Festlige lejligheder og alkohol?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. november 2011

als-vb

kunne aldrig i mit liv finde på at nyde et glas vin eller to i min graviditet da man præcis ikke ved hvor store skader det kan give et foster. Jeg har set programmer og folk med afs (alcoholic fetal syndrome) og det er sgu ikke bare at spøge med. Og de par måneder det drejer sig om at man skal være afholdskvinde må da være muligt. Og ja der er mange ting man ikke må, men det er jo fordi man faktisk har fundet ud af at det kan give skader på fosteret, de laver jo ikke anbefalinger og forbud for deres hygges skyld. Og ja vores forældre gjorde hvad de ville og se lige på de konsekvenser det har haft. Alle dem der i dag har fertilitetsproblemer, kræft, allergier, astma og alle mulig andre sygdomme som man altså ikke altid har haft i så udbredt en mængde. ja nogle ting er med måde, men præcis alkohol er ikke med måde men ingen tolerence!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. november 2011

dittelouisea@hotmail.com-vb

Jeg har i mine graviditeter ikke drukket alkohol. Men synes så også der er en stor forskel på at drikke og smage. Hvis man får noget rigtig lækkert mad i en særlig anledning, med nøje afstemt vin, så skal den vin dæleme også smages. Så JEG har taget et sip eller to for at få hele oplevelsen af måltidet. Jdm sagde, da jeg ventede Adam, at jeg sagtens kunne drikke en iskold øl på terassen til min fødselsdag, uden der skete noget som helst ved det. Adam kom dog et par dage før, så det blev ikke aktuelt.

Anmeld

14. november 2011

Maja A-vb

jeg mener jo heller ikke man skal drikke hver gang man er afsted, men at nyde et enkelt glas ved særlig lejlighed, kan jeg ikke se noget galt i, og ja alle de anbefaldninger skal da også overholdes, men man behøver heller ikke at blive fanatisk, men vi er jo alle forskellige. :) jeg har da heller ikke godt af chokolade, men nogle gange har jeg bare svært ved at holde mig fra det, og især lige nu under graviditeten :) og må soge jeg bestemt ikke har råd til kun at købe økologisk, så jeg følger nok ikke de anbefalninger 100% men mit sidste barn var da sundt og rask og havde en fin vægt, så jeg er ikke så bange for at tage det glas, hvis jeg føler for det. :)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.