Jeg melder mig gerne under fanen som 'øko-hys-mor' og forstår sagtens din bekymring for skadelige stoffer - og lyst til at finde alternativer.
Da jeg var gravid, gik jeg selv 'amok' i nye og bedre produkter - og endnu mere, da jeg fandt ud af, at jeg ventede en dreng. Ikke mindst fordi mange undersøgelser efterhånden viser, at drenge er de mest udsatte, når det gælder skadelige stoffer.
Nå men altså:
Alt vores vaskemiddel, opvaskemiddel, shampoo, bodyshampoo og sæbe er af mærket Neutral - som jo bl.a er parfumefrit. Og skyllemiddel er no go hjemme hos os.
Mht. ansigtscreme er jeg blevet rigtig glad for det mærke, der hedder Suki Skin Care, som du bl.a. kan købe hos Pureshop.dk (har både fysisk butik i Kbh og Århus også), og som kun sælger økologiske produkter.
Du kan jo også få øko-mascara og andet øko-makeup. Ved godt, at alle øko-plejeprodukter ikke er parfumefri, men flere og flere af dem er. Men tjek det lige, inden du køber :).
Og så har både Urtekram, Derma og Decubal altså også nogle rigtig gode bodylotioner mv.
Anmeld