Jeg er hjemmegående for tiden, da jeg har sagt mit job op og ikke fundet noget nyt endnu. Jeg arbejder som filosofilærer nogle få timer om ugen.
Det har klart fordele, især for børnene. De kan komme tidligt hjem efter skole, jeg kan være her hvis de er syge uden stress, jeg får ordnet mad og rengøring etc i løbet af dagen. Manden nyder også godt af det, fordi han ikke skal tænke på at hente børn eller lave praktiske ting herhjemme.
Men helt ærligt, så keder jeg mig lidt. Der er sådan set nok at lave, med forberedelse til undervisning, noget andet freelancearbejde, praktiske opgaver, ansøgninger etc og jeg kan da også godt finde på noget at lave selv, som at læse, gå ture, løbe, svømme etc, men jeg savner altså voksent selskab! Jeg er ikke sikker på, at jeg ville holde til det i længden.
Samtidig er jeg ikke så god til at blive forsørget. Jeg vil helst tjene pengene selv og ikke være den der ikke bidrager eller 'er skyld i' at vi ikke har råd til ferie. Så jeg knokler rundt for at kompensere og ville faktisk hellere bare gå på arbejde.
Anmeld