Kan jeg overhovedet få noget hjælp?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5. april 2015

Flomse

Undskyld mig,  men det er da en super forkælet holdning at have.  Du må søge bredere efter en billig bolig, jeg kunne da godt tænke mig en strandvejsvilla,  men det har vi ikke råd til. 

Har for mange år siden, efter jeg gik fra en eks,  flyttet til gellerupparken,  (og unddskyld til dem der elsker det område og måske bor der),  men hånden på hjertet,  så syntes jeg da ikke det var en fest. 

Hvordan hænger det sammen med, at du har brug for bil pga arbejdstider,  når du er på dagpenge? 

Beklager, hvis det lyder som et surt opstød, det er det egentlig også,  men er bare ved at være træt af den krævementalitet der hersker her i landet

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. april 2015

FrkGranger

Anonym skriver:

Tak for jeres svar. Jeg har regnet og regnet også længe jeg har udbetaling på en bil hver måned går det ikke som alene udeboende. Der desværre ingen 1 værelses i det område jeg vil bo i og det er et bredt område jeg har ledt i. Bilen vil jeg ikke kunne klare mig uden for mine arbejdstider vil ikke passe med de busser der kører. 

Jeg vil regne lidt videre.

Hvis du alligevel SKAL have en bil er det da ligegyldigt hvor du bor...

Jeg syntes du skal vurdere hvad der er vigtigst bo selv eller i det rigtige opgave område?

Anmeld Citér

5. april 2015

Kløver

Nej og slet ikke værdier som en bil. Man skal godt nok bo langt ude på landet for ikke at finde et sted hvor en bus ikke kan passe ind i mange jobs. Jeg har selv boet i en større by hvor jeg rejste med bus-togbus hver vej hver dag. Tog bussen kl 5 hver morgen, mødte kl 7, havde fri kl 3 og kunne først komme med bus kl 4, så var hjemme ca kl 18 mega trels og endnu værre i weekender, men sådan var det til jeg kunne finde noget andet. 

Jeg ville faktisk synes der var noget forkert hvos man på det grundlag du har oplyst kunne få hjælp. 

Søg bredere i bolig, eller undersøg priser for 1.5 vær og 2 vær og vær mindre kritisk med transporttider hvis bilen må væk, ellers må du finde en bolig du har råd til lidt længere væk, og med bilen have de ekstra muligheder  

Anmeld Citér

5. april 2015

TNBC

Anonym skriver:

Tak for jeres svar. Jeg har regnet og regnet også længe jeg har udbetaling på en bil hver måned går det ikke som alene udeboende. Der desværre ingen 1 værelses i det område jeg vil bo i og det er et bredt område jeg har ledt i. Bilen vil jeg ikke kunne klare mig uden for mine arbejdstider vil ikke passe med de busser der kører. 

Hvis man vil flytte hjemmefra/eller bare flytte(hvis man bare ikke kan bo hjem), er der ikke noget der hedder det område man vil bo i, men søger på det man leder efter og så længe det ikke er I Jylland/Fyn og man arbejder på Sjælland, så leder man.

At have en bil skal ikke afhænge af arbejdstiderne, mine busser kørte også skævt af mine arbejdstider, så jeg kommer noget før og var nød til at gå lidt før, de dage jeg skulle hurtigt hjemme med bussen. Sådan er det bare.. Man lære at leve med det.

Hvis du virkelig gerne vil bo alene, så må du finde en løsning med bilen, for det lyder til at være den der sætter dig fast..

Anmeld Citér

5. april 2015

Spirrevip

Jeg er altså en smule forvirret... Du er på dagpenge, men har job? 

Anyway jeg får 5000 kr. om måneden, og ligenu bor jeg i en 1 værelses med min kæreste, indtil at vi finder noget større. Og det løber fint rundt, selvom vi ikke har ret mange penge at jonglere med, når der også skal ligges noget til side til indskud, møbler osv.

Anmeld Citér

5. april 2015

dpb

Anonym skriver:

Jeg er i starten af 20 erne og hjemme boende.

