Teenage spørgsmål - igen

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

790 visninger
15 svar
0 synes godt om
5. april 2012

Jeamie-vb

'Min' teenager + kæreste er lige ankommet hjem, hertil i går. Han har været på et par ugers studie tur til Kina... 

Må indrømme at jeg nød det blush... 

aaaah det er så svært at beskrive silly..... Men jeg synes det er svært at være i et hus hvor folk ikke rigtigt gider svare, eller kun svarer med ènstavelses ord og ellers bare går rundt og hvisker så vi andre ikke kan/må/ skal være med... Nu er det ikke fordi jeg overøser med en masse spørgsmål (den lunte har jeg lugtet) men det er sq lidt svært for mig at rigtig finde ud af hvilket ben jeg skal stå på... Sønnen på 3 gakker helt ud, råber, fjoller og snakker med mærkelig baby stemme for at få dem til at svare men de gider det ikke rigtigt og spilder ham knapt et blik. Giver et stik i hjertet for han forguder dem... så får sq næsten lyst til at tage den ène og tæve den anden med. Det er fandme mit hus og mit barn !! devil..

Under aftensmaden sad de og talte hviskende og ellers ikke rigtigt svarede. Der var total tavshed omkring bordet imens den lille fyr forsøgte at underholde så meget, og røre ved hans 'idol' at han blev helt ulykkelig. Til sidst fik jeg nok og bad dem deltage en anelse mere aktivt i det sociale hverdagsliv - vise de gad være her - og om ikke andet bare liiige et kort øjeblik så den lille fyr ikke nødvendigvis skulle flippe uopdragent rundt når han egentlig skulle spise - hvis dette ikke kunne overkommes så måtte de spise et andet sted...

Kender i det ? 

Bør måske overveje en campingvogn i carporten ??? tongue (til ham altså)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. april 2012

Polyp-vb

uhhh...og de er jo lidt ældre end min model 'under ombygning' - men man kan altså godt forlange almindelig pli af dem alligevel...og det er edderma....uopdragent at sidde og hviske sammen ved spisebordet og småligt at mobbe en 3 årig!!! o-skrap

Hvis der absolut skal tales om noget, der ikke er for jeres øren, så kan de vel fortrække til eget værelse?! o-pisk

Og jo gu' skal de lige ofre 30 min på junior...o-mur... det er en del af at være del af familien!

Jeg gætter på at det beskidte tøj fra rejsen er havnet i din vasketøjsbunke og at du også har lavet mad etc...

Så enten opfører de sig som om de hører til husstanden eller også finder de sig et andet pensionat....I har jo lige holdt 18 års fødselsdag, ikke? OG hun har vel også et hjem....o-pisko-skoleo-pisk

Anmeld

7. april 2012

Janni-Martina-vb

Nu har jeg ingen teenagere, men umidelbart ville jeg bestemt heller ikke synes det var okay. Mens jeg sidder og skriver prøver jeg at tænke over hvad jeg ville gøre eller sige i en sådan situation, men det er jo ikke nemt.

Men ville under alle omstændigheder tage en snak med den store, tror ikke han gør det for at såre, eller ignorere som sådan, men nok mere fordi han ikke lige tænker over det. Sådan er det vist tit med teenagere....tror jeg da.

Anmeld

8. april 2012

Jeamie-vb

Polyp SKREV:

uhhh...og de er jo lidt ældre end min model 'under ombygning' - men man kan altså godt forlange almindelig pli af dem alligevel...og det er edderma....uopdragent at sidde og hviske sammen ved spisebordet og småligt at mobbe en 3 årig!!! o-skrap

Hvis der absolut skal tales om noget, der ikke er for jeres øren, så kan de vel fortrække til eget værelse?! o-pisk

Og jo gu' skal de lige ofre 30 min på junior...o-mur... det er en del af at være del af familien!

Jeg gætter på at det beskidte tøj fra rejsen er havnet i din vasketøjsbunke og at du også har lavet mad etc...

Så enten opfører de sig som om de hører til husstanden eller også finder de sig et andet pensionat....I har jo lige holdt 18 års fødselsdag, ikke? OG hun har vel også et hjem....o-pisko-skoleo-pisk

Hi hi jo den er god nok Polyp smile...

Havde fat i dem kort efter dit indlæg.... Ikke så meget på grund af dit indlæg (men tak for moralsk opbakning smile) men fordi de da var nogle røvbananer.... Havde fat i dem igen i dag, stedet var et andet så tænker det var dèr bristen indfandt sig.... havde jo primært koncentreret mig om pli omkring middagsbordet OG stueetagen - min fejl - så skulle ha den igen på første salen tongue....

