Det ville jeg gerne have gjort. Måske ikke første gang, men anden og tredje gang ville jeg ikke have nogle problemer med det. Faktisk var det meningen, at der skulle komme en fotograf og en journalist fra et andet baby-blad til fødsel nr. tre, men det kiksede pga. tidspunktet. 
Grunden til, at jeg gerne ville gøre det, var dels, at jeg gerne ville 'reklamere' for hjemmefødsel, dels, at jeg syntes, der var så mange skræk-og-rædsel-fødselshistorier og -film - og efter to meget rolige og udramatiske fødsler følte jeg mig ret sikker på, at jeg ikke tredje gang skulle gennemleve et langvarigt fødselsmareridt. 
Jeg har så også været en næsten lydløs fødende, der ikke råbte og skreg eller udstødte grusomme forbandelser over min mand eller andre, der var til stede - hvis det havde været tilfældet, ved jeg ikke, om jeg ville have brudt mig om at få det gengivet for andre - eller om min mand ville. 
I øvrigt var min datter på knap fem med til fødslen, da vi fik nr. tre, og det var ikke noget, der skræmte hende. Hun kan ikke rigtigt huske det i dag, men mener alligevel, at det må have været den største oplevelse i hendes liv  ;)

Anmeld