Hvad gider du IKKE snakke om i din fritid?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

24. juni 2010

dittelouisea@hotmail.com-vb

Jeg har som sådan ikke noget imod at snakke om mit job - men det er altså mest sjove ups'ere osv. Jeg er uddannet massør, kosmetolog og fodplejer og bruger alle tre fag dagligt (når ikke jeg er på barsel:)) Bliver så grusomt irriteret når jeg så skal høre om hvor ondt fremmede mennesker har i ryggen, kan jeg bestille en rabat-massage hos dig, møder du nogle kendte, bliver stig aldrig jaloux når du rører ved fremmede mænds kroppe, så er du vel vant til gamle mænd lægger an på dig etc. og så skal man desuden lige høre at i thailand kan man få 2 timers massage for 25kr - og de har engang prøvet tyrkisk bad. Og alt det der med cremer er vel bare fup og svindel? For at gøre det klart: Gå til lægen hvis u døjer med ryggen! Fremmede dig kan sgu betale samme pris som alle andre jeg heller ikke kender! Jeg møder kendte, men siger sgu ikke hvem. Du gider vel heller ikke din gynækolog ringer til lokalavisen og siger du har svamp?! Hvorfor skulle Stig blive jaloux? Masserer fremmede mens muskler (inkl ballemuskler), men der er sgu intet frækt over sådan et stykke fremmed jaka-bov. Har kun 1 gang oplevet en kunde, som dagen efter kom og troede han var forelsket i mig. Sagde til ham at det var han ikke - så var den skid slået. Og hvis du kun giver 25kr for 2 timers massage i Thailand skulle du skamme dig. Når du så kommer hjem fortæller hjem fortæller du om den stakkels fattigdom de lever i - start med at betale for de services du får. tyrkisk bad - don't care. OG hvis jeg ikke selv kan stå inde for de produkter jeg sælger og deres virkning, ja så er jeg sgu nok i en forkert branche. Puha.. Fik lige luftet lidt ud..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. juni 2010

Pia S-vb

Jeg arbejder med uddannelsesvejledning og vil meget gerne tale job i fritiden og til fester. Det, jeg dog ikke gider, er når fx gymnasielærere klantrer mig for en lov regeringen har ansvaret for, men som sikrer min eksistens. Jeg gider ikke forsvare loven eller diskutere, hvorfor den er lavet og slet ikke hvorfor vi tror, vi er bedre end andre til at give vejledning (hvilket vi helt sikkert er!!!) Dette er også en opfordring til at I gerne må spørge, hvis jeg kan hjælper jeg gerne!

Anmeld

24. juni 2010

Spunk-vb

Bellis skrev:
Åhh Spunk, det tager jo nærmest evigheder at blive bibliotekar - hvilket dejligt job :) Jeg gider snakke om det meste - vil gerne fortælle om mit felt (epilepsi) og alt muligt andet. Men hvis folk bliver ved og ved og ved om det samme eller forventer jeg ved det og det, ja så bliver jeg da irreteret - men sådan er det nu med alt, ikke kun mit arbejde :P
Årh det er nu ikke så slemt. Det tager mellem 3½ og 5 år alt efter hvor meget du vil gå i dybden med teorierne. Man behøver ikke at tage kandidatgraden for at få job på et almindeligt folkebibliotek. Men ja, det er et dejligt job. Arbejder du på Filadelphia?

Anmeld

24. juni 2010

Bellis-vb

Spunk skrev:
Bellis skrev:
Åhh Spunk, det tager jo nærmest evigheder at blive bibliotekar - hvilket dejligt job :) Jeg gider snakke om det meste - vil gerne fortælle om mit felt (epilepsi) og alt muligt andet. Men hvis folk bliver ved og ved og ved om det samme eller forventer jeg ved det og det, ja så bliver jeg da irreteret - men sådan er det nu med alt, ikke kun mit arbejde :P
Årh det er nu ikke så slemt. Det tager mellem 3½ og 5 år alt efter hvor meget du vil gå i dybden med teorierne. Man behøver ikke at tage kandidatgraden for at få job på et almindeligt folkebibliotek. Men ja, det er et dejligt job. Arbejder du på Filadelphia?
Jamen, det er da også pænt lang tid - altså det er i hvert fald ikke noget man 'bare' lige bliver. Ja, jeg arbejder på Filadelfia :)

Anmeld

24. juni 2010

Spunk-vb

Jow - jeg må da tilstå at jeg godt kunne have undværet det sidste år - der var jeg pænt skoletræt til sidst, men er nu glad for at jeg holdt ved. Det er jo også bare mig der er et fjols at tage to uddannelser - så er jeg selv ude om at jeg bliver skoletræt. Dit job lyder da også spændende - har hørt en del om det, da flere af mine familiemedlemmer har arbejdet på Filadelfia.

