Krise - hjælp!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.450 visninger
15 svar
20 synes godt om
7. april 2015

Ev

Hej alle 

Jeg har en søn med min tidligere ekskæreste. Vi gik fra hinanden, da vores søn var 1 1/2 år gammelt. Vi er mega gode forældre sammen og får det hele til at køre ordentligt. 

Vi snakkede om at få et barn mere sammen, selvom vi hverken er kærester eller bor sammen. 

Min søns far, fik konstateret kræft september 2014, og er helbredt (indtil videre), man er stadig i 'høj-risiko gruppen' 12 måneder frem efter operationen dvs. han har høj risiko for at få kræft et nyt sted de næste 12 mdr. Han går jævntligt til kontrol og får taget blodprøver én gang om ugen. 

Vi snakkede om at få et barn mere sammen. Det har været i december måned vi tog emnet op. Han havde sagt, omkring 1 års tid kunne vi snakke om det. Vi fik foretaget en sæd-analyse for egentlig at vide, hvor 'meget' der var tilbage.. Det så ikke for godt ud. Der var omkring 20.000 sædceller pr. ml. Jeg smed p-pillerne efter 4 år, for der ville alligevel næsten være UMULIGT at opnå en graviditet på den naturlige måde.

Der gik 'kun' 3 mdr. så blev jeg gravid.

Jeg er omkring 6 uger henne, og Han vil IKKE have barnet. Jeg ved virkelig ikke hvad jeg skal stille op. Vi har snakket frem og tilbage, og til sidst sagde han til mig: 'Jeg er ikke til at rokke i. Jeg kan ikke overskue det nu. Og hvis du vælger at få det, kommer du til at så helt alene med det.'

Jeg ved virkelig ikke hvad jeg skal gøre, og det fylder ALLE mine tanker, og har skriftlige eksaminer om 14 dage!!!!! (Studerer på universitetet). Jeg er 25, og han er 34.

Jeg søger VIRKELIG gode råd!!

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. april 2015

Mama85

Sikke en svær situation, har desværre ingen gode råd, men håber at I finder en løsning. Personligt synes jeg ellers det er så fedt når forældre der ikke er sammen, laver søskende til fælles børn. 

Anmeld Citér

7. april 2015

Mor1986

Puha en situation.

jeg kan sagtens forstå ham. Han ved jo heller ikke hvordan fremtiden ser ud.

men når det er sagt så tror jeg nu jeg havde beholdt det. Så havde mine børn den samme far og mor. Men du skal så bare være indforstået med at faren ikke vil have noget med barnet at gøre. Dog kan han jo nå at ændre mening.

Anmeld Citér

7. april 2015

Ev

Mama85 skriver:

Sikke en svær situation, har desværre ingen gode råd, men håber at I finder en løsning. Personligt synes jeg ellers det er så fedt når forældre der ikke er sammen, laver søskende til fælles børn. 

Ja tak, vi har det også glimerende hver for sig :-) Det kunne næsten ikke blive bedre udover situationen nu.......

Anmeld Citér

7. april 2015

Ev

Mor1986 skriver:

Puha en situation.

jeg kan sagtens forstå ham. Han ved jo heller ikke hvordan fremtiden ser ud.

men når det er sagt så tror jeg nu jeg havde beholdt det. Så havde mine børn den samme far og mor. Men du skal så bare være indforstået med at faren ikke vil have noget med barnet at gøre. Dog kan han jo nå at ændre mening.

Jeg kan også fuldtud forstå hans situation. Men jeg har også prøvet at banke ind i hovedet på ham, at hans sæd ikke er noget at råbe hurra for.. Og hvis det ikke lykkedes på den naturlige måde, kan vi ikke få ivf behandling igennem det offentlige pga. vi har fællesbarn! Så skal vi selv betale for en behandling som koster omkring 30.000 kr.  

Men jeg tænker også, han vil være far for begge børn, og han kan jo ikke kun se vores nuværende søn og så ikke den anden!? 

Anmeld Citér

7. april 2015

Mama85

Ev skriver:

Ja tak, vi har det også glimerende hver for sig :-) Det kunne næsten ikke blive bedre udover situationen nu.......

Det er jo fantastisk i sig selv! Men tror du ikke at han er i en panik-situation? For hvis han ikke vil se jeres ufødte barn, hvad med jeres første? Det giver ikke rigtig nogen mening..

Anmeld Citér

7. april 2015

Ev

Mama85 skriver:

Det er jo fantastisk i sig selv! Men tror du ikke at han er i en panik-situation? For hvis han ikke vil se jeres ufødte barn, hvad med jeres første? Det giver ikke rigtig nogen mening..

