Vind børnemøbel - Giv dit bedste motionstip

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7.296 visninger
24 svar
0 synes godt om
30. januar 2012

Webredaktøren-vb

KONKURRENCEN ER SLUT:
DEN HELDIGE VINDER BLEV: SASIBE

Tak til alle for de mange gode tips - Husk I kan stadig skrive i tråden smile

Hver måned udvælger redaktionen jeres bedste tips og slår dem op som ”Månedens læsertips" i magasinet Vores Børn Mini og Vores Børn Junior”.

Denne gang er overskriften "Motion i hverdagen".

Altså hvordan får I tid til motion efter I har fået børn?
Er hverdagen for travl til fitness, så I i stedet lægger en måtte på stuegulvet, eller er det netop vigtigt for jer at komme ud af huset...

Har I fravalgt andre ting (café med veninderne), for at have tid til idræt? Og får I motion nok?

Upload gerne både tips og billeder.

Personligt har jeg svært ved at nå motionen, så til jul fik jeg en af de tunge hullahop-ringe, så maven alligevel kan blive trænet lidt o-motion

Blandt jeres læsertips trækker vi lod om Fisken fra Bobles. Vinderen får både en lille og en stor til en samlet værdi af 1.038 kr. Læs mere på Bobles.dk

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. januar 2012

als-vb

Da jeg i januar 2011 gik i gang med projekt, blive mindre fed :) Var motion også noget der skulle lægges ind.

Fik jeg ikke lagt det lidt i skema smuttede den ene dag efter den anden bare fra mig.

Jeg begyndte derfor fast at gå til zumba en gang om ugen. Fantastisk sjovt og meget svedende :)

Derudover løb jeg et par gange om ugen, startede på 3 km (er overskueligt) og øgede så til 5,4 til sidst, og kunne løbe næsten hele ruten.

før sommer købte jeg en af de der fitnessringe, slap af det gjorde naller, men hold da op hvor den virkede, og så er det igen om at starte stille ud og arbejde sig op. Tog første ti gange hver vej og gjorde det i en uge og så øgede jeg gradvist og var til sidst oppe på 250-300 hver vej.

Mit bedste råd er klart at starte stille ud, om det så er at løbe en km hver dag, jamen hvis det er overskueligt så får man det gjort og når man har vænnet sig til det så er det nemmere at overtale sig selv til at øge det mere og mere som man bliver bedre.

Jeg havde samtidig en madændring så kiloene virkelig kunne komme af og der brugte jeg madlog, som har været en kæmpe øjenåbner for mig om kost og kcal.

Anmeld

30. januar 2012

als-vb

hov skriver i datid da jeg desværre i kke dyrker motion pt, grundet graviditet. Havde det så dårligt de første 4 måneder at jeg ikke kunne bevæge mig meget uden at brække mig, og nu hvis jeg bare lunter gør det svimlende ondt i min hofte/mave/bækken. og ja har bare svært ved at komme i gang med noget andet.

Men når jeg er helet op efter fødslen så skal jeg i gang igen, ved jo hvad der skal til nu. (pps tabte 20 kilo ved ovenstående på 8 måneder)

Anmeld

30. januar 2012

dittelouisea@hotmail.com-vb

At man tænker over at bruge sine muskler rigtigt i hverdagen.

At ikke parkerer foran døren til supermarkedet, tager trappen i stedet for elevatoren

at man, når man fx lufter hunden ikke bare slasker bagefter kræet, men retter sig op og går turen i raskt tempo, mens man mærker efter at man spænder i mavemusklerne. Så er der også tid til turen bliver længere.

At man husker at tørre fodlisterne med en klud, når man har støvsuget, og ikke bare bukker sig og hænger i kroppen, men sætter sig på hug og mærker efter i kroppen når man skal op og ned.

At man videst muligt går eller cykler når man skal handle ind, så kan man løfte de tunge indkøbsnet lidt op og ned osv.

Aller aller vigtigst tror jeg faktisk er at have en rank holdning, for så føler man mere gå-på-mod og overskudsagtig, og bliver lettere motiveret til at bevæge sig.

Anmeld

4. februar 2012

Heidi Nielsen-vb

Jeg løber et par gange om ugen enten om aftnen når ungerne er lagt i seng eller hvis det er i weekenden så er det når mindstemanden sover middagslur.

Så går jeg til zumba hver mandag og det er lige midt i spisetid så der tager manden over og laver mad, fodrer ungerne af og putter dem......så spiser jeg i fred og ro når jeg kommer hjem....mens manden er til gymnastik.....

Hver tirsdag spiller jeg håndbold.....det foregår efter ungerne er lagt i seng......og så er der kamp i weekenderne hvor jeg som regel har den store med.....vi er et rigtig hyggehold og mange af minde holdkammerater har også deres børn med så de render rundt og hygger sig mens vi knokler rundt på banen i forsøget på at vinde kampen.

Jeg føler ikke jeg har givet afkald på noget for at kunne dyrke min motion og mine interesser tværtimod så tror jeg at jeg er blevet en mere smilende og glad person/hustru/mor efter jeg for alvor er kommet i gang med at røre mig......jeg er også blevet 12,5 kilo lettere siden jeg startede wink og for mig er det også vigtigt at komme ud af huset og møde andre mennesker end at være der hjemme ved kødgryderne,  rengøring, bleskift osv så tror jeg virkelig at jeg ville gå kold. Så jeg er glad for at være kommet igang sådan for alvor.

