Nå nu kan jeg vist ikke trække den længere. Jeg mangler stadig nogle tests bl.a. et øjenlægebesøg om en måned og udredning af en allergi prognostiker.
Nå historien var (indtil videre) at jeg afleverede speciale og blev hundesyg. Fik konstateret streptokok halsbetændelse og fik medicin (antibiotika) i 10 dage, den medicin giver specielt unge kvinder (jo jo blev da lidt rørt over at stadig tilhøre den gruppe) ondt i maven, faktisk så ondt i maven at der var læger som ikke var spor overrasket over at jeg havde 'hoppende mave', det var mavesyre i spiserøret. Så var den symptom ude af verden. Mavesyren blev klaret af 2 omgange Omeoprazol, mavesyrebomber, á 30 dg hver.
Min generelle utilpashed var så pga. at den antibiotika ikke virkede så derfor 3 uger efter testede jeg igen positiv på streptokok halsbetændelse og fik via en mikrobiolog noget medicin som jeg både kunne tåle og som faktisk tog halsbetændelsen! Dalacin hedder det og det fik jeg i 14dg!
Så var jeg til neurolog fordi jeg var svimmel og kvalm. Han fandt intet og sendte mig til øjenlæge med en beskrivelse af hvad han havde fundet.
Jeg var stadig sløj men klart bedre. Fødevareallergien forsvandt ved opstart på omeoprazol og udelukkende økologisk og kontrolleret kost... Jeg tilførte en ny madvare hver dag og er endnu ikke reageret på noget.
Øjenlægen tjekkede mig supergrundigt a to omgange men fandt intet. Derfor skal jeg derned igen hvis jeg stadig har synsforstyrrelser. Det er dog blevet meget bedre. Men ser stadig mine lysende sædceller ind imellem... ;)
Allergi prognostikeren var mildt sagt mystificeret da hun ikke troede på at voksne fik fødevareallergi men kun børn og jo jeg ser ung og smuk ud men er det jo absolut ikke så hun sendte mig ind for at få taget nogle blodprøver og dem skal jeg få svar på i december da det tager en måned at dyrke dem (jeg ved ikke hvad hun ville teste for).
Så det er det.
Jeg har åbenbart haft sådan en slem omgang streptokok infektion at det var det som var det slemme. Flere læger har luftet ideen om at det var Tjalfes slemme lungebetændelse (også a to omgange) i foråret som har ligget latent hos mig og den tanke kan jeg godt lide så er jeg ikke helt fucked og jeg kunne jo se hvor dårlig Tjalfe var, han endte med at være indlagt i 4dage bl.a.
Så nu mangler jeg det allergiske af min sygdomssommer også skulle jeg være udredt.
Så det krydser jeg fingre for. Men kan godt mærke at jeg er noget forsigtig. For jeg har nu været forkølet de sidste 2-3uger og selvom det føles som en almindelig virus så er jeg virkelig forsigtig! Nu er det kun det sidste seje slim jeg skal have ud også skulle det også være i orden.
Men jeg har det godt på trods af forkølelsen, jeg har energi, går på legeplads med Tjalfe næsten hver dag, er aktiv, besøger veninder om aftenen, går til pilates og får løbet ind imellem, jeg er ok. Og det skal man ikke kimse af :)
Nå en lang smøre men ville lige give en update på hvordan jeg havde det i inspiration af Als og Camilles tråde :)
Så hold jer for øje at en streptokok infektion tilsyneladende ikke er til at spøge med ;)
Anmeld