Jeg har fulgt debatten her på siden on-and-off i et stykke tid, og bliver ofte inspireret, forundret, glad og nysgerrig over, hvad jeg læser.
En ting har dog chokeret mig flere gange og gør mig faktisk også en smule skræmt... jeg synes, der er flere og flere nybagte mødre, som efter ganske kort tid undrer og bekymrer sig over, at deres nyfødte endnu ikke er inde i en rytme. Spørgsmålet dukker op med jævne mellemrum (og ja, lige nu er der også en specifik tråd om emnet), og jeg kan simpelthen ikke forstå, hvor den idé kommer fra!
Er det mon en generel samfundstendens? At vores børn med det samme skal passes ind i et skema? Eller har det altid været sådan? Er det 'bare' en naturlig del af det at være nybagt mor? Bliver man mon så overvældet af det hele, at man har brug for, at tingene kommer hurtigt i system?
Jeg har naturligvis, som alle andre her, gjort mine egne erfaringer...mindes bare ikke, at rytmen spillede nogen stor rolle det første halve år - men jeg kan jo selvfølgelig have været heldig eller huske forkert!
Anmeld