Har også fået en større omgangskreds og nogle rigtig gode veninder så det er jo fedt.

Anmeld

14. februar 2012

leneo-vb

Motion kan helt sikkert være svært i en travl hverdag. Især når man har en datter på 2 år og en lille søn på 5 mdr. Det er svært at komme igang.

Jeg har med stor succes gjort det, at når jeg har afleveret min datter i dagpleje, hvor jeg er gået hen med lillebror i barnevognen, så har jeg taget løbeskoene på.

Jeg startede stille op, 4 min gang og 2 min løb, det gentog jeg 3 gange. Det gjorde jeg 3 gange om ugen, langsomt øger man så løbetiden og nedsætter gåtiden. Man kan sikkert på nettet finde mange gode løbeprogrammer.

Der er ingen tvivl om, at motion er godt på mange måder. Især når det gælder velvære, men også overskud og energi til dagligdagen.

Nu bruger jeg også motionen til at stresse af, man tænker så godt, når man løber.

Min datter siger tit, UD OG LØB MOR!!!!! Hun er også med, når jeg laver mave og rygøvelser på gulvet. Jeg synes, at det er fint, hvis børnene ser, at motion er godt og sjovt.

Anmeld

14. februar 2012

metka8-vb

Det er vigtigt at huske at priotere sig selv, selvom det er rigtig svært når man har små børn. For mig selv betyder det at jeg får motioneret og holder min krop i nogenlunde form at jeg har mere overskud i min hverdag og dermed overskud til mine børn. Jeg har to små børn på 1 og 2 år og har virkelig brug for en pause en gang i mellem til mig selv hvor jeg ikke hele tiden bliver afbrudt. Jeg når selvfølgelig ikke at træne så meget som jeg gjorde før og gerne ville, men til gengæld er jeg meget mere aktiv i min hverdag end før. Lige nu motionere jeg ved at løbe et par gange om ugen og når vejret bliver bedre ved at cykle til og fra og på arbejde. 

Anmeld

14. februar 2012

bixen-vb

Mit allerbedste - og meget simple motionstip, må helt sikkert være at lave squat-øvelsen med baby i armene (for dem som ikke kender betegnelsen 'squat' er det en øvelse, hvor man går ned i / bøjer knæ og hofte); Squat træner de store muskelgrupper i underelstremiteterne, og når man husker at skyde bagdelen let bagud, holder ryggen ret og dermed spænder op i 'korsettet' og bækkenbunden, får man tilmed super god stabilitetstræning af både den nedre og øvre del af kroppen. Squat kan man lave nærmest lige efter fødslen - man bestemmer selv hvor langt ned i knæ man går, jo længere jo hårdere. Den helt store bonus ved øvelsen (udover selve træningen) er, at det rent faktisk meget hurtigt beroliger de fleste babyer, hvis de er lidt utilfredse. Jeg har en dreng på 4 mdr., og de første par mdr. af hans liv benyttede jeg ofte denne øvelse, hvis han blev urolig og/eller ked af det (mange grinte af mig, når jeg begyndte - men blev også imponerede over den hurtige effekt). Jeg har ikke benyttet mig så meget af squat'en den seneste tid, men gjorde det forleden på min klynkende og pylrede dreng. Dette resulterede denne gang i en baby der skiftede gråden ud med klukkende latter. Reaktionen fra min baby har ændret sig, men er stadig meget positiv. Så som trøst (og senere leg) er øvelsen rigtig god, og den stjæler ikke tid, da man jo forhåbentlig ville trøste sin baby alligevel.

Derudover må mit motionstip være gåture med barnevognen - undgå bilen, når der ikke er længere end, at benene kan bære. Udnyt mødregruppen - lav aftaler om gåture, motion eller hvad man har lyst/tid til, når jeg har en aftale med andre, så løber jeg ikke så let fra den, som hvis jeg bare har en aftale med mig selv.  

Anmeld

16. februar 2012

sofie b-vb

Jeg havde problemer med bækkenløsning under min graviditet og smerterne gik desværre ikke helt væk efter fødsel, så jeg måtte til fysioterapeut for at få hjælp. Jeg måtte lave øvelser og være meget bevidst om hvordan jeg gik, så jeg er aldrig kommet igang med min løbetræning igen.

Til gengæld fandt jeg ud af at jeg godt kunne klare zumba, jeg fandt et rigtig godt hold med søde deltagere, sød træner, god musik og fede moves og jeg har været så glad for at komme der en gang om ugen. Og det bedste ved det hele er at det virker!

Nu er jeg begyndt på at tage mavebøjninger hjemme i stuen, jeg havde en flot mave engang og den vil jeg gerne have tilbage. Håber det virker, for er stadig ikke tilfreds med min mave, selvom jeg fødte i 2010.

Anmeld

18. februar 2012

Englemor81-vb

Min mand og jeg går til noget svømning i en klub, hver fredag, hvor vi har vores lille søn på knap 4 måneder gammel med, så han også kan blive fortrolig med vandet.

Vi har nogle søde venner der meget gerne vil holde og bade ham, mens vi forældre tager nogle baner imens.

Ud over det, går vi også til fitness et par gange i ugen, hvor vi endten får ham passet ved min mor eller også tager vi ham med i liften, så han kan sove i den, mens vi træner.

Og selvfølgelig går vi tit med barnevognen, som også i sig selv, giver god motion :-)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.