Unge mennesker og alkohol

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13. august 2010

Soap-vb

Hvem er det sundhedsstyrelsen har spurgt, børnene eller forælderne ? For lur mig om resultatet ville være samme alt efte hvem som blev spurgt

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. august 2010

Det er stadig mig-vb

Jeg ved fra mine kolleger, at de får SÅ MANGE død drukne unge under 15 år ind til udpumpning torsdag, Fredag og Lørdag, året rundt. Hvad jeg ikke fatter er, hvad fanden laver forældrene??? Der er da INGEN af mine unger der har fået lov til at gå til fest i den alder!! Nu er mine knægte heldigvis så nørdet, at de synes det er totalt taberagtigt at drikke, så jeg er kommet nemt over det. Som voksne kan de godt drikke, men aldrig for at blive stive, og det er faktisk kun min yngste af de ældste på 17 der har prøvet at være fuld - og det i en alder af 17, som er acceptabelt nok, og i forbindelse med en stor 18 års fødslesdag med voksne til stede. Her i nabolaget er de unge altid skide fulde, tøserne hviner og er SÅ skabagtige og drengene er støjende og dybt provokerende, og de er ikke ret gamle!! Måske 13-15 år. Og fjanter rundt langt ud på de små timer...... Sådan noget bliver jeg dybt rystet over!!!

Anmeld

13. august 2010

Soap-vb

Jeg tror godt nok der er stor forskel på hvor man bor henne af i landet , om det er by eller mere landligt Vi oplever intet af den slags herude, det er først ved ca sidste gymnasie år og det ser jeg intet forkert i Min søn blev sendt i den lokale super best for at købe en rødvin som jeg stod og manglede til sauce og havde seddel med fra mig men blev sendt hjem med den besked at der ikke blev solgt alkohol til mindre årig uanset hvor mange sedler de kom med :)

Anmeld

13. august 2010

Det er stadig mig-vb

Det er de nu også strikse med her i København, min søn kunne ikke engang købe 10 hovedpinepiller i Brugsen, selvom hans Mormor havde skrevet en fuldmagt.... Men de unge mennesker finder jo hele tiden smutveje, jeg ved de låner sygesikringsbevis/sundhedskortet af de ældre, og på den måde kan købe smøger og sprut (så hurra for de endelig vil til at komme billede på sundhedskortet!), det har de været længe om. Der er også altid nogen af de unge der har har en fætter, en ældre bror eller søster (og endda forældre!) der køber sprut og smøger for dem.... Der har ellers været rigtig meget debat om de unges alkohols forbrug gennem længere tid, både i radio, tv og div organer, da tendensen ser ud til at være stigende og at Danmark har en rigtig grim statistik forhold til Sverige, Norge og de andre nordiske lande.

Anmeld

13. august 2010

kongster-vb

Soap skrev:
NikiFin skrev:
jeg har ikke set nogle, de snakker i radioen hele tiden om det de sidste dage
Måske du skulle genoverveje dansk sprog kursus og hænge lidt i
Det var da en plat kommentar. Bare fordi det ikke foregår der hvor du bor og din søn ikke kan købe rødvin i Super Best så kan det da sagtens være et problem andre steder. Jeg må indrømme at jeg føler din tilgang noget indskrænket..

Anmeld

13. august 2010

Soap-vb

kongster skrev:
Soap skrev:
NikiFin skrev:
jeg har ikke set nogle, de snakker i radioen hele tiden om det de sidste dage
Måske du skulle genoverveje dansk sprog kursus og hænge lidt i
Det var da en plat kommentar. Bare fordi det ikke foregår der hvor du bor og din søn ikke kan købe rødvin i Super Best så kan det da sagtens være et problem andre steder. Jeg må indrømme at jeg føler din tilgang noget indskrænket..
Og måske fordi jeg hørte det i radioen som hun skriver om hvor de overhovedet ikke sagde noget der lignede det hun skrev , men kald mig plat kald mig hvad fanden du vil, bar det ikke er nikifin så er jeg sådan set tilfreds

Anmeld

13. august 2010

Det er stadig mig-vb

....jeg har nu også hørt det i radioen, meget a la hvad Nikifin beskrev, og mit dansk fejler såvidt vides ikke noget ;) Men selvfølgelig er der forskel på landsby og storby, i storbyen kan man måske bedre slippe afsted med narrestreger, hvor man lettere bliver spottet i lokalsamfundet......

Anmeld

13. august 2010

kongster-vb

Måske er der også forskel på lokalradio og DR? :-) Jeg har hørt nogenlunde det samme som NikiFin og Helene og trods de jyske aner forstår jeg også dansk ganske fint.

Anmeld

13. august 2010

Det er stadig mig-vb

....Tror soap er SÅ irriteret på Nikifi at hun reelt ikke kan se skoven for bar' træer :laugh: OG ligegyldigt hvad nikifin skriver eller mener, så er det derfor forkert...og Bibi, kan vist kun nikke genkendende! :woohoo: Jeg forsøger at lade være med at hidse mig op selvom jeg tiltider læser noget, med stritpels på armene og koldsveden haglende, hihihihihi..... Men det er jo dét der er fedt! Forskelligehederne, de mange delte meninger, de forskellige kulturer, den brogede flok osv.....skønt!

Anmeld

13. august 2010

Titte-vb

HeleneK Mor til 6 skrev:
....Tror soap er SÅ irriteret på Nikifi at hun reelt ikke kan se skoven for bar' træer :laugh: OG ligegyldigt hvad nikifin skriver eller mener, så er det derfor forkert...og Bibi, kan vist kun nikke genkendende! :woohoo:
Jeg forsøger at lade være med at hidse mig op selvom jeg tiltider læser noget, med stritpels på armene og koldsveden haglende, hihihihihi.....
Dét ville jeg ønske jeg kunne gøre ligesådan, men bliver af og til provokeret, så jeg må fare i blækhuset!! :woohoo: Men det er jo dét der er fedt! Forskelligehederne, de mange delte meninger, de forskellige kulturer, den brogede flok osv.....skønt!
:woohoo:

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.