Jeg skal ikke gøre mig klog på det!
Men jeg har faktisk læst, at det med det sabbat år er godt hvis det er 1 år, lidt bedre hvis det er 2 år, men at rigtig mange aldrig kommer i gang igen (fordi de når at stifte familie) eller vænner sig til arbejde med de lønninger der følger med....
Så mange har glæde af sabbatår, men endnu flere kommer altså ikke tilbage, hvilket jo er synd et eller andet sted.
Jeg kan da også selv huske at folk faldt fra hele tiden. Og mine sønner melder også om, at folk falder fra, eller at deres venner, simpelthen aldrig dukkede op igen, men istedet arbejder rundt omkring....
Jeg tror også at uddannelseslængden spiller ind. Jo længere uddannelse, jo mindre gider man holde sabbat år, fordi det reelt udskyder uddannelsen - eller sådan har jeg i hvertfald haft det. Mine børn blev simpelthen nødt til at tage et sabbatår for at tjene til uddannelsen, da de ikke kunne overskue at lægge hårdt ud, med både uddannelse og skidt økonomi, men også fordi de lige skulle modnes lidt.....de var jo kun 17 da de vær færdige med studentereksamen.
Anmeld