Min datter er nu 3½ år, og hun har fået gave hvert år både til jul og fødselsdag.
Det første år til jul købte jeg Åh Abe CD boxen, fordi jeg fandt den på tilbud. Selvom hun måske på daværende tidspunkt var for lille til at få særlig meget glæde af den, fik hun den alligevel, fordi jeg synes hun skulle have den. Men hun var nu mere interesseret i gavebånd og papir!
Til sin 1 års fødselsdag fik hun en scooter (den klassiske røde og blå fra Dantoy, som man kan sidde på og skubbe af sted med fødderne). Da var hun lidt mere interesseret i, hvad der var inden i papiret ;)
Jeg kan godt se argumentet for ikke at give de små gaver, før de er interesseret i indholdet. Og børn nu om dage får jo så mange gaver af bedsteforældre m.fl. Derfor giver vi heller ikke særligt dyre gaver, da det kan blive for meget. Hvis hun ønsker sig noget dyrt, vil vi få visse familiemedlemmer til at give et bidrag, så hun får 1 stor gave (så køber bedsteforældrene som regel en lille ting ved siden af). På den måde fik hun fx. et gyngestativ til sinj 3 års fødselsdag i år B)
Anmeld