Hjemmegående eller udearbejdende?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

25. oktober 2011

Johannamor-vb

Jeg ville slet ikke egne mig til at være hjemmegående. Jeg har brug for de udfordringer, der er i et job, de krav til at planlægge en effektiv hverdag, og de mennesker, der følger med... Men jeg kunne da godt tænke mig at være hjemme en dag om ugen...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. oktober 2011

Trunte K-vb

Polyp skrev:
:klap: 'Det betyder så til gengæld at jeg afleverer mine unger med god samvittighed, for jeg ved godt at hvis jeg gik hjemme så ville der ikke være boller og kakao men bare en mor, der var møgsur.' Hurra for selverkendelse :laugh: :klap: Jeg får tit skudt den med Overskudsmor og præstationsræset i skoene :skrap: ; men jeg gør det fordi det er MIN afslapning/hobby - som jeg så deler med knægten hvilket er en fordel
Se, det sjove er jo så at jeg også får den med overskudsmor, for det er når jeg ER i gang at jeg pludselig synes, det kunne være fedt at bage boller, dække pænt op, skære frugt ud i mundrette bidder. Men ja, mit job er med til at give mig overskud, så jeg går bestemt ikke kun på arbejde for at tjene penge.

Anmeld

26. oktober 2011

Signe1704-vb

Trunte K skrev:
Men ja, mit job er med til at give mig overskud, så jeg går bestemt ikke kun på arbejde for at tjene penge.
Gid jeg kunne sige det samme. Jeg går KUN på arbejde for at tjene penge og det giver mig absolut ikke overskud. Håber det hjælper hvis jeg får taget den uddannelse jeg gerne vil og havner et rart sted (modsat der hvor jeg lige har været ansat). Og så skal det siges at jeg har en mand der arbejder min. 50 timer om ugen og ofte mere, så jeg er meget alene med det herhjemme.

Anmeld

26. oktober 2011

Signe1704-vb

nikkeneje1 skrev:
Vi går med livrem og seler økonomisk hos os. Så selvom vores økonomi p.t. ville kunne bære at at jeg gik hjemme, så har vi valgt at vi begge skal arbejde i tilfælde af at én af os/begge pludselig skulle miste arbejdet. Havde det på sigt ingen økonomisk konsekvens ville jeg helt sikkert være hjemmegående og give mine børn korte dage i institution, med fridage af og til. Jeg ville så også lave frivilligt arbejde og dyrke nogle fritid-interesser. Men det må blive ved drømmen....
Det var også ment som rent drømmescenarie. Altså hvis økonomi ikke spillede nogen rolle.

Anmeld

26. oktober 2011

Spunk-vb

Nej, jeg egner mig ikke til at være hjemmegående - det har vist sig da jeg var arbejdsløs i ½ år og under barslen. Jeg ender med fedtet hår i morgenkåben og ser alt for meget dårligt tv. Jeg er glad for mit job, men ville ønske at jeg kunne være mere sammen med spunken i en mindre stresset hverdag, så her er drømmescenariet 30 timer.

Anmeld

27. oktober 2011

dittelouisea@hotmail.com-vb

Kunne ikke være fuldtids-hjemmegående. Er nødt til at komme ud blandt andre voksne mennesker med en anden dagsorden end børn og hjem. Har normalt ca 25-30 t/u. Hvis jeg helt selv kunne vælge vil jeg gerne arbejde 3x 7-13 i løbet af ugen. Det ville være helt perfekt.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.