Den live streamede hjemmefødsel alle taler om

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1. september 2010

Det er stadig mig-vb

Webredaktøren skrev:
Ja undskyld Soap, men jeg må så lige høre Helene, om hendes datter nu stadig ønsker børn?
Ja, hun vil stadig have børn, men hun er jo også kun 4,5 år og kender kun til smerter stammende fra hudafskrabninger på knæet :laugh: Så mon ikke hun skifter mening, så hun bliver gammel nok til at forstå, at man ikke bare spytter 3,5 kg ud fra neden, uden at man på én eller anden måde får en smule ondt! :laugh: Drengene så også klippet, og de lå nærmest omme bag puderne og skreg at det var klamt. Men det var ikke værre end at jeg måtte spole tilbage et par gange. Så dét fik vi mange sjove diskussioner ud af efterfølgende, og deres ide om at børn kom ud af maven blev da for alvor piftet :lol: Så filmen med kejsersnittet må komme på et senere tidspunkt.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. september 2010

Charlotte d. 17.-vb

Det ville jeg gerne have gjort. Måske ikke første gang, men anden og tredje gang ville jeg ikke have nogle problemer med det. Faktisk var det meningen, at der skulle komme en fotograf og en journalist fra et andet baby-blad til fødsel nr. tre, men det kiksede pga. tidspunktet. Grunden til, at jeg gerne ville gøre det, var dels, at jeg gerne ville 'reklamere' for hjemmefødsel, dels, at jeg syntes, der var så mange skræk-og-rædsel-fødselshistorier og -film - og efter to meget rolige og udramatiske fødsler følte jeg mig ret sikker på, at jeg ikke tredje gang skulle gennemleve et langvarigt fødselsmareridt. Jeg har så også været en næsten lydløs fødende, der ikke råbte og skreg eller udstødte grusomme forbandelser over min mand eller andre, der var til stede - hvis det havde været tilfældet, ved jeg ikke, om jeg ville have brudt mig om at få det gengivet for andre - eller om min mand ville. I øvrigt var min datter på knap fem med til fødslen, da vi fik nr. tre, og det var ikke noget, der skræmte hende. Hun kan ikke rigtigt huske det i dag, men mener alligevel, at det må have været den største oplevelse i hendes liv ;)

Anmeld

1. september 2010

Spunk-vb

Nej tak du - både til at se den og til at gøre det selv. Med min mand, jordemoder, jordemoderstuderende, gynækolog, ssh og 2 børnelæger til min fødsels synes jeg at der var rimelig crowded. Heldigvis viste min jordemoder ikke en film til fødselsforberedelse. Men jeg så en i skolen i 4. klasse - én af mine klassekammerater kastede op :laugh: . Da jeg var gravid gik jeg til vandgymnastik hos en hjemmefødselsjordemoder. Og hun fik det faktisk til at lyde enormt tiltalende, og jeg tænkte, at måske hvis vi skulle have en nr. 2 var det en mulighed - når jeg nu havde prøvet det før. Men efter den første oplevelse er den taget fuldstændig af bordet. Én af mine veninder spurgte engang om jeg ville med til hendes fødsel. Jeg takkede pænt nej. Jeg tror at jeg ville synes at det var meget ubehageligt - også nu hvor jeg selv har prøvet det, og for mig er det også noget meget privat.

Anmeld

1. september 2010

Fuzzbox-vb

Sådan helt utroligt, så har jeg hverken set noget til dne på nettet eller i tv, før denne tråd ;blink; Jeg kunne knap nok holde til tanken om, at der var anre i fødelokalet end, så ligefrem at vise det på nettet, tror jeg ikke ville være særlig interessant ;) Jeg overvejede hjemmefødsel ved Ole, men da svigermor kom og erklærede, at hun nok ville være wingman herhjemme, så valgte jeg fødegang :D

Anmeld

1. september 2010

mariamiss6-vb

Jeg synes jo det var vildt sejt, men jeg kender også Zafir rigtig godt, og ved hvorfor hun gjorde det. og ved at hensigten IKKE var at udstille sig selv med røven i vejret. ;) Jeg synes det er fin reklame, både for siden, og for hjemmefødsler... Nu blev denne her godt nok temmeligt lang (gaaaab jeg burde virkelig gå i seng nu), men ud over det, så var det jo rigtig dejlige rolige omgivelser, og alle der var til stede 'hyggede' sig med det ved jeg. Jeg tror godt jeg kunne faktisk... Måske ikke da det var første gang, og jeg ikke helt vidste hvad jeg gik ind til, og hvordan jeg ville tackle det... Men 2. gang havde jeg da gerne gjort det (og evt. 3. eller 4. hvis disse kommer) men der havde ligesom nok næppe været tid til det den gang ;)

