Hvad gider du IKKE snakke om i din fritid?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.493 visninger
19 svar
0 synes godt om
23. juni 2010

kongster-vb

Så lige i en anden tråd at Helene ikke gider være læge for hele omgangskredsen, hvilket jeg udmærket forstår! Min onkel er også læge og jeg synes altid det er så pinligt til familiefester at folk liiige skal høre ham om dit og dat og vise pletter og hævede fingre frem. Nå, hvad arbejder I med som afføder tusind spørgsmål i jeres fritid? Jeg er jo uddannet programmør og formodes i sagens natur at vide noget om IT. Og det gør jeg da også, men det er mestendels Java servere, web services og den slags. Ikke lige til folks husbehov. Jeg er IKKE systemadministrator og ved ikke noget om hvilken computer folk skal købe, hvorfor deres wordprogram ikke kan bruge en bestemt font, hvordan de laver et betalingssystem til deres hjemmeside eller nogen andre af de tusind ting folk spørger om. Og de bliver ved! De tror simpelthen ikke på at jeg ikke kan hjælpe. Noget andet er så at jeg ikke vil. Jo, min mor og svigermor vil jeg gerne hjælpe, men prøv at sætte trådløst netværk op for folk. Så vil de i AL EVIGHED beskylde én for alle de fejl computeren kommer med. 'Jamen det virkede før du pillede ved den'. Jamen nej! Jeg har ikke pillet ved dine personlige indstillinger eller din netbank eller dine (ulovlige og virusbefængte) programmer. Det fantastiske er når folk indleder med 'Kan sådan en nørd som dig ikke hjælpe mig for jeg ved ikke noget om det der computerlort'. Joda - det har jeg bestemt lyst til at bruge et par timer på..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. juni 2010

Trunte K-vb