Jamen, jeg har også lært enormt meget fra div debatter, tror faktisk alt det skriftlige har udviklet sig pga det, for jeg har aldrig lært dansk (skriftligt), alt er selvlært.
Jeg har for sjov gemt nogle af de ældstes kontaktbøger, og jeg stavede simpelthen som en brækket arm (kan jeg se nu) den gang.
Læger staver faktisk generelt dårligt, mine kolleger staver heller ikke særlig godt. Men meget af det er vist også sjuskefejl fordi det ofte går stærkt, og vores skrift er også meget grim og ulæselig, igen, fordi vi har skrevet så meget, og fordi man simpelthen heller ikke havde tid til at skrive pænt - der skulle tænkes, skrives og gøres notater i mange timer i træk. Mange af os har faktisk vores eget sprog med sære forkortelser som ellers ikke findes og med ord som heller ikke findes, men som vi hver især har udviklet, for ikke at skulle skrive hele sætninger.
Og så dækker den grimme skrift også for det faktum, at stavningen ret ofte også er gået tabt (specielt hvad angår navne på medicinske produkter til fx recepter).
Heldigvis bruger de fleste af os diktafon og har sekretærer der kan skrive rent for os.
Og når vi selv sidder og ordner papirer, så er der jo staveprogrammer hvis vi skulle være i tvivl. Og det meste er jo noget vi har skrevet 1000 gange før, og som bare sidder der.
Så helt tumpede er vi ikke :laugh:
Anmeld