At sove hos hinanden

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. oktober 2010

Signe1704-vb

KH Bibi skrev:
I hverdagene, Signe?
Jep

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. oktober 2010

MetteNB-vb

Sådan med venner er der ingen af mine banditter, der endnu har overnattet. De overnatter indimellem v moster eller farmor og farfar. Vi har haft kusinerne til overnatning nogle gange, men ellers er det ikke noget, vi har gjort. Tænker, at det nok skal blive hyppigere, når de bliver større. Der er jævnligt legekammerater, men endnu har de ikke efterspurgt overnatning.

Anmeld

16. oktober 2010

Det er stadig mig-vb

Signe1704 skrev:
HeleneK Mor til 6 skrev:
Og jeg ved ikke...jeg synes ikke der er noget der skal passe specielt sammen. Hvis vi skal noget (Tivoli, Sverige, restaurant, biffen, museeum, min Mor, nogle venner, ud og handle osv osv), så kommer vennen da bare med, det plejer ikke at være noget problem :)
Hos os er det heller ikke noget problem hvis vi skal noget - dog tager vi dem ikke med hvis det er en stor ekstra udgift. Vores er jo så stor så de sagtens kan være alene i dagtimerne, men vi vil ikke lade dem være alene om aftenen og natten endnu. Og som regel gider de slet ikke med medmindre den står på Tivolitur eller lignende og det er så blandt andet her jeg synes det bliver for dyrt med en ekstra.
Nå nej, det er klart! Vi har jo ikke alle sammen den samme økonomi, så den havde jeg ikke lige tænkt over :dry: Her synes jeg faktisk at (næsten) alle forældre er særdeles rundhåndede, hvis jeg fx siger at vi skal i Tivoli, så har min oplevelse altid været, at de giver ungerne godt med penge med (som jeg så holder, og giver dem med hjem igen til sparegrisen) :laugh: Synes også altid de vil bidrage til biograf og den slags. Sådan gør jeg også selv. Og får ligeledes pengene retur til ungens sparegris :laugh: Men selvfølgelig, der skal jo være økonomi til det. I denne weekend har vi ikke lavet noget dyrt. Bare hygget med DVD'er og guf. Og så har jeg den fordel, at min den mindste HADER fx Tivoli og den slags, og så kan vennen komme med ''på et afbud''.....det ville jo have kostet mig det samme alligevel.

Anmeld

16. oktober 2010

Det er stadig mig-vb

- og så skal man huske på, at jeg jo har haft 6 børn under samme tag - dét kostede kassen! Så i takt med de ældste er flyttet hjemme fra, og den ældste hjemmeboende ikke gider alt det gøjl mere, så føler vi os jo ufattelig rige lige pludselig, og alt er bare SÅ billigt med tre unger istedet for 6 :laugh: :laugh:

Anmeld

16. oktober 2010

Signe1704-vb

HeleneK Mor til 6 skrev:
- og så skal man huske på, at jeg jo har haft 6 børn under samme tag - dét kostede kassen! Så i takt med de ældste er flyttet hjemme fra, og den ældste hjemmeboende ikke gider alt det gøjl mere, så føler vi os jo ufattelig rige lige pludselig, og alt er bare SÅ billigt med tre unger istedet for 6 :laugh: :laugh:
Jeg vil også rigtig gerne tage dem med hvis de selv har lidt med til at dække noget af udgiften, men jeg synes det er mange penge at betale 500 kr for en andens barn. Og jeg synes ikke jeg kan invitere og så bede forældrene spytte i kassen. Jeg vil til hver en tid selv give penge med til at dække det min søn koster. Vi havde råd til det hvis vi syntes, men der bliver jeg altså nærig. Jeg vil hellere bruge min penge på min familie og mig selv end på mine børns venner.

Anmeld

16. oktober 2010

Happymummy-vb

Med hensyn til overnatning i hverdagene - det er noget jeg selv gjorde som barn i et par tilfælde. Der var der tale om at sove hos en klassekammerat, det var hyggeligt, man kunne lave lektier sammen også og kunne følges i skole om morgenen. Så hvis det er en skole- eller børnehavekamerat, som alligevel skal afleveres samme sted, er det ikke nødvendigvis så besværligt, forudsat man kan få dem transporteret allesammen :)

Anmeld

16. oktober 2010

kongster-vb

Jeg nupper også gerne ekstra børn med på restaurant eller en weekend i sommerhus. Det har ikke været et problem endnu. Det eneste er hvis én af ungerne har en ven med i sommerhuset, så kræver jeg at den anden også er med til at lege så ingen føler sig udenfor. Nu har jeg putte tre børn nedenunder og der er forbløffende ro dernede :)

Anmeld

16. oktober 2010

kongster-vb

Men jeg bruger jo også penge på at have mine venner på besøg - god mad etc - eller med i sommerhus, så for mig er der ikke den store forskel i forhold til at have børnenes venner med. De bliver også inviteret i svømmehal, biograf, restaurant osv af deres venner så mon ikke det går op i sidste ende?

Anmeld

16. oktober 2010

Det er stadig mig-vb

Jo, det går nemlig lige O P, op. :) Men jeg vil da lige indskyde, at vi heller ikke suser rundt med unger + ven hver eneste weekend, for det meste foregår det hér. Det er mere hvis det er sådan lidt spontant med en overnatning, og vi har lovet ungerne ét eller andet, og en ven så skal sove her at han kommer med. Når dét så er sagt, så glæder jeg mig faktisk til de bliver så store, at de kan være alene hjemme om aftenen nogle timer, så mig og Far lige kan nå i biffen eller ud at spise, alt imens ungerne hygger. Det var så fedt med de store den gang, og de kunne dårligt vente til vi smuttede...og stod nærmest med vores sko og min taske i hånden, så det gik lidt hurtigere :laugh: (Men så gik al den frihed jo pludselig over i familieforøgelse fordi vi følte os helt unge igen) med alt den tid til os selv og forholdet :woohoo:

Anmeld

16. oktober 2010

kongster-vb

... og jeg har så lige fulgt lille dreng hjem igen. Han blev lidt ked og ville alligevel ikke sove her men hjem til mor. Men hyggelig aften alligevel

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.