Kan jeg overhovedet få noget hjælp?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.077 visninger
29 svar
66 synes godt om
5. april 2015

Anonym trådstarter

Jeg er i starten af 20 erne og hjemme boende.

Det fungere ikke for mig at bo hjemme, men min økonomi er ikke til jeg kan klare mig selv i en lejlighed. Jeg er på dagpenge og kæmper for at få fast job. Er færdig uddannet. Jeg har allerede en lille gæld. Jeg har ingen børn.

Kan jeg overhovedet få nogle former for økonomisk hjælp? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. april 2015

Junipige15

Anonym skriver:

Det fungere ikke for mig at bo hjemme, men min økonomi er ikke til jeg kan klare mig selv i en lejlighed. Jeg er på dagpenge og kæmper for at få fast job. Er færdig uddannet. Jeg har allerede en lille gæld. Jeg har ingen børn.

Hvad er det der gør at du ikke vil kunne klare dig på dagpenge i egen lejlighed? 

Anmeld Citér

5. april 2015

TNBC

Anonym skriver:

Hvorfor kan du ikke klare dig på dagpenge i en lejlighed?  Jeg har klaret mig på kh.

Du ka  starte med en 1værelses. Og så kan du snakke med kommunen om hjælp til indskud, men det er ikke sikkert du får det.

Anmeld Citér

5. april 2015

Bshizzle

Jeg tænker det samme som de andre... 

Jeg har både boet alene (uden barn) på KH. 

Samt boet alene med barn på KH. 

Man kan bare ikke være for kræsen når det kommer til kvm og beliggenhed. 

Men en 1-2 vær burde da være en mulighed for dig? 

Tror ik der er meget hjælp at komme efter når du står alene uden børn.. Du må bare ud med nogle ansøgninger så du kan få et arbejde og en bedre økonomi. 

Anmeld Citér

5. april 2015

MorTilN

Jeg er selv på dagpenge (laveste sats) uden børn og ville sagtens kunne bo alene i vores 3 værelses lejelighed med mad på bordet hver dag, dog godt nok uden bil men det tager kun 10 minutter at gå til stationen. Du ville også kunne søge om boligstøtte / boligsikring kan ikke huske om det er det samme 

Anmeld Citér

5. april 2015

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.

Du kan søge om noget boligsikring og evt. om lån til indskud - men derudover tror jeg da ikke der er mere hjælp at hente. Og ærlig talt så er det vidst også helt fair.

Anmeld Citér

5. april 2015

Hertz

Jeg har også boet i egen lejlighed både uden og med barn på laveste sats dagpenge. Så kan heller ikk lige se problemet.

Anmeld Citér

5. april 2015

MamaGulloev

Profilbillede for MamaGulloev
D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kom lillesøster

Jeg har boet alene på hjemmeboende su (knap 3000) godt nok med en opsparing på 10000, men den varede også et helt år.

Pt bor jeg alene med et barn på kh og efter sommerferien på su. Så kan da ikke helt se hvad der skulle være galt.

Anmeld Citér

5. april 2015

Anonym trådstarter

Tak for jeres svar. Jeg har regnet og regnet også længe jeg har udbetaling på en bil hver måned går det ikke som alene udeboende. Der desværre ingen 1 værelses i det område jeg vil bo i og det er et bredt område jeg har ledt i. Bilen vil jeg ikke kunne klare mig uden for mine arbejdstider vil ikke passe med de busser der kører. 

Jeg vil regne lidt videre.

Anmeld Citér

5. april 2015

Fremad

Anonym skriver:

Tak for jeres svar. Jeg har regnet og regnet også længe jeg har udbetaling på en bil hver måned går det ikke som alene udeboende. Der desværre ingen 1 værelses i det område jeg vil bo i og det er et bredt område jeg har ledt i. Bilen vil jeg ikke kunne klare mig uden for mine arbejdstider vil ikke passe med de busser der kører. 

Jeg vil regne lidt videre.

Hvis bilen er så dyr og købt relativt ny. Så er det nok en ide at overveje at komme af med den... Og få en billigere... 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.