Hej
Kan levende sætte mig ind i jeres frustration. Vores børn er nu 6,5 og godt på vej til 5 år.
Vi er stadig sammen og har med begge vores børn kæmpet en brav kamp. Og de gængse opfattelser om at det ordner sig hvis bare man står fast 14 dage igennem hvor man holder ved og gør alt helt ens, har aldrig virket hos os. Vi har taget miniput skridt med dem begge. og til sidst er det lykkes at de sover selv. Det skal siges at de begge led af mellemørebetændelser oven i, hvilket jo ikke just hjælper på situationen. Det seneste vi har fundet ud af er at begge lider af kronisk astma og efter de har fået forebyggende medicin har vores nat ændret sig radikalt til det bedre og der er ikke så mange udsving i vores nattesøvn mere, men det er tydeligt at der er udsving når de har det skidt.
Så mit råd er at I tager den lille purk alvorlig og søger efter en forklaring om den er fysisk eller psykisk er svært at sige men den er jeres opgave som forældre. Det er super at han er så tryg ved dig at han kan kalde på dig når der er noget galt.og det viser jo bare et du er en af hans forældre og at du bør deltage i løsningen uden at du kommer til at forhaste dig ind i noget. Jeg synes det er super at du er så meget med. og det er slet ikke den onde stedmor jeg ser.
I stedet for PPR som ikke nødvendigvis vil hjælpe jeres lille dreng så synes jeg at I skal prøve en privat sundhedsplejerske som har hjulpet os helt utroligt meget da det var værst for os, både med at takle vores børn og deres udbrud, men også med at takle os selv når man har mest lyst til at gøre alt det som man ikke må og ikke har lyst til, men som man har mest lyst til alligevel fordi man er drevet der ud pga manglende søvn og slet ikke fungerer ordentlig - for det gør man ikke når man bliver frarøvet sin søvn.
Jeg synes det er rigtig godt at I har lagt en madras ind hos jer som er hans. overvej at gøre som os.
Vi lagde 2 madrasser ovenpå hinanden så kom de op over undersiden af bunden på vores seng og kom næsten op i højden så vi kunne nå hinanden blot med en arm eller hånd, det gør at man kan være der for dem uden at vågne helt og dermed føles det ind i mellem som om vi havde sovet en nat med os. Hos os passer det med at de putter mellem væggen og vores seng. Det giver dem tryghed og nærhed, noget som skal til i jeres ulykkelige situation. Hende jeg vil anbefale er Anette Optrup, æblebørn. Hun er bare helt fantastisk og tillidsvækkende og man kan roligt åbne helt op for hende, så hjælper det hele meget bedre.
Google hende og prøv at maile hende som sagt hun er helt fantastik.
Held og lykke
Anmeld