For og imod campingvogn

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11. august 2010

k11923-vb

Spunk skrev:
Det kunne ikke falde mig ind at købe en campingvogn nogensinde. Gider ikke bilferie, og vil langt hellere ligge i telt på en naturlejrplads end på en campingplads hvor folk har deres minihjem med og sætter hegn op og så sidder i deres klap-ud-stole og stirrer på bilen som er parkeret lige foran. Men det er bare mig. Hvis man godt kan lide at campere kan det da godt være en god idé at købe en campingvogn. Man kan jo evt. opstille et regnskab over lejepris i en given årrække vs. købspris.
Sådan tænker jeg også om camping i Danmark. Vi vil gerne se noget på vores ferie, så vi kan godt lide bil-ferie, hvor man selv kan tage bilen afsted til seværdigheder eller shoppingcentre, når man synes ;-) Vi har i flere år lejet et mobil-home på forskellige campingpladser i alle områder af Frankrig. Vi vælger plads efter det område, vi gerne vil prøve, og efter hvor der er en god pool :P I modsætning til hotel, har man et lille sted med stue og soveværelse og et lille køkken. Det er lidt rarere end et hotelværelse. Man kan vælge sparemodellen og selv lave maden eller som os nøjes med morgenmad i vognen og restaurant/cafe/cafeteria til de andre måltider. Vi gider ikke lave mad i ferien.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. august 2010

Heidi Nielsen-vb

k11923 skrev:
Vi vil gerne se noget på vores ferie, så vi kan godt lide bil-ferie, hvor man selv kan tage bilen afsted til seværdigheder eller shoppingcentre, når man synes ;-) Vi har i flere år lejet et mobil-home på forskellige campingpladser i alle områder af Frankrig. Vi vælger plads efter det område, vi gerne vil prøve, og efter hvor der er en god pool :P I modsætning til hotel, har man et lille sted med stue og soveværelse og et lille køkken. Det er lidt rarere end et hotelværelse. Man kan vælge sparemodellen og selv lave maden eller som os nøjes med morgenmad i vognen og restaurant/cafe/cafeteria til de andre måltider. Vi gider ikke lave mad i ferien.
Det er netop også en af grundene til vi har campingvogn......vi vil også gerne have muligheden for at tage bilen til div. seværdigheder osv

Anmeld

11. august 2010

Pia74-vb

Vi har også købt campingvognen for at kunne mere 'fri'. Dvs. vi rejser meget i gennem Sverige og naturligvis i Finland og med allemandsret camperer vi ofte i steder, hvor der ikke er campingjuppier i nærheden. Vi foretrækker helt klar naturcamping, men det pisser mig ikke af, at vi i DK holder ved siden af dem med læsejl, markiser, fine spillevandstank og webergrill :laugh: Vi bruger vognen også på nogle praktiske formål, så som når vi skal til at besøge venner som har plads til en campingvogn, så sover vi derinde. Det samme ved et bryllup, vi snart skal være med til - vi har fået lov til at holde campingvognen på området og så er det fluks smart soveplads til alle de søde små :) Samme gælder, når vi får en familie på besøg, de sover i vores campingvogn. Det er en vintervogn med aircondition og gulvvarm, og madrasserne er næsten bedre end dem vi selv sover på :P

Anmeld

11. august 2010

NikiFin-vb

Den anden mulighed ar at flyve og så leje en bil til ferien. Men det bliver lidt dyrere og man med 3 børn skal have 3 barnesæder med på flyet hvis man vil spare på at leje børnesæder eller i tilfalde at man ikke kan leje sådan nogle. Jeg kan faktisk ikke se et problem med at sove i en campingvogn. Når man er på ferie opholder man sig ikke særlig meget selv på hotelværelset. Det er bare et sted til at sove. Derudover har man tjansen til selv lave mad og spise den på græsplænen foran 'huset'. jeg har aldrig prøvet det men hvad jeg forestiller mig ser rigtig hyggeligt ud :)

Anmeld

11. august 2010

Heidi Nielsen-vb

Pia74 skrev:
Vi har også købt campingvognen for at kunne mere 'fri'. Dvs. vi rejser meget i gennem Sverige og naturligvis i Finland og med allemandsret camperer vi ofte i steder, hvor der ikke er campingjuppier i nærheden. Vi foretrækker helt klar naturcamping, men det pisser mig ikke af, at vi i DK holder ved siden af dem med læsejl, markiser, fine spillevandstank og webergrill :laugh: Vi bruger vognen også på nogle praktiske formål, så som når vi skal til at besøge venner som har plads til en campingvogn, så sover vi derinde. Det samme ved et bryllup, vi snart skal være med til - vi har fået lov til at holde campingvognen på området og så er det fluks smart soveplads til alle de søde små :) Samme gælder, når vi får en familie på besøg, de sover i vores campingvogn. Det er en vintervogn med aircondition og gulvvarm, og madrasserne er næsten bedre end dem vi selv sover på :P
Ja det samme her...den er rigtig go til de praktiske formål, som bryllup, store fødselsdagsfester osv..... Og så er det ikke engang løgn.....det er lige før madrasserne er bedre....hvis jeg har nogle dage hvor min ryg bare gør ondt ja så kan jeg faktisk finde på at sove et par nætter i campingvognen fordi jeg sover bedre der.....og jo vi har prøvet at finde madrasser til vore 'faste' seng som erlige så gode men det er altså ikke lykkedes endnu......

