Hvad gider du IKKE snakke om i din fritid?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.493 visninger
19 svar
0 synes godt om
23. juni 2010

kongster-vb

Så lige i en anden tråd at Helene ikke gider være læge for hele omgangskredsen, hvilket jeg udmærket forstår! Min onkel er også læge og jeg synes altid det er så pinligt til familiefester at folk liiige skal høre ham om dit og dat og vise pletter og hævede fingre frem. Nå, hvad arbejder I med som afføder tusind spørgsmål i jeres fritid? Jeg er jo uddannet programmør og formodes i sagens natur at vide noget om IT. Og det gør jeg da også, men det er mestendels Java servere, web services og den slags. Ikke lige til folks husbehov. Jeg er IKKE systemadministrator og ved ikke noget om hvilken computer folk skal købe, hvorfor deres wordprogram ikke kan bruge en bestemt font, hvordan de laver et betalingssystem til deres hjemmeside eller nogen andre af de tusind ting folk spørger om. Og de bliver ved! De tror simpelthen ikke på at jeg ikke kan hjælpe. Noget andet er så at jeg ikke vil. Jo, min mor og svigermor vil jeg gerne hjælpe, men prøv at sætte trådløst netværk op for folk. Så vil de i AL EVIGHED beskylde én for alle de fejl computeren kommer med. 'Jamen det virkede før du pillede ved den'. Jamen nej! Jeg har ikke pillet ved dine personlige indstillinger eller din netbank eller dine (ulovlige og virusbefængte) programmer. Det fantastiske er når folk indleder med 'Kan sådan en nørd som dig ikke hjælpe mig for jeg ved ikke noget om det der computerlort'. Joda - det har jeg bestemt lyst til at bruge et par timer på..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. juni 2010

Trunte K-vb

Jeg synes ikke at det så meget handler om ting, jeg ikke gider tale om i min fritid, det er mere folks facon. Hvis folk respekterer at jeg ikke er på arbejde, at jeg kan have tendens til ammehjerne og at jeg ikke skal stå på mål for hele sundhedsvæsenet, så kan jeg stille op til meget og tænker egentlig mest at det er pinligt for dem at de partout skal have kigget på en knop midt i grandfætterens konfirmation el.lign. Det værste jeg ved er folk, der har læst en eller anden skør teori i et tilfældigt populærvidenskabeligt blad inden for et område, jeg ikke har beskæftiget mig med siden sidste årtusinde og så får mig til at føle mig rigtig dum når jeg ikke lige kan bekræfte den eller trække linier til et andet fagområde, jeg heller ikke beskæftiger mig med til daglig.

Anmeld

23. juni 2010

Frunett-vb

åh ja hvor jeg absolut HADER når folk jeg ikke kender, finder ud af at jeg er uddannet sygeplejerske, og så lige skal have min mening om div. behandlingsformer, knopper, eksem, afføringskonsistens osv osv Hold da lige op nogen ting jeg har siddet og fået beskrevet af, for mig komplet ukendte mennesker, til bryllupper, konfirmationer, fødselsdage osv :woohoo: Hvis det så kommer frem at jeg arbejder for kommunen, er der da ikke grænser for hvor meget af kommunal politikken ( altså alt det der er for dårligt )der så liiige skal vendes med mig.. Og det giiider jeg rent faktisk slet ikke med mennesker jeg ikke kender, for jeg sidder jo lige midt i suppedasen hver dag :mur:

Anmeld

23. juni 2010

Spunk-vb

Jeg er bibliotekar, og støder tit på holdningen 'jamen hvor lang tid kan det da tage at lære alfabetet?' - folk er slet ikke klar over at det ikke er bibliotekarer der sætter bøger på plads, står ved skranken og scanner deres bøger og kradser penge ind. Det synes jeg er ret irriterende. Så er der også holdningen at jeg jo må kunne svare på alt når vi spiller tp... Og naboer som gerne lige vil brokke sig over, at man får 1 brev for hver bog man bestiller og skal betale porto for dem alle. Generelt synes jeg at der er mange fordomme om bibliotekarer, og jeg bliver sgu lidt træt af at høre om hvor kedelig jeg er og at det da også bare er sådan en sjov kliché at jeg har briller og nogle gange knold i nakken.

