Ja, jeg synes også den der kvalitetstid er nødvendig, hvor man ligesom slukker mobilen, computeren og alt det man ellers har kørende, og helligere sig tiden til ungerne - uden forstyrrelser.
Det behøver ikke være i timevis, men bare engang i mellem af kortere eller længere tid.
Da jeg arbejde sagde ungerne altid ,,lige et øjeblik'' - og det var HELT KLART noget de havde fra mig, for jeg bestilte ikke andet end at sige ,,lige et øjeblik'' uanset HVAD se spurgte om, for jeg var mentalt et helt andet sted...hele tiden. Selv når den lille sad på toilettet og råbte, jeeeg eeer fææærdiiig, så var jeg der straks med liiiigeee eet øøjeebliik - og kunne rent faktisk GLEMME at hun sad der, endtil hun råbte igen...og nogen gange, igen :blush:
DE ting er blevet god til nu. At lægge tingene fra mig og være der, at bestemme, at NU er jeg på.
Og så ellers gøre som Kongster, sige efterfølgende, at nu vil jeg godt lige have tid til at ordne nogle ting osv.
Men børn og tid, tjaaaa...det kan man ikke rigtigt udregne, men min erfaring er, at når de bliver de der 5-6 år, så er de pænt selvkørende, men når dét så er sagt, så er min datter på 4 den MINDST krævende og har altid været den nemmeste af børnene mht at aktivere sig selv. Hun keder sig aldrig, hvorimod drengene kunne være tunge at danse med i den alder....specielt når de var hver for sig.
Så nogle børn er måske bare mere kontaktsøgende og krævende end andre....
Anmeld