikke når de ikke kan forstå den uretfærdige situation- for det vil det jo være, uanset hvad. Jeg forstår ham også, men tænker at der må være noget angst, forvirring og en masse andet inde over, som TS skal forstå, for at hun ikke skal tro at det er hende der er gal på den- for netop i hans tilfælde er det mere end lovligt undskyldt at ikke tænke rationelt.
Det er også en smerte inde i en selv - jeg ville personligt aldrig selv sætte et barn til verden i en tid hvor jeg følte jeg kunne få en potentiel dødsdom en gang om ugen ved svaret for blodprøver.
Det handler ikke om at nogen er gal på den (med mindre den kære mand ikke har anet han dyrkede sex uden brug af prævention, men der bliver jeg så gal i skralden så det forventer jeg bare ikke er tilfældet). Men det handler om et menneske, som ts formodes at holde en del af, der står midt i en livskrise, jeg synes faktisk ikke det er ts der står i en krise (jo hun er gravid, og jo hun må nok se i øjnene at den graviditet ikke skal blive til noget med mindre hun vil skabe en situation med en konflikt). Og man kan sagtens tolke på, hvorfor mon manden tænker sådan om en graviditet, men faktum er det gør han, og han har endda været rimelig klar også før graviditeten: det vil jeg slet ikke nu, om et år (at jeg så ikke forstår han har dyrket ubeskyttet sex er en anden historie).
Og jeg synes han har alt muligt ret til at: det kan jeg simpelthen ikke overskue nu midt i min livs kamp. Det betyder ikke at han ikke vil se sit levende barn, men der betyder han ikke vil knytte sig til er barn mere mens han ikke aner om han måske får kræft igen.
At få kræft er for næsten alle lig død i tankerne, at det ikke er det i virkeligheden er jo så ligegyldigt. Og sandsynligheden kan man gå ind og google på de forskellige kræftformer. Men det ændrer jo ikke på det følelsesmylder, der er i en når man får at vide man har kræft.
Jeg ved det ikke, det undrer stadig mig at de har dyrket ubeskyttet sex, men det er nok bare mig....
Anmeld
Citér