Nå, seriøst:
Mit gæt er nu også, at det er en opmærksomhedsting udløst af situationen, at pigen fornemmer dit mangel på overskud, og reagerer derpå.
Jeg kan sagtens følge din reaktion med at sige 'nej' og markere, at selvfølgelig vil du ikke finde dig i, at hun slår dig. Hendes reaktion er så stejl mod stejl, og at slå igen.
Spørgsmålet er, hvad man gør for at bryde cirklen?
Hun VED jo godt nu, at det ikke er OK at slå dig; men mit gæt er, at hun nok ikke lige kan finde ud af i situationen hvordan hun så ellers skal reagere, når hun i virkeligheden gerne vil i kontakt med dig, og hun fra dig får et 'nej'.
Måske var det en idé at vende det på hovedet?! I stedet for at ligge på sofaen og FORVENTE at nu kommer hun nok og slår mig igen, så prøv at komme det i forkøbet, og ræk armene ud når hun nærmer sig, og sig: 'Hej søde Alma, mor vil gerne gi` dig en krammer!!'
Og hvis du ikke er helt vågen, og hun når at snige sig ind på dig, så ignorér slaget væk, og skynd dig alligevel at sige: 'Hej søde Alma, mor vil gerne gi` dig en krammer!!'
Affind dig med, at 'opdragelse' må vente til en anden lejlighed, og fokusér på, at få situationen vendt positivt, så det bliver aldeles overflødigt for hende overhovedet at overveje at slå!!
Det vigtige er her, at det 'vender' rigtigt; nemlig at DU gerne vil kramme Alma, ikke at Alma forventes at kramme dig.
MÅSKE er du så efter nogle forsøg så heldig, at du også får Alma til at respektere, at du lige har brug for at koble fra lidt. Hvis hun kan, er det flot, for hun ER jo kun ganske lille, og ORD giver ikke nødvendigvis så meget mening for hende, hvis de ikke er direkte handlings-relaterede!!
Held og lykke!!
Anmeld