Trusler fra faren af !

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.972 visninger
30 svar
0 synes godt om
8. september 2009

Tenna92

Jeg er gravid, og faren til min spire er begynd at true mig, har prøvet at melde det, men hvad skal man så gører nå der ikke kommer noget ud af det ? Han er selv opvokset i vold, druk og hash. han kender ikke til andet. hvordan skal jeg nogensinde kunne udlevere barnet til ham når det kommer, hvordan skal jeg kunne se ham i øjnene ? hvad skal jeg gøre hvis han nogensinde ligger en hånd på min lille guldklump ? han gider ikke barnet og det er også okey, problemet er bare han vil se det for at genrer mig!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. september 2009

Moderator

Profilbillede for Moderator
hvordan truer han dig?
Sørg for at gemme dokumentation for trusler osv..dels så politiet kan se det, og dels så du har det som bevis på at han ikke skal være alene med Jeres barn (det ender jo nok i retten, hvis I ikke er enige om forældremyndigheden)...
Synes da det er rigtig træls du skal igennem sådan noget - det har man ikke brug for! Har selv været igennem nogle meget ubehagelige trusler fra en eks, og jeg kan kun forestille mig hvor forfærdeligt det må være når du er gravid samtidig og frygter for den lille bebser i fremtiden.
Skriv hvis du har behov for det... også gerne privat besked...

stort kram!

Anmeld

8. september 2009

Mira0911

Hvis han ligger hånd på jeres barn, skal han meldes, om han mister retten til at se barnet - Vil jeg tro han gør...

Politiet gjorde ikke noget da du meldte ham?

Har han lagt hånd på dig? så burde politiet og træde ind hvis du har meldt det...

Anmeld

8. september 2009

Tenna92

De gjorde intet ved det. han har aldrig rørt mig nej, for det har han ikke turde da vi var sammen. men er bange for han er røget tilbage i sit misbrug og så er han virkelig syg i hoved. Og ja det er virkelig hård for jeg er sku ligeglad med hvad der sker med mig, jeg tænker kun på den lille ! og det gør virkelig ondt dybt inde i mig at kunne se fremtiden og frykten !

Anmeld

8. september 2009

Moderator

Profilbillede for Moderator
Tenna92 skriver:

De gjorde intet ved det. han har aldrig rørt mig nej, for det har han ikke turde da vi var sammen. men er bange for han er røget tilbage i sit misbrug og så er han virkelig syg i hoved. Og ja det er virkelig hård for jeg er sku ligeglad med hvad der sker med mig, jeg tænker kun på den lille ! og det gør virkelig ondt dybt inde i mig at kunne se fremtiden og frykten !

hvad er det for nogle trusler han er kommet med? har du beviser på nogen af dem, for så SKAL politiet jo gøre noget!?

Du skal ikke kun tænke på bebser..du skal også tænke på dig selv - barnet har jo brug for dig!!

Hvis han er røget tilbage i sit misbrug... Er der så nogen måde du kan skaffe beviser for det? desværre kan du nok ikke gøre så meget, så længe det er ord mod ord, for så er han jo uskyldig indtil det modsatte er bevist... Du skal have nogle beviser for at han er voldelig, utilregnelig osv...
knus

Anmeld

8. september 2009

Mira0911

Tenna92 skriver:

Ja det kan jeg godt se... Hmm...
Hvad med at sige pænt til ham, hvis han gerne vil være i jeres barns liv - Så skal han droppe sit misbrug? Komme i afvænning?
Men mon ikke der kommer overvågning på når han skal være sammen med barnet? Det vil jeg da håbe...

Synes godt man må sætte nogen krav...

Anmeld

8. september 2009

Lone Jakobsen

åh det er bare så svært det der.
hvor langt er du i din graviditet? har selv prøvet det og man skal nærmest ha truslerne på skrift eller komme med han finger aftryk i ansigtet før politiet gør noget ved det.
desværre har jeg hørt mange dumme historier om fædre der har krav på samkvem uanset om de er misbrugere.... har truet moderen eller endda har tidligere domme.
jeg har selv en alkoholiker som ex, og man skal virkelig stampe i gulvet for at blive hørt.
men igen.... er du så langt at du allerede har grund til at bekymre dig om barnet? hvor gammel er du.... for du må ha noget familie der kan hjælpe dig og støtte dig. har som sagt kæmpet med noget af det samme selv, så kender "rutinen" og det er ikke en nem verden at færdes i.
mange Lone

Anmeld

8. september 2009

Lone Jakobsen

Dutte84 skriver:

Ja det kan jeg godt se... Hmm...
Hvad med at sige pænt til ham, hvis han gerne vil være i jeres barns liv - Så skal han droppe sit misbrug? Komme i afvænning?
Men mon ikke der kommer overvågning på når han skal være sammen med barnet? Det vil jeg da håbe...

Synes godt man må sætte nogen krav...

bliver nød til at sige.... det hjælper intet at give en misbruger et alternativ.... det giver ham blot endnu en grund til at tage stoffer fordi nu er "hele verden imod ham"
og nej med mindre han er påvirket når han henter børnene....og der er bevis på det.... så kommer der ikke overvågning på... for det har statsforvalningen (med deres egne ord) ikke resourcer til.

Anmeld

8. september 2009

Mira0911

nutche skriver:

bliver nød til at sige.... det hjælper intet at give en misbruger et alternativ.... det giver ham blot endnu en grund til at tage stoffer fordi nu er "hele verden imod ham"
og nej med mindre han er påvirket når han henter børnene....og der er bevis på det.... så kommer der ikke overvågning på... for det har statsforvalningen (med deres egne ord) ikke resourcer til.

Okey.. Jeg er så ikke inde i det med Statsforvaltningen... Godt du har styr på det...

Ved ikke hvad der gælder inden for det... Men prøvede bare at komme med nogen råd - Som jeg så ikke vidste at det kunne gøre det værre...
Knus...

Anmeld

8. september 2009

Lone Jakobsen

Dutte84 skriver:

Okey.. Jeg er så ikke inde i det med Statsforvaltningen... Godt du har styr på det...

Ved ikke hvad der gælder inden for det... Men prøvede bare at komme med nogen råd - Som jeg så ikke vidste at det kunne gøre det værre...
Knus...

åh jeg ville virkelig ønske at jeg ikke var inde i det
men som det gamle råd siger: "af skade bliver man klog men sjældent rig"
var ikke meningen jeg sku skælde ud, så håber ikke det kom til at lyde sådan.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.