Ja, det er også det som virker SÅ mærkeligt. Han antydede til, at jeg kom til at stå alene med det 'kommende' barn... Men ligep præcis, hvad så med hans nuværende barn på 3 år., og næsten 4, hvis 'kommende' barn får lov til at leve!?  Forstår det ikke rigtigt 

Anmeld Citér

7. april 2015

Mama85

Ev skriver:

Ja, det er også det som virker SÅ mærkeligt. Han antydede til, at jeg kom til at stå alene med det 'kommende' barn... Men ligep præcis, hvad så med hans nuværende barn på 3 år., og næsten 4, hvis 'kommende' barn får lov til at leve!?  Forstår det ikke rigtigt 

Er det fordi at han tror at du forventer at han er 100 % fysisk tilstede for jer 24/7? For når han siger at han ikke kan overskue at få barn nr. 2, så kan man godt forstå ham, taget hans helbred i betragtning.

Anmeld Citér

7. april 2015

lineog4

Ev skriver:

Hej alle 

Jeg har en søn med min tidligere ekskæreste. Vi gik fra hinanden, da vores søn var 1 1/2 år gammelt. Vi er mega gode forældre sammen og får det hele til at køre ordentligt. 

Vi snakkede om at få et barn mere sammen, selvom vi hverken er kærester eller bor sammen. 

Min søns far, fik konstateret kræft september 2014, og er helbredt (indtil videre), man er stadig i 'høj-risiko gruppen' 12 måneder frem efter operationen dvs. han har høj risiko for at få kræft et nyt sted de næste 12 mdr. Han går jævntligt til kontrol og får taget blodprøver én gang om ugen. 

Vi snakkede om at få et barn mere sammen. Det har været i december måned vi tog emnet op. Han havde sagt, omkring 1 års tid kunne vi snakke om det. Vi fik foretaget en sæd-analyse for egentlig at vide, hvor 'meget' der var tilbage.. Det så ikke for godt ud. Der var omkring 20.000 sædceller pr. ml. Jeg smed p-pillerne efter 4 år, for der ville alligevel næsten være UMULIGT at opnå en graviditet på den naturlige måde.

Jeg er omkring 6 uger henne, og Han vil IKKE have barnet. Jeg ved virkelig ikke hvad jeg skal stille op. Vi har snakket frem og tilbage, og til sidst sagde han til mig: 'Jeg er ikke til at rokke i. Jeg kan ikke overskue det nu. Og hvis du vælger at få det, kommer du til at så helt alene med det.'

Jeg ved virkelig ikke hvad jeg skal gøre, og det fylder ALLE mine tanker, og har skriftlige eksaminer om 14 dage!!!!! (Studerer på universitetet). Jeg er 25, og han er 34.

Jeg tror ikke helt jeg forstår. I er ikke kærester men I har regelmæssig sex (eller i hver fald sex nok til at kunne blive gravid) og det uden brug af prævention selvom I ikke vil have barn nu? Er det rigtigt forstået?

Nå, men ud over jeg ikke forstår situationen. Så forstår jeg i høj grad din ex. Han har levet med en dødsdom, og den er ikke taget fra ham endnu. Ja det kan være han aldrig kan få flere børn, men jeg vil tro det er en meget lille bekymring i forhold til han måske slet ikke kan se det barn han har vokse op. 

At forholde sig til en kræftdom gør man har ret til at være irrationel, man har ret til at træffe nogen for andre mærkelige valg. Og han ønskede jo netop at komme over de kritiske 12 mnd før han ville overveje at sætte endnu et barn i verden (må nød til at spørge om han vidste I ikke brugte prævention?).

for mig er det jeg frygter mest, udover igen at skulle begrave et af mine børn, at jeg skal dø fra mine børn mens de er små. Tanken om at beføre dem den smerte, den udfordring i livet, gør så ondt så jeg næsten ikke kan trække vejret ved tanken. Tanken om jeg skal kunne sige farvel til dem, mens jeg ser ind i deres smukke børneøjne. At jeg må opgive jobbet som mor der kan passe på dem - bare tanken og det er som verden skrider under mig. 

Og jeg har endda ingen indikationer på det skulle ske, men det har din ex. Han har formodentlig tænkt tanken tusind gange, han har måtte se i øjnene, at der er en sandsynlighed for han skal påføre den smerte til sit barn. Og nu skal han forholde sig til der kan være endnu et barn han påfører den smerte. Endnu et barn han måske ikke kan beskytte, ikke kan se som voksen. Jeg kan sagtens forstå han slet ikke kan tænke den tanke til ende, og det så er nemmere at slet ikke rumme det barn, ikke tage det barn ind, ikke blive far til det barn andet end på papiret.

nu er du så gravid, og det er er stort offer at få en abort. Men jeg ville ikke kunne gennemføre en graviditet med en der bumlede med så meget og klart meldte fra. Tiden nu handler om din ex, om han skal blive rask og om han skal lære at leve med at døden kom så tæt på - det er ikke nemt at leve med kræften også selvom man bliver helbredt.

Anmeld Citér

7. april 2015

Mama85

Ev skriver:

Hej alle 

Og ikke mindst når man tænker på  hans egene forventninger til at være far, ikke kun for ét barn, men 2.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.