Der hvor min bror kommer fra, han er 17 nu, har de et stort børn / unge netværk hvor både coach`es, rådgivere osv er tilknyttet et 'hus' / klub oll. Dèr kan de unge komme til, og ringe hvis de har behov for det. Samtidig kan forældrene også ringe hvis de i perioder står med panden mod muren.
Som voksen tror jeg der er rigtig meget hjælp at hente. Aha-oplevelser og vinkler man bare ikke har tænkt over. Men som teenager er der 'fandme bare ingen der skal blande sig for de har det jo helt ok, vi skal bare lade dem være'..har jeg erfaret. De dukker ikke op til samtaler, åbner ikke døren eller besvarer ikke telefonen hvis de ved det er 'dem'. Fordi det er noget VI har bestemt og DE SELV ikke har bestemt.
Jeg brugte dem en hel del da jeg fra den ène dag til den anden fik min bror. Vi kendte dårligt hinanden, vi har aldrig boet sammen, han er stort set enebarn, meget teenager (og faktisk helt normal kan jeg høre rundt omkring ) og jeg havde regnet med ihvertfald mindst 10 år at øve mig i teenage rollen.. så der var jo en fejlmarginal på 100%. Tjek
!!
Ved de har det i forskellige kommuner, så ved ikke om i har det hos jer ?! Syntes det var et ok sted at få 'bandet' og få andre tilgangsvinkler til deres hjerner.
Anmeld