Nej den 18års er ikke holdt endnu - og bliver det altså heller ikke på den måde han gerne vil det. Som bekendt, af flere årsager.. wink. Har også lige fået regningen fra flyttefirmaet... *gulpp* blink... Der er vidst en 'tastefejl' men det er nu ikke just en 1/2 af den grund da.... Og fordi vi ikke nåede at blive færdige .... farveller depositum... Så nix, nope, lukket, slut, prut finale til stor hytte-halbal fest silly

Anmeld

9. april 2012

Cilottemor-vb

Håber det er lykkes og få lidt ro på gemakkerne derhjemme :0) ÅHHH kan godt se jeg har noget at glæde mig til....Vi ved teenagealderen er om hjørnet og oplever også lidt i ny og næ.....Det var godt du fik taget en snak med dem og håber de har lyttet til dig!! Det er trods alt dig/din mand der er den/de voksne og dit/jeres hjem....Men det er da bestemt ikke urimeligt at der ikke skal viskes omkring jer, og der skal holdes en ordenlig tone og respekt...også for lillemand på 3...

Anmeld

9. april 2012

Jeamie-vb

Det kan være du når at 'forme' din lidt mere inden wink.. Jeg har jo fået min i 'spoleret' tilstand for godt et år siden,  laughing... Men overvejer da seriøst den der campingvogn hvor de kan sidde i fred (læs:vi kan sidde i fred ) og være teenagere.. Det må også føles en anelse friere nu hvor de 18 år nærmer sig..?!  Er bare lidt nærrig og gider ikke ligefrem give 45 000 for èn silly

Anmeld

9. april 2012

Titte-vb

Jeamie skrev:

rn Det kan være du når at 'forme' din lidt mere inden wink.. Jeg har jo fået min i 'spoleret' tilstand for godt et år siden,  laughing... Men overvejer da seriøst den der campingvogn hvor de kan sidde i fred (læs:vi kan sidde i fred ) og være teenagere.. Det må også føles en anelse friere nu hvor de 18 år nærmer sig..?!  Er bare lidt nærrig og gider ikke ligefrem give 45 000 for èn silly

Med den iver de unge lægger for dagen er en gammel vogn til max 8000 vel også mere end fint!!! :laugh: :laugh:

Anmeld

9. april 2012

Jeamie-vb

Så faktisk èn til 1000kr......overmalet med Grafitti udvendig grin

Anmeld

10. april 2012

Fru_Hansen-vb

Skønty med unge mennesker der ikke kan finde ud af at tale med ved bordet, sådan et par stykker har jeg også i familien, fætter på 22, hans kæreste på 21 og kusinen på 19 de siger ikke to ord ved bordet, og hvis de gør så hvisker de til hinanden. blink møg unger, det er da uopdragent man ikke deltager i en samtale.

Jeg har en konfirmation lige rundt om hjørnet, har mest lyst til at sætte dem på et bord for sig, et et hjøne langt væk fra alle andre laughing

Ej ved ikke hvad man skal gøre, håber bare ikke mine egne bliver sådan wink

Anmeld

10. april 2012

Jeamie-vb

Og det blev værre....

Vi bad ham selv tage bussen her til morgen (ellers bliver han kørt til toget der ligger 14 km væk) men vi kunne godt køre ham den 1km derop... Han gad hverken svare os, opkald sms noget.. Jeg var nødt til at ringe til skolen for at finde ud af om han var død... Han havde på vores whiteboard skrevet 'jeggider ikke mere...jeg vil væk her fra....kan ikke tale.. kun skrive' Hvilket han jo så ikke gad heller.

Hver gang han har været sammen med kæresten opstår de her problemer. Savnet er stort, jovist..

Ringede til læreren som lovede at tale med ham... Det viser sig at det er fordi vi har krav til ham. Det var bedre førhen da han boede hans mor der var lige glad. Dèr var hun ligeglad med om han satte sin tallerken ud, eller ikke kom ud fra sit værelse osv osv.. 

De krav vi har til ham er at han ryder op af det han tager (gør han ikke )

Vasker sit eget tøj ( gør han men smider vores ud på gulvet )

Taler til os når vi er sammen.

Hver gang han har bedt om penge har han fået - og hvis han ville 'tjene' dem har han fået (og desværre ikke færdiggjort opgaven når pengene først er kommet)

Betaler studie rejser inkl 3000 kr i lommepenge hvor jeg bad ham bare lige huske en lille ting til sønnen (gjorde han ikke )

Pt går han og venter på skolen er færdig så han kan stikke af ned og bo hos kæresten 'for de bliver aldrig bedt om at tage opvasken eller rydde op, der får vi lov til at sidde på værelset hele ugen' 

Har forklaret ham at alle de ting han synes der er 'for meget' hèr var præcis det han savnede og hadede sin mor for hun ikke gjorde - og så bad jeg ham finde en bolig d. 2 oktober 2012(han fylder 18 den 30 september) for jeg var sindsyg træt af en så utaknemmelig mide.. (ikke specielt pædagoisk, men gider sq ikke rende rundt med kvalme i mit eget hus og betale tusind vis af kroner så han bare kan stikke af)

Amen ! tongue

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.