Søn har 2 børneopsparinger + 1 boligopsparing, så hvis ikke han kan få det til at slå til sammen med SU'en (hvis han da vil studere), så giver jeg da gerne en 20'er til en regnemaskine fra Tiger :laugh:
Nej, jeg vil ikke financiere ham yderligere, ud over lidt tilskud i ny og næ. Jeg er enlig, sent uddannet med en anseelig studiegæld og en 6-årig universitetsuddannelse er ikke altid lig med lønninger som i fiskeriet :laugh: ( :sur: ). Jeg får nok at gøre med at betale min egen husleje.
Mine egne forældre har hjulpet mig meget - bla. betalt computere, cykel, fyldt min kassekredit op mindst 1 gang og meget andet, men de var også langt bedre stillet end mig og jeg har ikke tænkt mig at leve af spaghetti m ketchup, fordi min søn ikke gider bo på kollegie eller bofællesskab. Hvilket jeg iøvrigt synes er noget mærkeligt noget ikke at gide, da det da er noget af det hyggeligste :) :silly: - men hver sin smag, selvfølgelig...
Min egen oprindelige plan var at gå direkte fra gymnasiet til universitetet, men så fik jeg en alvorlig hjernerystelse sidste skoledag, hvilket betød udsættelse af flere eksaminer til efter sommerferien. Og ingen fortalte mig, at jeg godt kunne 'forhånds-ansøge' på baggrund af mine årskarakterer, så jeg fik et uønsket sabbatår - som jeg ikke ville bytte for noget i verden, for det var der jeg fandt ud af, at man da kunne rejse ud og se verden for de penge man tjente. Så 1 år blev til 2, hvorefter jeg kom hjem til en studieplads min søde mor havde sørget for at sende ansøgning til - og meldte fra, da en rejse da slet, slet, slet ikke var nok. Så mere arbejde - bl.a. 7 måneder som hjemmehjælper, et arbejde jeg VIRKELIG fik lært meget af rent menneskeligt og omkring mine egne grænser! Så mere rejse og efter 4 år var jeg klar til at fortsætte. Men ja - jeg var hundrede år og en madpakke om at fuldføre - bl.a. fordi jeg i mine sabbatår opdagede, at jeg havde det langt bedre med IKKE at være så stræbsom, som jeg var tidligere.
Så jeg lever op til teorien om, at sene startere er lang tid om at gennemføre (jeg faldt dog ikke fra).
Og vel ville jeg da gerne have flere penge end jeg sidder med idag, men penge er ikke altid indbegrebet af lykke for alle. Jeg behøver ikke en patriciervilla, mercedes eller sommerhus, jeg klarer mig (indtil videre) uden problemer med en 2-værelses og en kolonihave :)
(Jeg vil faktisk slet ikke have en villa - de er pisselækre, men hvem skal lige gøre rent, måske???)
Anmeld