Sove i sin egen seng eller jeres?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9. september 2009

Orkide86

Hej..
Vi har heller ikke planer om at den lille skal ligge i sengen, mest fordi min kæreste fylder ufatteligt meget..
Kan godt være det er et dumt spørgsmål, men er det nødvendigt at de skal ligge i liften i tremmesengen til og starte med? Har jeg slet ikke tænkt på?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. september 2009

Ni-ko-li-ne

Mirjam123 skriver:

Hej..
Vi har heller ikke planer om at den lille skal ligge i sengen, mest fordi min kæreste fylder ufatteligt meget..
Kan godt være det er et dumt spørgsmål, men er det nødvendigt at de skal ligge i liften i tremmesengen til og starte med? Har jeg slet ikke tænkt på?

så længe de er helt små føles det ubehageligt for dem når der er for meget plads omkring dem, og deres kranier er rimeligt blødt så selvom tremmerne overholder sikkerhedskravene så kan mange bebs få hovedet gennem tremmerne... det anbefales at man har dem i lift eller vugge :0)

Anmeld

9. september 2009

Findusinde

Mirjam123 skriver:

Hej..

Uden du må hænge mig op på det..

Men synes jeg har hørt at det har noget at gøre med tryghed, at liften ikke er så stor, og det gir barnet tryghed.. Den har jo lagt lidt tæt inde i maven i såååå mange mrd efterhånden.. 

Det er ihvertfald hvad jeg synes jeg har hørt omkring det..

Anmeld

9. september 2009

SaNiNa

det er lidt forskellig som i nat har han sovet hos os fra kl 5 af og så til vi stod på kl 8 i aften sove han nok hos min og så må vi se om far lægger ham over i sin egen seng når han kommer hjem fra koncert, men for det meste sover han i sin egen seng og så kommer han over til os når jeg morgen amme men ikke hvis kl er 3 om natten så det sin egen seng,

Anmeld

9. september 2009

Diana...

Vi havet os sagt at Lucas ikke skulle sove i vores seng om natten det holde os de 2 første nætter  Så fandt jeg ud af at både Lucas og jeg sov bedst når han lå hos mig jeg vågnet kun lige nå han var sulten så fik han lige patten i munden og så sov jeg videre efter 2 måneder røg han i sin egen seng fordi han begynde og ligge så uroligt at jeg ikke kunne sove og da han var 3 måneder røg han på eget værelse og der er han stadig og nu sover vi begge HELE natten FANTASTISK undtagen når der bisser på vej op så vi ALLE vågne hele natten 

Men jeg må give Malou ret det er det mest fantastiske at ligge med sit lille vidunder men jeg sover meget let som jer og så fungere det ikke når de begynder og ligge og vende og dreje sig.

Held og lykke med det 

Kram Diana

Anmeld

9. september 2009

LotteGabriella

Findusinde skriver:

Det har sikkert været oppe og vende mange gange, men vi gør det lige igen..

Jeg har 12 dage tilbage til termin, og mig og kæreste har hele tiden sagt at babyen ikke skal sove i vores seng...
Tremmesengen kommer til at stå ved min side af sengen, istarten med liften deri...

Mange synes det er noget underligt noget at den ikke skal sove i vores seng. Men det er både jeg og kæreste lidt imod, både pga, vi sover begge MEGET uroligt, og så fordi vores hund ligger i fodenden...  Jeg ved godt at folk siger at det er MEGET nemmere når man skal amme, at den ligger i sengen...

Hvad gjorde jeres små bebser??

Knus

vi gjorde præcis det samme som I selv gerne vil Det fungerede fint her...hun blev nogle gange ammet sidste gang inden hun skulle sove imens vi lå i vores seng, men ellers var det altid op i hendes egen seng (i liften). Hvis hun havde urolige nætter så fik hun lov til at komme over i vores seng og falde i søvn og blev så lagt over i liften igen 

Anmeld

9. september 2009

LotteGabriella

Findusinde skriver:

Uden du må hænge mig op på det..

Men synes jeg har hørt at det har noget at gøre med tryghed, at liften ikke er så stor, og det gir barnet tryghed.. Den har jo lagt lidt tæt inde i maven i såååå mange mrd efterhånden.. 

Det er ihvertfald hvad jeg synes jeg har hørt omkring det..

det samme her

Anmeld

9. september 2009

Moderator

Profilbillede for Moderator

Samsovning Det er det bedste for alle

og super godt for amningen

Jeg har skrevet et indlæg om det, der ligger her i 'Barnets søvn'

Anmeld

9. september 2009

Misjelle

Findusinde skriver:

Jeg har 12 dage tilbage til termin, og mig og kæreste har hele tiden sagt at babyen ikke skal sove i vores seng...
Tremmesengen kommer til at stå ved min side af sengen, istarten med liften deri...

Mange synes det er noget underligt noget at den ikke skal sove i vores seng. Men det er både jeg og kæreste lidt imod, både pga, vi sover begge MEGET uroligt, og så fordi vores hund ligger i fodenden...  Jeg ved godt at folk siger at det er MEGET nemmere når man skal amme, at den ligger i sengen...

Knus

Her har vores søn altid sovet i sin egen seng, som også står i soveværelset. I starten kom han nogle gange over i sengen om morgenen, for så kunne han lige nappe en time mere. Nu er det kun hvis han feks. er syg og har brug for nærhed, så tror at det kan tælles på 1 hånd hvor mange gange han har ligget der .

Men det var selvfølgelig også lige der hvor alle medierne snakkede om vuggedød i forældre sengen at han blev født, så mor her blev måske lidt hys . Nu er jeg rigtig glad for at han ikke har behov for at ligge sammen med os om natten, men at det netop er blevet noget som kan trøste ham hvis han er lidt sløj .

Anmeld

9. september 2009

Misjelle

Findusinde skriver:

Knus

Her har vores søn altid sovet i sin egen seng, som også står i soveværelset. I starten kom han nogle gange over i sengen om morgenen, for så kunne han lige nappe en time mere. Nu er det kun hvis han feks. er syg og har brug for nærhed, så tror at det kan tælles på 1 hånd hvor mange gange han har ligget der .

Men det var selvfølgelig også lige der hvor alle medierne snakkede om vuggedød i forældre sengen at han blev født, så mor her blev måske lidt hys . Nu er jeg rigtig glad for at han ikke har behov for at ligge sammen med os om natten, men at det netop er blevet noget som kan trøste ham hvis han er lidt sløj .

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.