Anmeld

1. september 2010

MAMMARAZZI-vb

Har hverken set eller hørt om det før nu :laugh: Synes det er helt fint, at hun gør det - har kun lige set det klip, du har linket, og det ser da ret harmløst ud... Kunne ikke selv finde på det live - men kunne faktisk godt have tænkt mig, at jeg havde haft mine egne fødsler optaget... Ikke for at underholde med det til aftenkaffen :ohmy: men mere for at se, om det virkelig var, som jeg husker det.. En ting er hvad man mener man husker - noget andet kan jo være, hvad der rent faktisk skete. Måske der er fordi, jeg var alene til min sidste fødsel, og ikke har haft nogen at snakke med om det??? ...og når jordemoderen siger 'nu kan jeg se håret' - det kunne jeg da godt tænke mig at have set efterfølgende. Men altså kun noget til mig selv - og der er jo noget der hedder delete ;) Ang. de der fødselsforberedelsesfilm :P Første gang jeg var gravid, var jeg også til fødselsforberedelse, hvor vi så en film med en fødsel.. Det brød jeg mig ikke om.. Men sad og morede mig med at kigge rundt på alle mændene/kommende fædre - sad og tænkte, at det nok var første gang i deres liv, at de så film, der involverede en nøgen kvinde, uden at tænke på sex :blush: :S :( Ret underholdende egentlig :silly:

Anmeld

2. september 2010

Soap-vb

mariamiss6 skrev:
Jeg synes jo det var vildt sejt, men jeg kender også Zafir rigtig godt, og ved hvorfor hun gjorde det. og ved at hensigten IKKE var at udstille sig selv med røven i vejret. ;) Jeg synes det er fin reklame, både for siden, og for hjemmefødsler... Nu blev denne her godt nok temmeligt lang (gaaaab jeg burde virkelig gå i seng nu), men ud over det, så var det jo rigtig dejlige rolige omgivelser, og alle der var til stede 'hyggede' sig med det ved jeg. Jeg tror godt jeg kunne faktisk... Måske ikke da det var første gang, og jeg ikke helt vidste hvad jeg gik ind til, og hvordan jeg ville tackle det... Men 2. gang havde jeg da gerne gjort det (og evt. 3. eller 4. hvis disse kommer) men der havde ligesom nok næppe været tid til det den gang ;)
Efter i går har jeg jo været lidt mere omkring på nettet og her efter er min tanke om Zafir har tænkt konsekvensen af det til ende inden hun kastede sig ud i projektet Jeg har set på andre debat fora´s hvor folk siger knap så pæne ting både om hende, deres hjem, mand situationen osv og tænker om det er specielt fedt som nybagt mor at komme til at sidde læse Plus hun jo vil være at finde på nettet til evig tid Og jeg syns det er lidt synd da intet af dette har været intentionen med projektet Bar en tanke

Anmeld

2. september 2010

Charlotte d. 17.-vb

Soap skrev:
Efter i går har jeg jo været lidt mere omkring på nettet og her efter er min tanke om Zafir har tænkt konsekvensen af det til ende inden hun kastede sig ud i projektet Jeg har set på andre debat fora´s hvor folk siger knap så pæne ting både om hende, deres hjem, mand situationen osv og tænker om det er specielt fedt som nybagt mor at komme til at sidde læse Plus hun jo vil være at finde på nettet til evig tid Og jeg syns det er lidt synd da intet af dette har været intentionen med projektet Bar en tanke
Hvad folk skriver om hende og hendes hjem - tsk, tsk! - siger vel mest om dem - det håber jeg da, hun er i stand til at tage med oprejst pande. Hvis jeg skulle være på nettet til evig tid, ville jeg klart foretrække at være det som fødende fremfor som deltager i Paradise, nøgenmodel, kommunikationsmedarbejder med tåbelige udtalelser på FB - osv. osv. Men det er klart, at det måske ikke bliver så sjovt for hendes børn, hvis deres klassekammerater om ti år finder klippet frem og ikke fatter en brik af, hvad det egentlig handler om. Men mon ikke, hun har overvejet disse forhold på forhånd og er i stand til at tackle evt. problemer, som de kommer? Et eller andet sted synes jeg jo, hun har fat i den lange ende, og at dumme menneskers dumme udtalelser bare er ... dumme.

Anmeld

2. september 2010

Det er stadig mig-vb

Mon ikke det bare er en 'døgnflue', synes efterhånden der er så mange ekstreme nyheder og begivenheder på nettet, at man må undre sig over om folk egentlig véd hvad det ér de har gang i.... Men bedst som man ikke tror det kan blive værre, så bliver også dén toppet, og så er alt andet glemt.

Anmeld

2. september 2010

MAMMARAZZI-vb

Ja døgnfluer er jo - døgnfluer... Men selvom de er hurtigt glemt, kan de jo sagtens dukke op mange år efter. Hurra for Google :huh: Tror, at selvom det gir go' mening her og nu, kan det måske godt ændre sig lidt - fx. når barnet starter i skole. Det er jo nok, at bare en forældre eller lærer googler, og haps - og så må man jo bare håbe, at de er ligeglade med, at det halve af skolen pludselig har været inde og kigge. ...personligt ville jeg ikke bryde mig om det - og tror, det måske kan være svært for nogle børn, at blive gjort til midtpunkt for sådan noget...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.