VIND! - Skal de mindste have julegaver?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

21. oktober 2010

chrisa-vb

Selvfølgelig skal de mindste også have julegaver. Nu skriver I jo ingen alder på de helt små, men vores nr. 2 søn var ½ år hans første jul og der var da en lille ting til ham også under træet. Men det var lige så meget for vores og hans storebrors skyld. Storebror havde også lavet en gave til sin lillebror og han var da pavestolt, da han gav sin lillebror den - også selvom han ikke selv kunne åbne den.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. oktober 2010

Rina75-vb

Min søn fik det først år tøj og hvad vi ellers lige mange på det tidspunkt af familie og venner, tro vi brugt små 300 kr på den gave vi købte til ham. og det var mest tøj. Men ja, det skal de da ha, ellers er det ikke jul. Men i småtings afdelingen. :-) og i år skal han ha tøj, for vi kan ikke ha mere legetøj lige nu HI HI

Anmeld

22. oktober 2010

MetteNB-vb

Min mand og jeg valgte ikke at give bassen noget til jul det første år. Han var ca. 5 mdr. på det tidspunkt, og vi fik rigtig mange pakker fra familien og han var kun interesseret i papiret ;0) - men vi købte gave til ham til hans første fødselsdag. Ved 'lillebror' valgte vi både julegave og fødselsdagsgave. Dog kun en lille ting til jul - igen fordi der var så mange pakker fra andre, at vi ikke vurderede, han havde behov for en fra os. Han var der 11 måneder, og faderen kunne ikke 'nænne' kun at give den 'store'.

Anmeld

22. oktober 2010

Lotte1976-vb

Min datter er nu 3½ år, og hun har fået gave hvert år både til jul og fødselsdag. Det første år til jul købte jeg Åh Abe CD boxen, fordi jeg fandt den på tilbud. Selvom hun måske på daværende tidspunkt var for lille til at få særlig meget glæde af den, fik hun den alligevel, fordi jeg synes hun skulle have den. Men hun var nu mere interesseret i gavebånd og papir! Til sin 1 års fødselsdag fik hun en scooter (den klassiske røde og blå fra Dantoy, som man kan sidde på og skubbe af sted med fødderne). Da var hun lidt mere interesseret i, hvad der var inden i papiret ;) Jeg kan godt se argumentet for ikke at give de små gaver, før de er interesseret i indholdet. Og børn nu om dage får jo så mange gaver af bedsteforældre m.fl. Derfor giver vi heller ikke særligt dyre gaver, da det kan blive for meget. Hvis hun ønsker sig noget dyrt, vil vi få visse familiemedlemmer til at give et bidrag, så hun får 1 stor gave (så køber bedsteforældrene som regel en lille ting ved siden af). På den måde fik hun fx. et gyngestativ til sinj 3 års fødselsdag i år B)

Anmeld

23. oktober 2010

Signe1704-vb

Vores har alle været mellem 4 og 5 måneder til deres første jul, så de har ikke fået noget af os. Derimod har deres søskende givet dem en gave de selv har været med ude og vælge - mest for de stores skyld. Det har bare været en lille ting til omkring 100 kr. Sidste år fik jeg talt min mor fra at lave pakkekalender til vores lille som var 4 måneder på det tidspunkt. Hun mente det var vigtigt for de store, men jeg fik hende da overtalt til at lade være - hun skulle lave 4 i forvejen. I år laver hun også til lillebror. De har alle fået en gave til deres anden jul hvor de var 16-17 måneder, men størrelsen har ikke været så afgørende, bare vi har ment det var noget de kunne bruge.

Anmeld

23. oktober 2010

ansima03-vb

Vores datter på 5 mdr. skal have julegaver og det får hun også fra os. det er mest for hendes søskendes skyld for de syntes at det er vigtigt at hun også får julegaver. jeg har allerede købt til hende da det var på tilbud en gåvogn og en bold der kan spille. :laugh:

Anmeld

24. oktober 2010

ChristinaMor-vb

Jeg elsker julen, købe gaver og ikke mindst give gaver :) !!!! min dreng var 1½ mdr. ved hans første jul og fik rigtig mange gaver fra familie og fra os..!! vil lige sige, han er 6 år nu, og har aldrig spurt om han fik noget til sin første jul… ;) . Så det er vel os forældres behov, men pyt DET ER JUL og det er dejligt !!! Vores lille datter vil være omkring 7 mdr. ved hendes første jul og hun SKAL have gaver, jeg kan da slet ikke lade være med at købe noget til hende!! jeg havde bla. Tænkt mig at hun skal have ”lær at gå” dukkevogn og en sød strikket dukke, det er jo ikke noget hun kan bruge lige med det samme, men det kommer jo, og så står det lige parat til hende :) Christina mor til Daniel på 6 og Silje på 5 mdr.

Anmeld

25. oktober 2010

dittelouisea@hotmail.com-vb

Alma var 3 mdr den første jul.. Hun fik aktivitetsbue til autostolen, tøj, legetæppe osv i den dur. Men vi gav hende ingenting.. vi ville egentlig gerne, men hun mangelede ingenting, så det endte vist med at vi fik købt 2 nye sutter til hende.. he he det var meningen vi ville have givet hende gyngestativ i år, men det fik hun af mormor og morfar i fødselsdagsgave..

Anmeld

26. oktober 2010

Mariesp-vb

Mine tvillingepiger er to år denne jul - og de får selvfølgelig julegaver. Vi snakker med dem om julemanden og at han kommer med gaver til jul. Julen er hyggelig og rar - og det skal de selvfølgelig være en del af.. Vi giver dog på ingen måde dyre gaver! Jeg har købt en dukkelift til dem hver - og så får de en lille ting juleaftensmorgen som de kan lege med i løbet af dagen! Deres første jul hvor de var 4 mdr. fik de ikke noget af os, men der var lidt gaver fra familien, men mest de prkatiske ting vi stod og manglede. Sidste år fik de også julegaver, men ikke noget vildt - og det var klart papiret der var sjovest :0)

Anmeld

26. oktober 2010

marialisc-vb

Ja, selvfølgelig skal ungerne have julegaver. Tvillingerne er 15 mnd. når vi når julen, så de er store nok til at forstå at der sker noget særligt. Vi har dog bedt bedsteforældre om ikke at give de helt vilde pakker. Vi vil hellere have nogle mindre pakker og så evt nogle penge på børneopsparingen. Er dog lidt i tvivl om vi selv kan overholde det... Meeen mor og far må da også gerne give lidt ekstra, ikk?! Mvh. Marialisc

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.