Er du glad for din bolig?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.484 visninger
28 svar
0 synes godt om
2. september 2010

MAMMARAZZI-vb

Har lige fået huslejestigning igen :devil: og så kommer lysten til at finde noget andet op påny.. Har boet her i 13 år (en lejlighed på 75 kvadratmeter med fælles gårdhave med dem der oprindeligt ejede ejendommen). Havde brug for et sted at bo meget hurtigt, og det skulle være et sted, hvor jeg kunne have min kat med - havde aldrig regnet med, at jeg skulle bo her så længe. For nogle år siden overtog deres søn ejendommen, og regnede med, at det skulle gøres til en pengemaskine. Jeg lejer to små lejligheder, men han vil gerne have lejlighederne skildt ad igen, og ført sammen men 1. sal, som ligger ubrugt hen. Fuldt forståeligt - men han blev sur på mig, fordi jeg ikke ville flytte ind i en af de nye lejligheder, da jeg mente det ville give mindre plads. Det blev han noget knotten over. Nu er der så huslejestigninger, så snart han ser sit snit til det - og altid bemærkninger om, at flytte børnenes 'udelegesager' ind i et aflåst rum jeg har - og det drejer sig kun om en par småting og et løbehjul :sur: Hans mor er noget af det sødeste - og efter at hun blev enke for et par måneder siden, har vi fået et endnu tættere forhold. Hun er bare så sød ved mine børn (er ved at lære min datter at sy patchwork og sådan noget). Jeg mangler desperat plads efter, at jeg har fået barn nr. 2 - som ikke kan få sit eget værelse. Er bare så træt af, at det altid er legesager overalt inde i stue - men han skal jo være her. ...og min situation (sygemeldt) gør også, at jeg lige vil se tiden an, med at finde noget større indtil jeg kender min fremtidige økonomi. Men hvor er jeg bare træt af, at bo her - længes efter at finde noget større, gerne med en lille have :cheer: Ja ja, en længere smøre - jeg ved det godt. ...men altså, det jeg vil frem til er, bor du i din drømmebolig - eller længes du efter noget andet?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. september 2010

Charlotte d. 17.-vb

Vi købte et gammelt hus som ganske unge - 20 og 22 år gamle - og bor her endnu. Min mand har bygget til, men her er ikke masser af plads, og jeg drømmer da indimellem om flere og større rum. Men: Mine drenge er født herinde i stuen. Min mand har selv lagt hver eneste mursten i tilbygningen. Vi har boet her først med min veninde og hendes kæreste som lejere med masser af fester og gang i den - siden som kernefamilie med barn 1, 2 og 3 - og med tiden bliver det vel vores pensionistbolig :) Beliggenheden er perfekt - vi bor i centrum af byen og alligevel fredeligt, og ungernes kammerater samles altid her, fordi det er så centralt. I haven ligger to hunde, x antal kaniner og mit gamle marsvin begravet. Og overalt, hvor noget kan gro, står de stokroser, jeg drømte om i årevis, og som jeg endelig fik fingre i for 5-6 år siden - og så er der de to gamle æbletræer, hvor ungerne har haft huler - osv. osv. Når jeg tænker sådan, er jeg slet ikke misundelig på kusinen, der lige er flyttet i verdens lækreste, nye hus med genial indretning og nyt af alting, og så kan jeg slet ikke bære tanken om at skulle væk herfra.

Anmeld

3. september 2010

Signe1704-vb

Jeg er glad for vores hus på mange måder, men det er ikke min drømmebolig eller mit drømmeområde at bo i. Det er fint med ungerne, men så snart de er flyttet vil vi have en lejlighed midt i København. Vi mangler plads - men det gør man vel altid ;) . Vi har 130 kvm i et plan og bor 5 personer her. Alle har eget værelse (dog ikke manden og jeg - vi deler :laugh: ), men vi mangler lige et par ekstra rum og en større stue eller spisestue til når vi har mange gæster.

Anmeld

3. september 2010

Det er stadig mig-vb

Vi har en meget stor lejlighed som vi lejer ud til studerende - der bor en af mine sønner med følge lige i øjeblikket, sådan kollektiv agtigt. Det er oprindeligt flere lejligheder, der nu er slået sammen, men jeg synes det var for dyrt blot for at bo, så jeg fik fingrene i denne her vi bor i nu.....en 5 værelses der er lettere at gøre ren og som ikke kræver så meget vedligeholdelse. Min kæreste har en lejlighed i Valby, som den ældste med kæreste og børn så bor i nu... Jeg er glad for at bo her, og synes vi bor dejlig centralt og gå kan ind til Tivoli og Rådhuspladsen på 20 min, eller ned til strandparken på 10 min. Hus er ikke noget for os, vi var ved at købe et for nogle år tilbage, men da vi skulle underskrive skødet fik vi kolde fødder og trak os - det var så lige det med haven der ikke passede ind i vores livsstil - der er ingen af os der gider i længden (erfaringen kommer fra da vi havde sommerhus!) :laugh: Man kan med fordel bytte sin lejelejlighed til en anden rigtig hurtigt inde på www.bl.dk og man kan sagtens bytte fra et selskab til et andet, det ved jeg mange af mine venner/veninder har gjort med tiden.

