Vind - får i søvn nok?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.761 visninger
25 svar
0 synes godt om
7. december 2010

Webredaktøren-vb

I et af de kommende 'Netværk' sætter redaktionen fokus på søvn i familien :huh: Hvordan sover I hjemme hos jer? Døjer I med søvnunderskud i jeres familie, eller var det kun i den første tid med lille baby? Er I udhvilede, når vækkeuret ringer? Eller er I blevet forstyrret så mange gange i løbet af natten, at I allerede er vågne, når hanen galer? :blink: OBS: Udvalgte indlæg bringes i magasinet Vores Børn. Blandt svarene trækker vi lod om et skønt legetelt fra bObles, som både kan være legerum i stuen eller stille hyggezone på børneværelset. Teltet kan tilpasses efter alder og behov. Indeholder hverken giftstoffer eller phtalater, og kan nemt gøres ren med en klud. Den heldige vinder kan vælge mellem farverne turkis, lime, lilla eller grøn. Værdi: 999 kr. Læs mere på www.bobles.dk Konkurrencedelen er slut. Den heldige vinder i denne tråd blev Maj84 - stort tillykke :klap: I er selvfølgelig stadig velkomne til at skrive i tråden :)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. december 2010

desirefinck-vb

Søvn er en by i Rusland for os herhjemme.. Med en så lille prinsesse som vi har, så få vi langt fra søvn nok. Hun døjer desværre med ondt i ryggen og mave problemer. Så hun vil ikke sove mere end 2-3 timer om dagen og omkring det samme om natten. Så vi kan næsten ikke holde til det herhjemme. Vi ser frem til at det en dag vender.. Vi gå til kiropraktor med hende og nu få hun nogle dråber hun skal ha ca 15 minutter før hun skal spise, selv om hun ikke kan vente så længe.. Men det skulle hjælpe mod luft i maven.. Vi ser frem til den dag vi kan få godt 5 timer om natten..

Anmeld

7. december 2010

maj84-vb

Hos os har vi altid været heldige (?!), når det kommer til sovevaner. Den ældste sov igennem, da han var 4 måneder gammel, og den yngste, da han var 6 måneder. I dag er de hhv. 4 år og 1½ år, og vi har (7-9-13) fortsat ingen problemer med søvn. De sover fra kl. 19 til klokken 6, og det passer fint ind i vores døgnrytme. Den yngste tager selvfølgelig også en middagslur på et par timer...

Anmeld

7. december 2010

dittelouisea@hotmail.com-vb

Vi har været rigtig heldige. Alma var en god måneds tid da hun kunne sove fra 22-06. Der kom en periode hvor hun sov i vores seng i forbindelse med et hundebid, og der sov hun meget uroligt, men det holdt op så snart hun begyndte at sove i egen seng igen. Hun er nu 14 mdr og sover fra ca 18.30 - 6.30, så hvis vi nogle nætter får for lidt søvn, skulle vi måske slukke tv'et lidt før ;)

Anmeld

7. december 2010

MetteNB-vb

Min mand får søvn nok - og jeg får ganske enkelt for lidt! (ja ja inden nogen kommenterer på den. Det handler om søvn ) ;) Er udstyret med et par banditter, der ikke har verdens bedste senge- og sovevaner. Jeg er vågen mange gange i løbet af en nat. Så synes bestemt ikke, jeg er frisk og udhvilet, når 'vækkeuret' aka mindstemanden synes, det er tid for moderen at stå op igen..... Heldigvis kommer der indimellem en nat, hvor jeg får sovet tilpas mange timer til at synes, det går igen nogle uger ;0) Jeg har sagt til familie og venner, at de skal minde mig om, hvor lidt søvn jeg fik, mens drengene var små, når jeg om nogle år klager over teenagere, der ikke er til at drive ud af sengen.

