engang havde vi meget store problemer med at få SIlle til at sove. vi sad ved hende 2-4 timer HVER aften og sad på skift inde ved hende ca20 min af gange, mange gange i løbet af natten. Det var ved at slå ogs helt ud også som kærester. VI prøvede alt det med at blive ved hende til hun sov (men hun opdagede at vi gik når hun sov, og holdt sig vågen endnu længere), vi prøve op-ned og ind-ud, og læste og gjorde ved. Sille var ulykkelig og græd flere hver aften, faldt hun endelig i søvn vågnede hun ved den mindste lyd og begyndte at græde igen. Til sidst overgav jeg mig og læste den ofte udskældte bog 'godnat og sov godt!'. Vi blev enige om at prøve det én uge og så vurdere resultatet. Dog ville vi aldrig vente mere end 5 min med at gå ind til hende. Det var skønt endelig at have en 'Plan'. De to første aftener var Sille selvfølgelig ked af det og sur, men lagde sig til at sove efter ca 1 time, 3. dag tog det 5 min, 4. dag klynkede hun lidt og 5. dag kyssede hun os godtnat, smilede sødt og lagde sig til at sove. Hun var på det tidspunkt 1,5 år. Det er det bedste jeg har gjort for min datter at lære hende, at hun sagtens kan falde i søvn selv og det ikke er noget hun skal være bange for overhovedet. Vi har fået vores aftener tilbage og sille nyder at komme i seng og græder ikke længere af træthed om morgenen.
Jeg siger ikke det er løsningen for alle, men for os gav det mening og virkede øjeblikkeligt efter mange måneders kampe.
Anmeld