Kan jeg overhovedet få noget hjælp?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5. april 2015

Sandratoft

Anonym skriver:

Jeg kan ikke bruges jeres svar til noget når i skriver at det er en forkælet holdning også videre.

Jeg søger arbejde og når jeg får arbejde så vil busser, tog ikke passe med arbejdstider. Jeg har overvejet at sælge bilen men vil stadig have gælden for der jo ingen der vil købe en bil med gæld i. Jeg vil sagtens kunne bo i en 1 værelse hvis jeg finder og det behøver ikke være luksus.

Men tak for jeres svar, jeg spurgte bare om der var noget man kunne søge da jeg ikke før har prøvet det?? 

Du skal ikke tage de negative svar til dig du skriver allerede at du søger bredt, så du gør jo hvad du kan. 

Som nogle andre skriver, så er der kun boligstøtte du kan få, men den kan også hjælpe meget i et stramt budget. 

Synes det vil være dumt at sælge en bil hvis du alligevel ender ud med en gæld, behold den, og så er du mere flexibel ift hvor du kan få arbejde. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. april 2015

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.

Jeg kan ikke bruges jeres svar til noget når i skriver at det er en forkælet holdning også videre.

Jeg søger arbejde og når jeg får arbejde så vil busser, tog ikke passe med arbejdstider. Jeg har overvejet at sælge bilen men vil stadig have gælden for der jo ingen der vil købe en bil med gæld i. Jeg vil sagtens kunne bo i en 1 værelse hvis jeg finder og det behøver ikke være luksus.

Men tak for jeres svar, jeg spurgte bare om der var noget man kunne søge da jeg ikke før har prøvet det?? 

Men hvordan ved du at busser/tog ikke vil passe, når du ikke har et arbejde endnu og heller ikke ved hvor du kommer til at bo. 

Min kæreste har i et år arbejdet i oddsherred og vi bor på amager - så det var mange timers transporttid med det offentlige, men det må man indstille sig på for en stund 

Anmeld Citér

5. april 2015

Morjanne76

Hvis du ikke mener at have råd til at flytte hjemmefra, hvilken hjælp tænker du så, du gerne ville have, for at det ville kunne lade sig gøre?

Anmeld Citér

5. april 2015

Anonym trådstarter

Jeg søger bolig og arbejde i et bredt område, men chancen for de to ting ville komme til at ligge tæt er lille. Søger bolig i et stille område er ikke større byer, derfor ved jeg bus, tog ikke vil passe.

Anmeld Citér

5. april 2015

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Anonym skriver:

Jeg søger bolig og arbejde i et bredt område, men chancen for de to ting ville komme til at ligge tæt er lille. Søger bolig i et stille område er ikke større byer, derfor ved jeg bus, tog ikke vil passe.

Men hvad tænker du at kommunen kan hjælpe med? 

Anmeld Citér

5. april 2015

TNBC

Anonym skriver:

Når du siger tiderne ikke passer, hvad meget udenfor arbejdstiderne snakker vi om? 10min, 30min, en Time? For selvom at tiderne ikke passer, kan man jo sagtens tage bus/tog.. Det er der mange der gør, og bruger timer på frem og tilbage,.

Men jeg forstår ikke hvorfor du købte bilen, når du ryger i gæld på den? Hvorfor var det vigtigt at have den?

Anmeld Citér

6. april 2015

Kløver

dpb skriver:

Har du bil er der sandsynligvis ingen hjælp at hente til indskud, for så har du værdi. Sådan er det kommunale system nu engang skruet sammen. Når du så har fundet en lejlighed kan du sandsynligvis få boligsikring.

Syntes også du lyder en anelse forkælet når du har brug for bil selvom du er på dagpenge Der er rigtig mange der kan klare sig uden bil. Det gjorde jeg også selv før jeg fik børn, cyklen er opfundet og sammen med bus/tog kan man altså få det til at fungere ganske fint også selvom man arbejder skæve tider.

Jeg havde på et tidspunkt et job hvor jeg arbejde på tidspunkter hvor bussen ikke kørte "til døren" hvor jeg boede, men så måtte jeg cykle de km fra stationen og hjem...

Sorry, men for mig lyder det til at du vil have det hele, men virkeligheden er nu engang at man må prioritere!! i det her tilfælde der er det et spørgsmål om du prioritere bil eller at bo for dig selv højest... man kan ikke få både i pose og sæk når man er på dp

Qnuz

Er helt enig, har selv været i hjemmeplejen som elev og senere post hvor jeg havde aften og nattevagter, jeg cyklede hver dag, da der ikke gik transport og var ca 8 km hver vej, også i sne og dårligt vejr  

hvor der er vilje er der vej 

Anmeld Citér

6. april 2015

Hectar

Jeg er på SU og bor i en et værelses.

Får udbetalt 5800 + 2800 i SU-lån om måneden.

Husleje: 2500 kr. (her er boligsikring på 397 kr. trukket fra)

Mad og husholdning: 3000 kr.

Sjov og ballade: 500 kr.

Afbetaling på gæld: 2300 kr.

Det er ikke altid sjovt, men det er altså hundrede gange federe at bo for sig selv end det er at blive boende hjemme for evigt.

Det burde altså kunne lade sig gøre at flytte hjemmefra på dagpenge, når folk på SU, der får langt mindre kan få det til at hænge sammen.

Anmeld Citér

6. april 2015

Abracadabra

Det kan være rationelt nok at have bil, hvis man til gengæld sparer på huslejen ved at flytte væk fra bymidten. 

Du kan formentlig få lidt boligsikring. Men hvis du har råd til bil, kan du nok også få råd til indskud (som kommunen ellers kan låne til). 

Hvad kan dine forældre hjælpe med? Og kunne du finde et lejet værelse et sted? 

Anmeld Citér

6. april 2015

lineog4

Anonym skriver:

Jeg er i starten af 20 erne og hjemme boende.

Det fungere ikke for mig at bo hjemme, men min økonomi er ikke til jeg kan klare mig selv i en lejlighed. Jeg er på dagpenge og kæmper for at få fast job. Er færdig uddannet. Jeg har allerede en lille gæld. Jeg har ingen børn.

Kan jeg overhovedet få nogle former for økonomisk hjælp? 

Hvilken slags hjælp tænker du i? Du er som alle berettiget til at søge om boligsikring, det udregnes ud fra nogle parametre: din indkomst, husleje, kvadratmeter og antallet af mennesker i husstanden tror jeg det er. 

Du vil også kunne søge om er lån via kommunen til indskud, men det er du ikke garanteret.

Og så er det det, for du har jo en okay indkomst qua dine dagpenge. Nu har jeg godt læst resten af tråden, om du har bil og du i det område du vil bo ikke kan finde noget billigt. Og ja så er der jo egentlig kun at sige, at hvis du er låst fast der så må du nok blive boende hjemme. Kan du tænke kreativt alla bo i helt andet område, komme af med bilen (ved godt du ikke kommer af med hele gælden, men både forsikring og vægtafgift og brændstof er jo poster på et regnskab), flytte sammen med en i en større lejlighed eller.... Så kan du flytte. For der er ikke mere økonomsik hjælp end boligsikring som du selv kan gå ind og udregne.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.