Vind børnemøbel - Giv dit bedste motionstip

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

19. februar 2012

MC-pigen-vb

Vores datter får masser af motion, når vi leger og tumler, men vi forældre syntes, det var svært at finde tid til 'voksen-motion'. Nu har vi købt en cykelstol til vores datter, og så cykler vi alle 3 nogle dejlige ture ud i det blå sammen om eftermiddagen inden vi skal lave aftensmad. Farvel ulvetime - goddag motion, frisk luft og superhyggeligt samvær.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. februar 2012

Taminami-vb

Hej - under min graviditet tog jeg 37 kilo på og havde derfor stærkt brug for at tabe mig igen da det svarede til 50% af min normal vægt. 
Det er lykkes mig ved at gå to barnevogn ture om dagen af omkring 1,5 time. Derudover tager vi barnevognen så meget som muligt frem for bilen. Vi går til babysvømning en gang om ugen og derudover også til baby gymnastik. Øvelserne fra gymnastik er en klar succes også hjemme og laver disse øvelser ca. 30 min dagligt. Min søn er i dag 3 mdr. Og jeg er tilbage til min normal vægt og dette er sket på en helt overskuelig måde. Min bonus søn på 5 år deltager gerne og tager cyklen når vi gå tur med barnevogn - så mit tip er klart at gøre det med børnene og involver dem. På den måde bliver motion sjovt, sundt og dejligt da man laver noget med børnene! :-)

Anmeld

23. februar 2012

kongster-vb

Selv om jeg synes løb er urimeligt kedeligt, så er det alligevel den motionsform, der passer bedst ind i familielivet for mig. Det tager kun en halv times tid og det er effektivt fra man går ud af døren. Det kan for det meste passes ind i dagligdagen, da ungerne godt kan være alene den halve times tid (eller cykle ved siden af mig).

Derudover prøver jeg at få motion ind i rutinerne, dvs cykle til og fra arbejde, tage svømmetøj med når børnene skal til svøming og så snuppe nogle baner mens de svømmer, tage løbetøjet på når jeg følger dem til spejder og sport og så løbe en tur mens de træner, gå til posthuset i stedet for at tage bilen, cykle/svømme/stå på skøjter/stå på rulleskøjter i weekenden med børnene. 

Hvis man gør det til en vane at skulle bevæge sig en halv time hver dag kan man godt få det integreret i de ting man alligevel ville gøre. 

Anmeld

23. februar 2012

Signe1704-vb

Jeg er begyndt i et fitnesscenter.  Jeg tager som regel derop to gange om ugen i hverdagene. Jeg gør det efter ungerne (de to små) er lagt ved 20-tiden. Der har jeg så 1½ time inden centeret lukker. Derudover tager jeg derop en gang i weekenden med min søn på 13 år som også er medlem.

Fredag har jeg tidligt fri så der tager jeg også nogle gange en time inden jeg henter børn.

Anmeld

23. februar 2012

wai49242-vb

jeg arbejder heldigvis på nedsat tid og efter at jeg har afleveret mine døtre på 1 og 4 år i institution, så træner jeg i fitnesscenter mellem 8-9 2 dage om ugen og kan stadig nå på arbejde kl. 10:00. Derudover prøver jeg at træne en times tid i weekenden, hvor min mand så passer ungerne. Ellers motionerer jeg ved at tumle rundt med ungerne og gerne løfte/kaste dem op i luften og derigennem træne arme og mavemuskler samt bækkenbund/knibeøvelser. Raske ture med klapvogn, løbe rundt i haven med ungerne og ellers bare danse rundt i stuen med tøserne til høj musik er også gode motionskilder!

Anmeld

23. februar 2012

kongster-vb

Jeg har hentet en app til min telefon, som kan måle hvor langt og hurtigt og ofte jeg cykler/løber/går. Man kan vist også taste ind hvis man har svømmet eller været til fitness eller spillet tennis.

Det er meget motiverende for mig at kunne følge med i hvordan jeg bliver hurtigere når jeg løber. Samtidig er jeg mere tilbøjelig til at tage cyklen eller gå en tur for liiige at få nogle kilometre på statestikken, når jeg kan se at det er lang tid siden der sidst blev logget noget motion :-)

Jeg bruger Endomondo som er gratis, men der er sikkert også andre apps derude. 

Og så handler det - for mig - også om at prioritere min egen tid til motion lige så højt som alt muligt andet. Så må ungerne være alene den halve time eller cykle ved siden af mig eller blive hentet lidt senere fra fritten. 

