Sove i sin egen seng eller jeres?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.699 visninger
28 svar
0 synes godt om
9. september 2009

Findusinde

Det har sikkert været oppe og vende mange gange, men vi gør det lige igen..

Jeg har 12 dage tilbage til termin, og mig og kæreste har hele tiden sagt at babyen ikke skal sove i vores seng...
Tremmesengen kommer til at stå ved min side af sengen, istarten med liften deri...

Mange synes det er noget underligt noget at den ikke skal sove i vores seng. Men det er både jeg og kæreste lidt imod, både pga, vi sover begge MEGET uroligt, og så fordi vores hund ligger i fodenden...  Jeg ved godt at folk siger at det er MEGET nemmere når man skal amme, at den ligger i sengen...

Hvad gjorde jeres små bebser??

Knus

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. september 2009

LauraLW

Findusinde skriver:

Jeg har 12 dage tilbage til termin, og mig og kæreste har hele tiden sagt at babyen ikke skal sove i vores seng...
Tremmesengen kommer til at stå ved min side af sengen, istarten med liften deri...

Mange synes det er noget underligt noget at den ikke skal sove i vores seng. Men det er både jeg og kæreste lidt imod, både pga, vi sover begge MEGET uroligt, og så fordi vores hund ligger i fodenden...  Jeg ved godt at folk siger at det er MEGET nemmere når man skal amme, at den ligger i sengen...

Knus

Nu har jeg ingen bebs endnu, men hos os kommer baby heller ikke til at sove i vores seng. - Ved godt at det sikkert er nemmere om natten m amning etc, men vi har en 140 cm bred seng, og der er nærmest ikke plads nok til at vi kan sove ordentligt når vi bare er to.

Så her bliver det også en tremmeseng m lift (i starten), det er den eneste løsning der er plads til hos os.

Laura

Anmeld

9. september 2009

petersmor

Findusinde skriver:

Knus

Hejsa.
Jeg har med alle 4 gjort præcis som i havde tænkt jer at gøre....Det har fungeret fint her........Altså ingen baby i dobbeltsengen

Knus Hanne

Anmeld

9. september 2009

Honningblomst

Med mine tre har det været meget blandet...vi havde en børneseng(juno, lille Per) der var åben i den ene side og stående helt op af min seng. Nogle gange lå barnet der, andre gange i midten af dobbeltsengen i en lift, andre gange bare på et tæppe i midten af dobbeltsengen, nogle gange på maven af farmand...alt efter hvordan de sov, hvordan vi sov og hvad barnet har haft behov for, så har vi passet det ind.
Jeg havde ikke bestemt mig for nogen bestemt måde før jeg fik børnene, for mig handlede det ikke så meget om hvad jeg syntes og ville, men om at opleve og finde ud af hvad barnet havde brug for...ingen børn er jo ens.
Hvad andre gør er deres sag og jeg synes ikke at fordi andre gør det anderledes end jeg, så er de mærkelige eller ikke normale..
Knus Eva..

Anmeld

9. september 2009

malou

ihhhh .. smiler, man kan aftale en million ting inden baby kommer til verden... men det er ikke alt der holder stik.. heldigvis Vi havde også 2 store vovser i sengen hver eneste nat inden victor kom til verden... og hans vugge stod også klar ved siden af mig... men hold da op hvor er det bare FANTASTISK at ligge med sit lille barn.. dufte og mærke ham helt tæt. Du skal skam ikke være bange for at komme til at ligge dig på babyen... dit moderinstinkt siger dig helt klart at den lille ligger der.

Men selvfølgelig er det vigtigt også for din hvile at baby ligger i sin egen seng men det kommer helt naturligt... det gjorde det ihvertfald hos os...

Nu sover victor i sin egen seng men når Dennis kører kl.05 kommer han op til mig i den store seng og så ligger vi virkelig og putter.. ligger i ske og det er GULD værd ville ikke undværer det for noget i verden..

knus fra en lykkelig putte moar

Anmeld

9. september 2009

Maise

Når vores kommer skal hun heller ikke sove i sengen, den er kun 140cm bred. Dog har jeg erhvervet mig nogen der hedder bedside crib fra babysam, som er en lille seng hvor man slå den ene side ned, og sættet sengen fast til min side afsengen og indstiller den i samme højde som sengen. På den måde kan jeg lige trække hende over til mig når jeg skal amme eller lige nusse hende mm. kender flere der har haft sådan en, og det har været rigtig godt for dem. mvh mai

Anmeld

9. september 2009

Kaufie

Vi havde samme holdning som jer mht bebs i sengen. Mest fordi vi synes det ville gå ud over vores søvn og samliv.

Jeg tog w over i sengen når han skulle ammes - og lagde ham tilbage i vuggen lige ved siden af mig når han var færdig og havde bøvset af.

Af og til faldt jeg da i søvn under amningen - og så blev han indtil jeg vågnede og fik ham puttet over.

Da han kom på eget værelse ved 6 mdrs alderen gik jeg ind på hans værelse for at amme - og lagde ham tilbage i sengen - dog kom han ofte med ind til mig når kl var 5 og han ellers ville have været oppe for at lege

Anmeld

9. september 2009

ka li ja

gør som DU syntes er bedst
mine er faldet i søvn i deres egne senge, men da de skulle ammes kom de over til mig..
nu falder den store i søvn i vores seng (han er 5 år!) og den bette har aldrig sovet der siden amme perioden. så i behøver heller ikke være bange for at den bette i får aldrig kommer i sin egen seng igen
men mit råd vil være, at lade vær med at planlægge hvad i vil gøre før baby kommer. for børn er SÅ forskellige, og det kan være at lige netop jeres barn har brug for tæt kontakt, og så bliver der kun tuderi ved at putte ham/hende.
ved 2. barn lærte jeg virkeligt at hører hvad mit barn havde brug for. ved 1. barn hørte jeg på alle mulige andre.

så bare lyt til jer selv og baby

held og lykke

Anmeld

9. september 2009

Moar'en

Vi sagde os han ikke skulle sove ved os, men det endte han nu med at gøre i 3 mdr, da han sov bedst der. Det fungerede fint for os, men jeg synes at folk skal gøre det som de selv har det bedst med

Anmeld

9. september 2009

Findusinde

Hvor er jeg glad for at høre at der er mange der har gjort som vi har planer om at gøre..

men ja, det er så nemt at have mange planer og intentioner inden barnet kommer, og self vil vi mærke efter hvad der er bedst for barnet..

Jeg blev bare lidt ked af at det, da flere jeg snakekde med om det, kiggede på mig som om jeg var underlig da jeg sagde at den som udgangspunkt ikke skal sove i vores seng...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.