For pokker da Helene. Godt nok er jeg ikke på så meget længere, men var slet ikke klar over, at du havde haft fødselsdag så mange gange siden - stort tillykke med de hundrede og noget ;0)
(Nej pjat og undskyld for det - kom bare til at grine lidt af din 'gamle' uddannelse)
Her i huset er vi kun dansktalende, så har ikke egne erfaringer med flersprogeri.
Min bror er gift med en pige fra Thailand. De har et fælles barn. Min bror kunne ikke et pip thai, da de mødtes og hun intet dansk, så fællessproget var engelsk.
Nu taler han noget thai og forstår endnu mere og hun er blevet ret ferm til det danske. Det er dog sådan et blandingssprog, de taler.
Det har betydet (vurderer jeg), at min nevø på 2,2 år ikke taler så meget - eller rettere, han taler en del, men ikke så det altid giver mening. Der kommer mange blandede ord frem.
Jeg tænker, at han kommer til at tale flydende dansk og thai med tiden og at han bliver ret ferm til det engelske.
Jeg kan godt forstå, at det må være forvirrende nogle gange, men på en del andre punkter er det for mig at se klart en fordel at være flersproget.
Anmeld