Anmeld

24. juni 2010

als-vb

Jeg arbejder i kabeltv og internet branchen, og jeg er sku træt af når jeg kommer ud at det første s´folk siger er ; hvorfor virker lortet ikke, det virker aldrig, falder konstant ud... Et hvis du har et problem med net eller kabeltv så tag fat i support, de kan hjælpe dig det kan jeg ikke....jamen der er altid kø ...så lev med at du har dårligt signal hvis du ikke gider gøre noget ved det!!!!! Bliver tit spurgt om jeg har forstand på pc...øh nej sælger internet ikke computere, kender ikke til din zyxel routere, vi bruger dem ikke. Nej mobiltelefoner det er ikke mig igen kabeltv og internet og mobil er ved mobilselskaberne!!!DO!!!! Og nej jeg kan ikke skaffe rabatter eller andre fordele til dig. samme pris for alle. Kan sku da ikke engang selv få rabat pga den nye medielovgivning, men dig helt sikker. NOT!!!! Jeg har ikke noget i mod at tale om arbejde, hvis folk har en positiv indgangsvinkel. Og stiller bare lidt relevante spørgsmål.

Anmeld

24. juni 2010

ma08-vb

Jeg arbejder i et ministerium, som folk altid har en holdning til, og jeg bliver da også jævnligt holdt ansvarlig for politikken på området - højst mærkværdigt, og jeg understreger endda altid, at jeg sidder med noget ret apolitisk :huh: Men når det så er sagt, slipper jeg som regel billigt ifm. fester mv., fordi folk åbenbart generelt (min oplevelse) synes det er temmelig kedeligt at tale med en akademiker ansat i offentlig administration :laugh:

Anmeld

24. juni 2010

Charlotte d. 17.-vb

Jeg gider godt snakke om mit arbejde, men der er til gengæld ting, jeg ikke gider høre om det: 'Det må være dejligt med sådan et job, hvor man altid har tidligt fri!' (Altid, ja - fri kl. 12, intet hjemmearbejde, ingen møder, forberedelse, rettearbejde, forældresamtaler) 'Så har du jo nogle skønne, lange ferier!' (Ja - jeg har fem uger ligesom dig - resten er tvungen afspadsering og forberedelsesuger.) 'Mine børn har haft SÅDAN nogle urimelige lærere, som ALLE SAMMEN gav dem ALT for lave karakterer og sagde, de var dumme!' (Jep, alle sammen. Jeg er nok nærmest den eneste rimelige lærer i landet!) 'Kan du så godt finde ud af at styre sådan en flok teenagere?' (Nej da - hver dag er en kamp for overlevelse!) Det er lige før, jeg foretrækker: 'Hvorfor er det, I ikke bare lærer de børn at læse og skrive?'

Anmeld

25. juni 2010

MAMMARAZZI-vb

Charlotte d. 17. skrev:
Jeg gider godt snakke om mit arbejde, men der er til gengæld ting, jeg ikke gider høre om det: 'Det må være dejligt med sådan et job, hvor man altid har tidligt fri!' (Altid, ja - fri kl. 12, intet hjemmearbejde, ingen møder, forberedelse, rettearbejde, forældresamtaler) 'Så har du jo nogle skønne, lange ferier!' (Ja - jeg har fem uger ligesom dig - resten er tvungen afspadsering og forberedelsesuger.) 'Mine børn har haft SÅDAN nogle urimelige lærere, som ALLE SAMMEN gav dem ALT for lave karakterer og sagde, de var dumme!' (Jep, alle sammen. Jeg er nok nærmest den eneste rimelige lærer i landet!) 'Kan du så godt finde ud af at styre sådan en flok teenagere?' (Nej da - hver dag er en kamp for overlevelse!) Det er lige før, jeg foretrækker: 'Hvorfor er det, I ikke bare lærer de børn at læse og skrive?'
Dét kan jeg godt forstå, du synes er træls - har også tit hørt sådanne kommentarer om lærere. Utroligt at folk sådan skilter med deres uvidenhed - helt frivilligt :laugh:

Anmeld

25. juni 2010

Møe-vb

Jeg syntes som andre heller ikke det handler om jeg gider at snakke om det - men om den facon som bliver brugt... Jeg vil gerne give råd og vejledning hvor jeg kan, hvis det ikke forventes. Ex. vi har også en moster som er læge, og jeg ringer altid i forvejen, hvis jeg genevil have hendes mening om et eller andet med eex. vores søn.. og så kan hun vælge at sig det vil jeg gerne kigge på eller det har jeg ikke lyst til.. Jeg syntes kun det bliver irriterende, hvis der er nogen som forventer en session. Men jeg syntes at det er spændende at høre om, andre folkes arbejde (hvad, hvordan og hvorfor) eks. det er da rart at vid hvordan en pædagog arbejder, for hvordan bliver vore børn passet??? et andet eksempel en lære, for hvordan er det egentlig der foregår alt det med undervisning, møder osv.....??? og vi kan jo blive ved.. På den måde bliver vi alle klogere - ikke på den individuelle med generelt, og så er det også lettere at viden, hvad man kan have af forventninger.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.