For nu at svare på spørgsmålet:
Dagcreme: Jeg bruger Dermas (Svane + Astma og allergi mærket) - alt efter, hvilken hudtype du har,synes jeg Derma Eco er lidt federe i det end den alm. Derma dagcreme. Hvis du døjer med tør hud om vinteren (som mig), kan jeg anbefale ren mandelolie.
make-up: Jeg bruger mineralmakeup fra Trömborg eller Jane Iredale - Man kan ikke finde 100 % ren make-up, men disse er blandt de bedste. Ellers mener jeg, Nilens Jord er uden parabener.
Deodorant: Jeg skifter mellem en fast mineral-deo-krystal (bedst når man lige har været i bad og har lidt fugt under armene) og Neutrals (hvis jeg er tør. Ellers kan man få en mineral-deo rollon fra Urtekram, som jeg også har været glad for.
Shampoo: Derma er super - men kræver en god balsam bagefter, hvis det ikke skal blive for tørt
Vaskemiddel: Jeg sværger til Änglemark (svanemærket + parfumefri). Neutral (svane- + astma og allergimærket) er også godt for mange - men jeg får mærkeligt nok knopper af den (vist noget med de enzymer, der er i)
håndsæbe: Derma
Opvaskemiddel: Neutral eller Änglamark
Creme til strækmærker: Det virker IKKE - Det kommer helt an på din hud - Men når det er sagt, er det rart at kunne smøre sig med en god, fed creme, når huden strækkes og begynder at klø. Jeg kan ikke anbefale de forskellige maveolier, man kan købe rundt omkring, da de alle indeholder æteriske olier, som kan være allergifremkaldende (og i hvert fald gav mig udslæt :( ). Jeg bruger en mandelolie, hvilket også er den olie, de fleste 'blandede' maveolier er baseret på - Her er man bare 100 % sikker på, hvad der er i. Den kan bruges over hele kroppen som bodylotion (fantastisk, hvis man har tør hud).
Håber det kunne bruges
Anmeld