MAMMARAZZI skrev:
Vil ikke blande mig i det faglige, for jeg synes der er faldet mange kloge ord - men synes det er synd/ærgeligt, at netop fordi Frede selv er lærer, skal hun træde ekstra varsomt, for ikke at fremstå som en pernitten 'lærerforælder'.
Ved ikke om det udtryk findes i virkeligheden, men inden for mit eget fag findes der et udtryk, der hedder pædagogbørn...
...og Frede skal da have den samme frihed til at ytre ønsker på lige fod som resten af forældrestaben - ja det er bare min mening
;)
Jeg er helt enig i, at vi har samme 'ytringsfrihed' over for vores børns lærere som alle andre, men man skal altså passe godt på ikke at lyde som om, man lige ved, hvordan alting skal kringles, og man har opfundet de vises sten inden for undervisningsområdet. Det kan meget let give læreren indtryk af, at man ikke helt har tillid til, at han/hun kan gøre sit arbejde ordentligt - og at man vil kigge ham/hende over skulderen konstant.
Når jeg har lært mine børns lærere godt at kende, plejer vi at udveksle materiale og ideer - men hvis man fx indleder med at give læreren en stak materiale og en masse gode råd, kan man meget let virke bedrevidende og dermed indirekte skeptisk.
Jeg har også oplevet 'lærerforældre', der har været meget lidt lydhøre og har draget deres egne konklusioner på forhånd - fx indkaldte vi engang til et 'krisemøde' om en 7. klasse, der var ekstremt urolig og svær at undervise, og der sad så en lærerfar og sagde 17 gange, at 'Altså, sådan er de jo i 7. klasse, det kan da ikke komme bag på nogen' - selv om vi sad 4-5 erfarne lærere og fortalte, at dette var helt usædvanligt og langt over grænsen for det acceptable. Sådan har jeg ikke lyst til, at mine børns lærere skal opleve mig.
Anmeld