Anmeld

11. august 2010

NikiFin-vb

Heidi Nielsen skrev:
Og så er det ikke engang løgn.....det er lige før madrasserne er bedre....hvis jeg har nogle dage hvor min ryg bare gør ondt ja så kan jeg faktisk finde på at sove et par nætter i campingvognen fordi jeg sover bedre der.....og jo vi har prøvet at finde madrasser til vore 'faste' seng som erlige så gode men det er altså ikke lykkedes endnu......
Betyder det at campingvogn madrasserne er hårde?

Anmeld

12. august 2010

k11923-vb

Heidi Nielsen skrev:
k11923 skrev:
Vi vil gerne se noget på vores ferie, så vi kan godt lide bil-ferie, hvor man selv kan tage bilen afsted til seværdigheder eller shoppingcentre, når man synes ;-) Vi har i flere år lejet et mobil-home på forskellige campingpladser i alle områder af Frankrig. Vi vælger plads efter det område, vi gerne vil prøve, og efter hvor der er en god pool :P I modsætning til hotel, har man et lille sted med stue og soveværelse og et lille køkken. Det er lidt rarere end et hotelværelse. Man kan vælge sparemodellen og selv lave maden eller som os nøjes med morgenmad i vognen og restaurant/cafe/cafeteria til de andre måltider. Vi gider ikke lave mad i ferien.
Det er netop også en af grundene til vi har campingvogn......vi vil også gerne have muligheden for at tage bilen til div. seværdigheder osv
Egen campingvogn er bare for dyrt og besværligt, når man kun har brug for den 1 uge om året, og det halvprimitive campingliv siger mig intet som sådan. Skal man have en stor komfortabel vogn og være fastligger vil jeg altså hellere have et sommerhus.

Anmeld

12. august 2010

k11923-vb

NikiFin skrev:
Den anden mulighed ar at flyve og så leje en bil til ferien. Men det bliver lidt dyrere og man med 3 børn skal have 3 barnesæder med på flyet hvis man vil spare på at leje børnesæder eller i tilfalde at man ikke kan leje sådan nogle. Jeg kan faktisk ikke se et problem med at sove i en campingvogn. Når man er på ferie opholder man sig ikke særlig meget selv på hotelværelset. Det er bare et sted til at sove. Derudover har man tjansen til selv lave mad og spise den på græsplænen foran 'huset'. jeg har aldrig prøvet det men hvad jeg forestiller mig ser rigtig hyggeligt ud :)
Nej, charterferie går som regel ud på at tilbringe dagen ved poolen og på stranden, men det gider vi altså ikke hele dagen. Det er rart med et sted, hvor man kan sætte sig om et sofabord og spille et spil, man kan have kolde drinks i køleskabet og lave sig en kop kaffe. Der er ikke så meget at lave på et hotelværelse.

Anmeld

12. august 2010

Polyp-vb

Sjovt - du har stort set samme stereotype syn på charterferie som campinghaderne på camping ;-) Det er jo det sjove her - og NikiFin har romantiske drømme om hygge foran eget 'hus' - egentlig må dette site være guf for trendforskere. Jeg har hele min barndom været tvangsindlagt til camping og lange bilture rundt i Europa og har altid hadet det som pesten ;-) Når vi rejser med charterselskab bor vi altid i hotellejlighed med eget køkken og køber lokale produkter hos lokal forhandlere eller går ud og spiser - ikke i turistfælderne - men meget gerne de steder som de lokale frekventerer - vi kommer jo for at få en kulinarisk oplevelse (der nogle gange går grueligt galt - fordi vi ikke liiiige var klar over hvad vi bestilte) og inspiration med hjem. Hvis vi er det samme sted mere end én gang så lejer vi bil og bevæger os længere væk

Anmeld

12. august 2010

Heidi Nielsen-vb

k11923 skrev:
Heidi Nielsen skrev:
k11923 skrev:
Egen campingvogn er bare for dyrt og besværligt, når man kun har brug for den 1 uge om året, og det halvprimitive campingliv siger mig intet som sådan. Skal man have en stor komfortabel vogn og være fastligger vil jeg altså hellere have et sommerhus.
Nu bruger vi så også campingvognen mere end 1 uge om året..... 3 uger på sommerferie, i alle weekender, forlænget weekender og helligdage, i efterårsferien osv. Vi bliver ALDRIG fastliggere, det er slet ikke os vi skal ud og opleve verden og ikke bare en bestemt campingplads. Og så behøver det jo ikke at være primitiv at være campist....der er jo køkken med komfur, ovn og håndvask i stort set alle vogne, man kan sågar få med opvaskemaskine hvis man vil det.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.