VIND! - Hvordan klarer du vinter-trætheden?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

31. oktober 2010

dittelouisea@hotmail.com-vb

førhen døjede jeg en smule med vinterdepression men det gør jeg heldigvis ikke mere. Om vinteren er jeg rigtig god til at mærke efter hvordan jeg har det. booker fx ikke kalenderen så tæt, så jeg har tid til de ting jeg helst vil. Og så nogle gode gåture så jeg bliver fysisk træt i stedet for helt groggy.. Og så plejer vi faktisk ikke at holde sommerferie, for så kan vi tage sydpå i efterår/vinter i stedet for.. Elsker når først der er kommet sne, det lysner, og som sidste år, så står folk mere sammen.. Det var fx første gang jeg har prøvet at køre med i en fremmed mands bil i overbevisning om han ville sætte mig af som lovet..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. november 2010

Milla2004-vb

Vintertrætheden kommer bare altid som en overraskelse :-/ Jeg kæmper altid med at komme op om morgen og når det bliver hurtigt mørkt om aften så har jeg en voldsom trang til at gå tidligt i seng :-/ Jeg er prøver at hjælpe mig selv lidt ved at tage vitaminpiller og bruger vores lyslampe ellers affinder jeg mig med at jeg bliver nødt til at sove noget mere om vinteren :-)

Anmeld

17. november 2010

Soldanser-vb

Når jeg ser på naturen og på menneskene gennem tiden, så er der ingen af dem så har brændt størstedelen af deres energi af i de mørkeste måneder (fra november til marts). De dyr som ikke går i hi økonomiserer med kræfterne, planter og træer trækker størstedelen af aktiviteterne ned under jorden og er for en stor dels vedkommende hvilende, ventende - et frø er vel nærmest mest drømmen om en blomst end noget som helst andet. Til gengæld suger de godt med kræfter til sig i den lyse tid. Det har jeg gennem de seneste år arbejdet med at lære af. Jeg går jo ikke i hi, eller i stå for den sags skyld. Men til gengæld giver jeg mig selv plads til fordybelse, eftertænksomhed, ikke at forcere store valg, til at lytte til hvor jeg er i mit liv og hvad jeg drømmer om, når den lyse tid atter sætter ind. Man kan bruge forskellige billeder på det, men det er som om min tone bliver dybere eller at min 'svingning' roligere. I familien sætter det sig i stille håndarbejssysler, lidt mere højtlæsning, stearinlys fremfor elektrisk lys om morgnen. Samtidig sørger jeg for stadig at få godt med frisk luft, og nyder især en frostklar morgen i natkjole (godt at der er så mørkt mellem rækkehusene...). Eller at gå en stille tur med børnene. Desuden afsætter jeg mindst en weekend til at se tilbage på det gamle år, give slip og derefter drømme om det nye. Det har været en længere proces på indtil videre seks år at geare et toptunet moderne menneske til at følge mere med naturens rytme. De lyse tider spiller derfor osse en stor rolle. Vitaminerne i sollysets skal jo opsuges om sommeren i dette land, og jeg er ikke solbader. Men det har hjulpet mig. Tidligere var det som at skubbe på trætheden for at få den af vejen, men det blev den ikke mindre af. Nu føles det som at den følelse jeg tidligere tog for træthed, er noget som kan gavne mig, da jeg ikke længere modarbejder den.

Anmeld

18. november 2010

ulliva-vb

Til daglig er børnene heldigvis ude og lege i deres institution/skole, og i weekenderne sørger jeg for, at hele familien kommer ud og får lys og luft midt på dagen, så vi med god samvittighed kan krybe sammen på sofaen om eftermiddagen med bøger og film.

Anmeld

18. november 2010

ulliva-vb

Synes i øvrigt, den mørke tid er en rigtig god undskyldning for spendere aftenerne på sofaen med gode serier (Modern Family anbefales)!

Anmeld

11. december 2010

astridjuelhaaeman-vb

Tja... det kan jo være lidt svært. Men i al travlheden med tre friske drenge, valgte jeg at aflevere mine store i skole og den lille i dagpleje, tag en tur i svømmehallen og svømme 50 baner, gå i sauna, spise lækker julemad på mit arbejde (i kantinen) og derefter køre til et wellnesscenter og få en afspændingsmassage. Derefter købte jeg min egen julegave, et par Hilfiger jeans. Så var det tid til at hente børn. Jeg nød udsigten over Køge Bugt, hvor der var helt vindstille, ingen bølger og blå/lyserød himmel. På den anden side var der bare marker fyldt med helt urørt sne... smukt. Så da børnene var hentet var freden forbi. Men jeg havde fået ladet batterierne op og var klar til kamp ;)

Anmeld

8. april 2011

Webredaktøren-vb

OBS! Konkurrencedelen er slut. Den heldige vinder i denne tråd blev LYP - stort tillykke :klap: I er selvfølgelig stadig velkomne til at skrive i tråden :)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.