Det fungere ikke for mig at bo hjemme, men min økonomi er ikke til jeg kan klare mig selv i en lejlighed. Jeg er på dagpenge og kæmper for at få fast job. Er færdig uddannet. Jeg har allerede en lille gæld. Jeg har ingen børn.

Kan jeg overhovedet få nogle former for økonomisk hjælp? 

Har du bil er der sandsynligvis ingen hjælp at hente til indskud, for så har du værdi. Sådan er det kommunale system nu engang skruet sammen. Når du så har fundet en lejlighed kan du sandsynligvis få boligsikring.

Syntes også du lyder en anelse forkælet når du har brug for bil selvom du er på dagpenge Der er rigtig mange der kan klare sig uden bil. Det gjorde jeg også selv før jeg fik børn, cyklen er opfundet og sammen med bus/tog kan man altså få det til at fungere ganske fint også selvom man arbejder skæve tider.

Jeg havde på et tidspunkt et job hvor jeg arbejde på tidspunkter hvor bussen ikke kørte "til døren" hvor jeg boede, men så måtte jeg cykle de km fra stationen og hjem...

Sorry, men for mig lyder det til at du vil have det hele, men virkeligheden er nu engang at man må prioritere!! i det her tilfælde der er det et spørgsmål om du prioritere bil eller at bo for dig selv højest... man kan ikke få både i pose og sæk når man er på dp

Qnuz

Anmeld Citér

5. april 2015

MorTilN

Jeg har for sjovt skyld regnet lidt på et buget for en måned:

Rådigheds beløb efter skat og bidrag: 10 000 kr + boligsikring

Husleje m. varme, vand og el: 3500 kr (15 min til center/tog/bus)

Mobil og div. obligatoriske forsikringer: 2000 kr

Gæld på bil: 2000 kr

Mad: 2000 kr

Sjov og ballade: 500 kr + penge fra boligsikringen

Der er jo en mulighed for at bo ude bare man er fleksibel nok

Lejeligheden er en 1. værelses på 31 kvm

Anmeld Citér

5. april 2015

Carina:-)

Du er på dagpenge men arbejder ??? 

Anmeld Citér

5. april 2015

Anonym trådstarter

Jeg kan ikke bruges jeres svar til noget når i skriver at det er en forkælet holdning også videre.

Jeg søger arbejde og når jeg får arbejde så vil busser, tog ikke passe med arbejdstider. Jeg har overvejet at sælge bilen men vil stadig have gælden for der jo ingen der vil købe en bil med gæld i. Jeg vil sagtens kunne bo i en 1 værelse hvis jeg finder og det behøver ikke være luksus.

Men tak for jeres svar, jeg spurgte bare om der var noget man kunne søge da jeg ikke før har prøvet det?? 

Anmeld Citér

5. april 2015

TNBC

Anonym skriver:

Jeg kan ikke bruges jeres svar til noget når i skriver at det er en forkælet holdning også videre.

Jeg søger arbejde og når jeg får arbejde så vil busser, tog ikke passe med arbejdstider. Jeg har overvejet at sælge bilen men vil stadig have gælden for der jo ingen der vil købe en bil med gæld i. Jeg vil sagtens kunne bo i en 1 værelse hvis jeg finder og det behøver ikke være luksus.

Men tak for jeres svar, jeg spurgte bare om der var noget man kunne søge da jeg ikke før har prøvet det?? 

Hvis du prøver at læse, hvad du har skrevet, kan du måske se hvorfor vi ser det på den måde..

Du er på Dp, men har bil.. Hvorfor har du valgt at få bil, så du ender i gæld, hvis den ikke er livsnødvendig?

Hvordan kan du vide at arbejdstiderne ikke vil passe, når du ikke har fået arbejdet endnu? Og som flere skriver, selvom at tog/bus ikke passer, må man gøre hvad man kan, for at få det til at fungere, om det så betyder at man må stå lidt tidligere op eller komme hjem lidt senere, så må det være på den måde.

Og som nogen siger, så er det nok svært, når du har en bil.. For det din værdi.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.