Sove i sin egen seng eller jeres?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9. september 2009

xx

Tjaa jeg har gjort det lidt forskelligt med mine børn....de har været meget forskellige alle sammen så det er egentlig kommet helt naturligt.

Min datter sov sammen med mig i min seng de første 2 uger, men begyndte at sove dårligt så tilfældigvis prøvede jeg at lægge hende i hendes seng en aften og så sov hun bare skønt. Derefter har hun sovet i min seng når hun har haft lyst, men har hun været urolig er hun røget tilbage i sin egen seng, hvor hun så nemt er faldet i søvn igen. Hun er nu 5 år og sover jævnligt inde hos mig og manden.....hun synes det er hyggeligt og har hun haft en grim drøm eller noget er der jo ikke noget mere trygt end at ligge og putte mellem mor og far

Min ældste søn har ALDRIG brudt sig om at sove hos os og heller ikke i lift. Der var skrig og skrål indtil han blev lagt uden lift i sin egen seng på sit eget værelse. Det syntes jeg var lidt svært i starten, men lærte da hurtigt at sætte pris på at få soveværelset og dobbeltsengen i fred med min mand     Han ville heller ikke ligge i sin lift i barnevognen så da han var 2 uger opgav jeg det og pakkede ham istedet godt ind nede i selve barnevognen. Han lå og masede sine små arme mod liftens "vægge" og skreg i vilden sky, hver gang han blev lagt derned i......har aldrig oplevet noget lignende. Hihi tror han led af klaustrofobi   I dag fylder han også ekstremt meget i sin tremmeseng. ligger med arme og ben spredt ud til alle sider og mænger sig...

Min yngste søn sov i sin lift til han var et halvt år og skulle slynges helt stramt i sit tæppe før han kunne slappe af. han har haft det bedst helt pakket tæt i sin lift,gerne med en stofble hen over kaleshen eller hvad det hedder så der var helt fred omkring ham og det har så også gjort at han ikke har sovet særlig meget i vores seng. Nu da han bare sover i tremmeseng skubber han sig helt op i det ene hjørne og bruger nærmest ikke resten af sengen  

Hver morgen kommer alle ungerne ind og putter hos os i en halv times tid inden vi står op......det er dejligt

-s

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. september 2009

Nanna1985

Vores første pige sov den 1 måned i vores seng, derefter i liften på 2 stole, til hun var 3 ½ mdr.. Derefter på eget værelse i sin egen seng..
Vi sov alle meget bedre efter det

Vi har lige født endnu en dejlige pige for 13 dage siden, hun ligger i vores i seng i midten af os  Hun skal ind på eget værelse, når hun os er de 3 ½ måned

Anmeld

9. september 2009

Orkide86

ka-ri-na skriver:

så længe de er helt små føles det ubehageligt for dem når der er for meget plads omkring dem, og deres kranier er rimeligt blødt så selvom tremmerne overholder sikkerhedskravene så kan mange bebs få hovedet gennem tremmerne... det anbefales at man har dem i lift eller vugge :0)

Tak for svaret kan jo enlig godt se det logiske i det

Anmeld

9. september 2009

Ni-ko-li-ne

Mirjam123 skriver:

Tak for svaret kan jo enlig godt se det logiske i det

ja :0) men jeg tror helt det giver sig selv når man står med den lille :0) så kan man godt selv se at bebs er lille i den store seng

Anmeld

9. september 2009

Mira0911

Julie får ikke lov til at sammen med os i sengen... For det kan blive en vane - Som er svær at få børnene vænt af med igen....

Så klart nej herfra...

Anmeld

9. september 2009

Lise

Simon har sovet mest mellem os i vores seng - på trods af at den kun er 140 bred, at min kæreste fylder meget, og at vi kan sove uroligt. Ingen af delene har været et problem  Da han var helt lille bitte var det bare mest naturligt at han lå der, hvor man kunne kyssekramme ham og holde øje med om han havde det godt. På et tidspunkt blev det os for meget, og så måtte han i sin egen seng. Nu er han to år, og de aller fleste aftener falder han i søvn i sin egen seng og sover der hele natten på sit eget værelse, men vågner han, så kommer han ind til os og putter videre. Det er så hyggeligt...

Nu venter jeg så nummer 2 til marts. Og har hele tiden sagt, når den næste kommer SKAL den sove i sin egen seng - orker ikke endnu et barn der har det mest naturligt i vores seng når nu den har sin egen fine seng - men nu må vi se hvad der sker...  

Anmeld

9. september 2009

4xGreve

Findusinde skriver:

Det har sikkert været oppe og vende mange gange, men vi gør det lige igen..

Jeg har 12 dage tilbage til termin, og mig og kæreste har hele tiden sagt at babyen ikke skal sove i vores seng...
Tremmesengen kommer til at stå ved min side af sengen, istarten med liften deri...

Mange synes det er noget underligt noget at den ikke skal sove i vores seng. Men det er både jeg og kæreste lidt imod, både pga, vi sover begge MEGET uroligt, og så fordi vores hund ligger i fodenden...  Jeg ved godt at folk siger at det er MEGET nemmere når man skal amme, at den ligger i sengen...

Hvad gjorde jeres små bebser??

Knus

Daniella lå i en Vugge ved siden af, men hvis hun gá udtryk for at hun havde brug for lidte mere far og mor kom hun op til snege i os, sådan er det stadig nu ligger hun self bare i en tremmeseng så syntes da det lyder som en super ide og en rigtig god måde...

I skal husk på at folk vil have så mange meninger som er så forskellige fra jeres, de vil blande sig og mange vil tro de er beder viden og det vigtigste er at i lytter til jer selv og hvad i føler for det er jeres baby og det er jer der skal have en hverdag til at funger derhjemme med den lille og ikke dem...

Så gør som i føler og som er rigtig for jer... for DET er det RIGTIGE!!!

Knus Stina

Anmeld

9. september 2009

wamse

Mine 3 har sovet sammen med mig, når vi havde lyst/brug for det. Havde ikke sat et regelsæt op for om de måtte sove hos mig eller ej. men for mig var det den mest fantastiske fornemmelse, når min lille baby lagde og puttede ved mig. Det at lytte til deres vejrtrækning var så dejligt. Stod i weekenden og lyttede til mon 16 årige drengs vejrtrækning også, det er stadig lige så dejligt Et putte billede af tøsen og jeg

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

9. september 2009

charlottekri

mig og min mand havde også aftalt at den i hvertfald ikke skulle sove i vores seng, men da maja endelig kom til verden, sov hun i vores seng i starten indtil min mand skulle begynde på arbejde, for der var ingen af os der sov særlig godt, fordi vi var bange for at komme til at lægge os på hende. derefter sov hun i en lift ved siden af min seng og det har fungeret rigtig godt!!
- lige en side notits: selv da maja var blevet et år vågnede jeg stadig nogle gange ved at jeg lagde og skubbede til min mand, fordi jeg havde drømt at han lagde sig på hende

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.