Anonym skriver:
Jeg er i starten af 20 erne og hjemme boende.
Det fungere ikke for mig at bo hjemme, men min økonomi er ikke til jeg kan klare mig selv i en lejlighed. Jeg er på dagpenge og kæmper for at få fast job. Er færdig uddannet. Jeg har allerede en lille gæld. Jeg har ingen børn.
Kan jeg overhovedet få nogle former for økonomisk hjælp?
Hvilken slags hjælp tænker du i? Du er som alle berettiget til at søge om boligsikring, det udregnes ud fra nogle parametre: din indkomst, husleje, kvadratmeter og antallet af mennesker i husstanden tror jeg det er.
Du vil også kunne søge om er lån via kommunen til indskud, men det er du ikke garanteret.
Og så er det det, for du har jo en okay indkomst qua dine dagpenge. Nu har jeg godt læst resten af tråden, om du har bil og du i det område du vil bo ikke kan finde noget billigt. Og ja så er der jo egentlig kun at sige, at hvis du er låst fast der så må du nok blive boende hjemme. Kan du tænke kreativt alla bo i helt andet område, komme af med bilen (ved godt du ikke kommer af med hele gælden, men både forsikring og vægtafgift og brændstof er jo poster på et regnskab), flytte sammen med en i en større lejlighed eller.... Så kan du flytte. For der er ikke mere økonomsik hjælp end boligsikring som du selv kan gå ind og udregne.
Anmeld
Citér