Anmeld

3. september 2010

Fuzzbox-vb

Jeg tror at jeg vil placere den i både og :) Huset blev bygget i 1940, i bungalowstil, hvor underetagen var værksted/forretning og overetagen var lejlighed. Bitte små toiletter, lille the-køkken, lille stue og et stort rum, hvor der var værksted, og et frimærke af en have - det fungeede rigtig godt til 2 egoister :) Men efter at der er kommet børn til, så går jeg og lever lidt i Morten Korch verden, med 100 æbletræer i haven og stort landkøkken, samt hjørnesofa og brændeovn med plads til at varme vand på toppen... Ren idyl ;) Men så samtidig, så er jeg vanvittig glad for at bo i vores minihus, i de dejlige omgivelser, omringet af skønne naboer :) Vi kommer nok til at bo her til vi ikke kan gå op ad trapper mere ;)

Anmeld

3. september 2010

maj84-vb

Ja, jeg er glad for vores bolig! Vi købte en nedlagt landbrugsejendom for fire år siden, da jeg var gravid med den første, og det har vi bestemt ikke fortrudt. Huset er velholdt, rummene store, og haven er helt fantastisk. I øjeblikket bor vi kun i stueetagen, som er ca. 200 kvadratmeter, men næste år renoverer vi overetagen også, så vi får ca. det dobbelte; vi mangler nemlig værelser (hvor utroligt, det end lyder!). Rummene er store, men til gengæld er der få, så vores to sønner deler værelse i øjeblikket...og når børneflokken engang skal fordobles, er der brug for mere plads :-). Haven er primært græs, og så har vi en lille mark, som med tiden sikkert skal omdannes til cross-bane - eller hestefold, hvem ved!? Eneste minus er beliggenheden... jeg elsker at bo på landet (ca. 5 km fra nærmeste mindre by og 10 km fra lidt større by), men det giver udfordringer i forhold til legekammerater og fritidsaktiviteter - og det kan vi mærke på den ældste nu, som flere gange har spurgt, hvornår vi flytter ind til byen :dry: .

Anmeld

3. september 2010

uni-gruppe-vb

Yes, jeg bor lige der hvor jeg gerne vil bo. Havde indtil for 1½ år siden en villalejlighed på 1. sal, godt nok med have, men ikke direkte adgang til haven, så mine 2 hunde skulle følges op og ned hver gang. Træls.. Så den blev solgt, og da det er svært at finde noget alment hvor man må have 2 hunde med, så købte min ex-mand (tøsens far) et parcelhus til os 5 min. fra hvor han selv bor, og 7 min. fra skolen. Så nu bor vi til leje på 98m2 med have, og HAVEDØR jubiiiiii. Og datteren render frem og tilbage mellem os som det passer hende, så det fungerer absolut perfekt.

Anmeld

3. september 2010

NikiFin-vb

Det er ikke et stort problem at vedligeholde en have. I weekenden mens børnene leger rundt kan man arbejde i haven - det er afslappende og dejligt. Fordelene med en have er langt flere end ulemperne, jeg kan ikke forstille mig at bo i en lejlighed uden at have muligheden at lade børnene ud at lege frit. Ellers er jeg ikke særlig glad med vores hus. Det er stort men konstrueret dumt og upraktisk. Overgangs værelser som ikke kan blive brugt som børne- eller soveværelser, stor udgang, ingen lydisolering mellem værelserne, tagvinduer som er pæne men upraktiske - det bliver for varm om sommeren, når de sner bliver de helt dækket med sne og så mørkt i huset, når det regner larmer helt vildt og.... meget mere... Nu flytter vi på stuen hvor er det ikke meget bedre men i det mindste er der separate værelser som er stadig ikke opført helt klogt. Men vi kan godt lide beliggenheden og lige nu kan ikke finde noget bedre derfor er vi nødt til at gå på kompromis med nogle ulemper.

Anmeld

3. september 2010

als-vb

Vores hus var lidt et impulskøb...ja hvordan kan et hus være et impulskøb...tja det var det bare. Vi faldt for charmen, og specielt prisen. og at vi kunne 'øve' os i at renovere. Huset har et stor køkken og en stor stue, men resten er enormt dårligt indrettet, ej dog har vi et bryggers på 30 m2 og det er praktisk. Men ellers er det dårligt indrettet, mange små gange og ovenpå er der et åbent soveværelse og så et børneværelse. Vi kunne godt lave spisestuen om til værelse, men er ikke praktisk. Haven er okay bare ikke helt stor nok, da det er gået op for os vi er typerne der godt vil have køkkenhave og drivhus og det har vi ikke plads til, kun et par højbede. Så er der en trafikeret vej lige ud for huset og en togbane overfor. og det er træls, og da huset er fra 1893 så skal der ikke så meget til før det giver sig når de der kæmpe lastvogntog kører forbi. Vi ville klart gerne flytte i noget andet. Om det skal være nyt eller ældre er vi ikke helt kommet frem til endnu, men først og fremmest skal der penge til vi ikke har i øjeblikket.

Anmeld

3. september 2010

Titte-vb

Jeg og min kæreste bor lige hvor vi er allermest glade for at bo. Vi byggede vores hus for 7 år siden, og har kig til Vadehavet, marker på den anden side af vejen hvor der går et par heste, og vi bor stadig i byen. Har 10 min i bil ind til Esbjerg, har brugs og bager i byen, gode idrætsfaciliteter, og et rigtig dejligt samfund med kanon gode naboer... Så vi bliver, bygger måske til om nogle år men flytte gør jeg ikke frivilligt!!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.