Anmeld

23. juni 2010

mariamiss6-vb

Det er nu ikik eså meget om jeg gider at snakke om børn, det gider 'alle' vel egentlig..... MEN jeg gider ikke disses fordi jeg ikke kender den og den børnesang, og de og de rim og remser.... Og jeg gider BESTEMT ikke trækkes fremmede børn ned over mit hoved, når jeg er i byen... Folk må sgu selv passe deres møgunge når de er til 70 års fødselsdag, for JEG har rigeligt i mine egne 2, og jeg vil OGSÅ gerne have voksen-tid.... Heldigvis er der ikke længere så ,mange der gør det sidste, det var mest da jeg var ung.... Men det med børnesange og alt det der... Jeg kan godt sige jer, hvis der er en sang man ikke kender, så har man åbenbart bare ikke deltaget godt nok i sit job, for den sang synger de da både i 'min' og 'min venindes' børnehave/vuggestue..... Jaaaah men hos os synger vi altså nogle helt andre åbenbart...

Anmeld

23. juni 2010

MAMMARAZZI-vb

Gider egentlig også godt at snakke om det meste.. Har engang været i praktik på et værested for ex-narkomaner og blandingsmisbrugere. Det var jeg rigtig glad for, og snakker gerne om det - hvis snakken falder i de baner. ...det har et par gange efterfølgende bevirket, at der kommer on/off misbrugere, der liiige skal ha' vendt et eller andet - det synes jeg er træls... Så engang et interview med Casper Christensen, hvor han sagde, at han var pisse træt af folk han mødte privat, det troede han var sjov hele tiden. Han fortalte om engang, han havde været til fest, hvor ham der sad ved siden af havde sagt 'sig lige noget sjovt', hvortil CC havde spurgt 'hvad arbejder du med'? Han var så skraldemand, hvortil CC så sagde 'gider du så ikke lige gå ud med skraldeposen' :laugh: :laugh:

Anmeld

24. juni 2010

lib1982-vb

Jeg er social og sundhedsassistent og arbejder i psykiatrien - MEN det gør mig altså hverken til læge eller ekspert i psykiatriske diagnoser :mur: Ved ikke hvor mange gange jeg har hørt om kærestens bedstefars hæmorider :pinch: Har prøvet op til flere gange at forklare både ham og Bedste, at jeg ikke ved NOGET OVERHOVEDET om andet end det der er mellem ørerne - passer jo ikke, men plejer at få dem til at stoppe, for hovedet er der (iflg. dem selv) i hvert fald ikke noget galt med ;) Da min mormor var indlagt på lungemedicinsk lige inden hun døde 'pralede' hun også rigtig meget af mig til alle der gad (+dem der ikke gad) høre på hende - var selvfølgelig dejligt at hun var stolt af mig, men gad bare ikke være 'den der irriterende pårørende som vidste bedst', så gjorde faktisk meget ud af, at fortælle at jeg jo var i psykiatrien, som ikke liiiige kan sammenlignes med lunge-noget som helst!! Ellers gider jeg godt tale om mit job, på den måde, at jeg rigtig gerne vil tale om hvor fantastiske mennesker med misbrug og sindslidelser er og forhåbentlig på den måde være med til at nedbryde nogle tabuer som der er om lige netop 'vores' målgruppe :cheer: Jeg elsker mit job og er stolt af det jeg laver!! Når der har været trælse episoder bruger jeg dog hovedsageligt mine kollegaer til at tale med om det, oplever tit en manglende forståelse for udenforstående - 'hvorfor bandt I ham ikke bare fast til sengen', jo ser du, kunne det evt. have noget at gøre med, at det er ulovligt?!?!?

Anmeld

24. juni 2010

Caidas-vb

Der findes kun en ting der er mere irriterende end at blive testet på sit job, som er i en børnehave. Det er når andre mener at netop de har verdens mest interessante job, og konstant fortæller om det. Jo selve jobbet er ok, men ikke detaljer om hvad de går og laver hele dagen. Jeg har mest været udsat for det sidste. Så hellere tale om vejret.

Anmeld

24. juni 2010

MAMMARAZZI-vb

Caidas skrev:
Der findes kun en ting der er mere irriterende end at blive testet på sit job, som er i en børnehave. Det er når andre mener at netop de har verdens mest interessante job, og konstant fortæller om det. Jo selve jobbet er ok, men ikke detaljer om hvad de går og laver hele dagen. Jeg har mest været udsat for det sidste. Så hellere tale om vejret.
Ha ha - den slags er jeg også træt af :laugh: ...jeg tror faktisk mange af dem ikke har andet i deres liv at tale om :(

Anmeld

24. juni 2010

Bellis-vb

Åhh Spunk, det tager jo nærmest evigheder at blive bibliotekar - hvilket dejligt job :) Jeg gider snakke om det meste - vil gerne fortælle om mit felt (epilepsi) og alt muligt andet. Men hvis folk bliver ved og ved og ved om det samme eller forventer jeg ved det og det, ja så bliver jeg da irreteret - men sådan er det nu med alt, ikke kun mit arbejde :P

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.