Anmeld

7. december 2010

melissa-vb

jeg har ikke sovet igennem i præcis 4år og 3 dage nu.min søn som blev 4 år i lørdags havde kolik fra han blev født,han skreg dag og nat fra den dag han blev født til han blev 1 år.derefter fik han øre problemer,og derfra blev det en fast vane for ham at vågne ca hvert 2.time.selvnu vågner han stadig.min datter kom til verden da sønnen var 2 år gammel.og så havde jeg pludselig 2 vågne børn det meste af natten.min datter vågner også meget om natten fordi hun stadig er brystbarn (hun er 19 mdr nu.så hver nat er jeg vågen med 2 børn hver 2.time. såom dagen har jeg ingen overskud til noget som helst. så det meste jeg savner i verden ligenu er SØVN SØVN SØVN

Anmeld

7. december 2010

Mor-3-vb

Søvn er der noget der hedder det griner... ej jeg er mindst 1 år bagud,med søvnen... mine tvillinge drenge, der snart er 3 år,vågner stadig mange gange om natten, og det er kun mor der dur desvære, og for at få ro om natten, så har jeg stået op hver gang... og det er mange gange, når de selvfølgelig vågner forskudt :S ... Så har ikke fået en hel natte søvn,siden de blev født... Så jeg glæder mig til at blive gammel, så kan jeg måske sove til den tid.. griner

Anmeld

7. december 2010

ma08-vb

Vi sover ok, men næsten aldrig hele natten uden forstyrrelser. Vores datter på 2 år vågner for det meste et sted mellem kl. 23 og 03, nogle gange lidt senere, og vil op - og vi orker ikke kampen midt om natten, når man skal op og på arbejde dagen efter.... De gange vi har prøvet, er hun gået fuldstændig i selvsving grænsende til, at hun kaster op af arrigskab :blink: Så nu kommer hun bare ind i sengen, når hun vågner. Det er ok især med mig, men jeg sover også tungere end min mand og har ikke noget imod, at hun ligger tæt op ad mig og nogle gange oven på mig. Søvnunderskuddet prøver vi at komme over i weekenden, hvor vi skiftes til at sove lidt længere. Og så regner vi med, at hun på et tidspunkt hellere vil sove for sig selv - jeg kender i hvert fald ingen tweens eller teenagere, der helst vil sove sammen med mor og far :laugh:

Anmeld

8. december 2010

HenrietteR-vb

Åh nej... Må ærligt sige, at det tog modet lidt fra mig at læse jeres indlæg, damer! Vi har en dejlig lille krudtugle på 11 mdr (om lidt et år), og vi sover alt andet end igennem! Faktisk sov hun bedre da hun var 2-3 mdr! Det er efterhånden ved at være en saga, og jeg har et ambivalent forhold til når folk spørger, hvordan det går med søvnen... For det går jo alt andet end godt - vi er oppe i hvert fald 4 gange hver nat, dvs. 4 - 7 gange mellem kl. 20 og 06. Så når folk spørger, bliver jeg så træt af at høre mig selv brokke mig og sige det samme og det samme. Samtidig vil jeg rigtig gerne have, at folk forstår hvor hårdt det er at være mig ;). Kan simpelthen ikke forstå, at en pige med så meget krudt i r...., kan klare sig med 10 afbrudte timer! Har hele tiden haft et håb om, at det snart bliver bedre. Men det håb er ligesom blevet mere og mere skrøbeligt med tiden. Og når jeg så læser hvad I andre skriver, kan jeg godt se, at det er urealistisk at tro, at det hele bliver løst på mirakuløs vis... Gentager gang på gang for mine venner og familie, at jeg glæder mig til, at hun bliver teenager - for så kan vi da sove!

Anmeld

8. december 2010

HenrietteR-vb

Åh nej... Må ærligt sige, at det tog modet lidt fra mig at læse jeres indlæg, damer! Vi har en dejlig lille krudtugle på 11 mdr (om lidt et år), og vi sover alt andet end igennem! Faktisk sov hun bedre da hun var 2-3 mdr! Det er efterhånden ved at være en saga, og jeg har et ambivalent forhold til når folk spørger, hvordan det går med søvnen... For det går jo alt andet end godt - vi er oppe i hvert fald 4 gange hver nat, dvs. 4 - 7 gange mellem kl. 20 og 06. Så når folk spørger, bliver jeg så træt af at høre mig selv brokke mig og sige det samme og det samme. Samtidig vil jeg rigtig gerne have, at folk forstår hvor hårdt det er at være mig ;). Kan simpelthen ikke forstå, at en pige med så meget krudt i r...., kan klare sig med 10 afbrudte timer! Har hele tiden haft et håb om, at det snart bliver bedre. Men det håb er ligesom blevet mere og mere skrøbeligt med tiden. Og når jeg så læser hvad I andre skriver, kan jeg godt se, at det er urealistisk at tro, at det hele bliver løst på mirakuløs vis... Gentager gang på gang for mine venner og familie, at jeg glæder mig til, at hun bliver teenager - for så kan vi da sove!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.