frauline skrev:
rn	Tak for Jeres svar :)
rnrn	Det vennepar vi besøgte, vidste godt at det var galt at de ikke havde været og besøge os. De sagde, at de ikke havde nogen undskyldning! Jeg spurgte om problemet var, at da de ikke havde været der de første 2-3 uger, at det så var blevet pinligt og så ellers bare blev mere og mere pinligt for hver uge der gik... ? Og ja, det var sådan det var og de var virkelig kede af det.
rnrn	Vi valgte, at besøge dem fordi de er vores bedste venner og sådan en ting her kan ske for dem... Da vi havde snakket ud om situationen sagde vi, at vores ønske er at vores besøg hos dem nulstillede den pinlige situation og, at vi atter kan ses som vi plejer. Det var de med på, vi har dog ikke hørt fra dem siden. Men det er helt ok - det er ikke mere end 8 dage siden, at vi var hos dem.
rnrn	Luskemor: Jeg forstår udemærket hvis vores venner vil give os tid til, at vænne os til at være én mere i familien, men det her er mennesker der kender os godt og de ved, at vi som familie generelt har et solidt overskud og et barselsbesøg skal/behøver jo heller ikke at vare i 2-3 timer... ½ times besøg er rigeligt. Hvis de var i tvivl så kan man jo altid ringe - og vi har det som jer, at vi vil heller ikke ringe og invitere folk... Det burde ikke være nødvendigt.
rnrn	Synes du ikke, at 5 mdr. er lidt lang tid at strække et barselsbesøg i ??? Jeg synes at 2 mdr. er at gå over stregen for et barselsbesøg. Jeg kunne aldrig selv finde på, at sylte mine venner og deres lille ny i 2 eller hele 5 mdr.
rnrn	De her vennepar har heller ikke spurgt til hvordan det gik eller lign.... og jeg synes ikke, at det er rart at skulle skrive og 'prakke' dem al vores baby-kuller på...
rnrn	Ét vennepar ud af de 4 har nu skrevet i dag og spurgt om det passer med et besøg på søndag, for nu har de fået overstået jul, 1 eksamen og mandens fødselsdag... Jøsses, de har ikke engang børn endnu. Hvad skal de da gøre den dag de får børn hvis de ikke engang kan overskue et kort besøg i løbet af 2 mdr.
Jeg tænker, at de mennesker er et andet sted i deres liv, end at i åbenbart er deres 1. prioritet i forhold til at komme på barselsbesøg.
I har en forventning om, at jeres venner kommer og ser jeres lille vidunder, og at de gør det inden for rimelig tid. Det ville i gøre, hvis det var jer, men i kan ikke forlange at de indfrier jeres forventninger herom.
Jeg ville ikke blive fornærmet, hvis de mennesker betød noget for mig, ville jeg ringe til dem og høre om de ikke hade lyst til at kigge forbi til en kop kaffe, og ikke vise/sige jeg var skuffet over at de ikke havde været der noget før. 
Det er vigtigt at være sig bevidst om, hvad man selv tilbyder andre, og lade være med at forlange/forvente det samme retur. For det bliver med garanti IKKE  indfriet til fulde. 
Og ja, det kan godt være det ene par endnu ikke har børn, men for nogle mennesker er der andet til end venners små bebser, fx kan en eksamen meget vel fylde meget, og måske er det svært for dem, tænk nu hvis de selv har mistet et foster, ikke kan få børn, eller noget helt andet der gør ondt på dem.....
Jeg har heller ikke selv børn, har meget svært ved at blive gravid, og det gør sku da ondt når andre kan 'skide børn på stribe' og man skal være ih og år så smilende, når alle andre får babyer og man skal på barselsbesøg..... Det er ikke altid sjovt. 
Men heldigvis er jeg en person, der glæder sig over andres glæder, og jeg siger det højt at jeg rigtig gerne ville det var os. Så er der ikke fejet noget ind under gulvtæppet, og folk ved hvor de har mig!