Anmeld

25. februar 2012

sfc-vb

har i en lang periode efter jeg fik min søn, følt det var umuligt at motionere... ikke nok tid, ikke nok penge til fitness... og måske endnu vigtigere... INGEN energi. Men det gik op for mig (heldigvis) at det er noget fis og bare en masse undskyldninger, for i virkeligheden, er det simpelthen så nemt :)

for det første cykler jeg alle vejne. tager altid trapper frem for elevator eller rulletrapper. Derudover har jeg en datter på 6 år som går til spring gym, og vi har fået afvide det er vigtigt hun laver sine styrke og smidighedsøvelser hver dag. dette er jo en oplagt mulighed for motion for hele familien og samtidigt nyde noget nærvær :) jeg har også en søn på 2 ½, og han er meget glad for at bevæge sig! puuh ha, nogle gange kan det føles som en work out bare at se på ham ;) men det er jo bare ikke rigtigt nok... 2 gange om ugen efter vuggestue og skole, skal vi et smut på legepladsen i ½ til 1 time og lege på fuld tryk! jeg lover jer for at aktiv leg forbruger kcal. her hvor vi bor er der massere af gang systemer som er oplagt til kap løb.. det er sundt og sjovt at få sin motion med sine unger, istedet for at gøre det til en sur og dyr pligt!  jeg er i det hele taget meget opmærksom på hvordan jeg bevæger mig rundt i min hverdag. tager gerne en spurter op og ned af trappen når jeg ligger tøj på plads, eller sørger for at strække mig helt ud i ydre stillingerne når jeg støvsuger... tager mindst 1 gang om dagen en svingom med mig selv mens jeg skråler med til en god sang, og det kan måske ikke udelukkes at jeg efterligner de flotte trin på musik videoer... (he he indrømmede jeg lige det) ;D engang imellem bliver jeg opdaget i mine danse seancer og jeg har endnu ikke prøvet at mine børn eller mand IKKE tager dansen færdigt med mig... det er fantastisk <3

i virkeligheden er det bedste tip vel at have det sjovt, få pulsen op i hverdagen med det du alligevel har gang i.. hvem siger man ikke kan træne arme mens man alligevel bær på en indkøbs pose i hver hånd, eller køre ræs med klapvognen?? ikke mig ihvertfald :)

Mvh Cille

Anmeld

27. februar 2012

nicojona-vb

Hej Vores Børn,

Hjemme hos skal til være nemt tilgængeligt at nå ugens motion - da vi har to små børn på 2 år og ½ år. Derfor er der sat lange gåture i dagtimerne på programmet, vi har skiftet 2´er bilen ud med en cykeltrailer og har investeret i en løbevogn. På den måde kan vi nemt stjæle en ½ time ud af dagen til motion. Nemt og dejlig måde for børnene at få luft, mens mor og far får rørt de lidt for mange ekstra kilo :)

Tak for et godt blad, er meget glad for mit nye abbonnement!

hilsen Heidi

Anmeld

27. februar 2012

Sasibe-vb

Jeg ville rigtig gerne i gang med at løbe igen! Desværre har jeg stadig ondt efter fødslen for 6 måneder siden, så venter stadig på godkendelse fra lægen :(

Lige nu har jeg arrangeret min træningsmåtte som en del af min søns legeplads. Det giver ekstra udfordring til ham, og når han så sover... ja.. så rydder mor de ting af tæppet og styrketræner! Mave, arme, ben - det hele!

Konditionen.. Den kniber det med! Men mindst 3 gange er det 2 timer ud med barnevognen! Det går stærkt op i byen og stærkt hjem fra byen! - Til gengæld går vi så stille og roligt og shopper, når vi er inde i byen ;)

Men når jeg får godkendelsen fra lægen til at løbe igen, ja så er planen, at jeg skal ud og løbe når far kommer hjem. På den måde får mor tid til at være sig selv, og ikke mindst - hvis ikke vigtigst af det hele - far og søn får tid til at være far og søn! Det elsker de og jeg synes det er skønt at de bruger tiden sammen, og når jeg kommer hjem, så kommer jeg hjem til mine drenge, og det er to glade drenge, som er glade for at se mor, men som også har råhygget! SÅ SKØNT! 

Anmeld

28. februar 2012

Trunt-vb

Med en knap 5 måneders lille pige kan det være svært at få indlagt tid til motion. Jeg bruger min bæresele meget for ´hun er helt vild med at sidde og kigge ud. Jeg har en veninde som kommer en gang om uge og så dyrker vi step i stuen. Trunten sidder så på min mave i bæreselen og er altid helt stille og veltilpas. Man kan selvfølgelig ikke lave kæmpe hop - tilgengæld har man en hel del ekstra vægt på, så motionen giver godt og baby er glad og får en masse indtryk. Husk at tage det meste af tøjet af baby - da mor bliver varm.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.