Blev lige inspireret af anden tråd til at starte denne op: Jer der har læst Jesper Juhl's 'Det kompetente barn': Hvad er jeres kommentarer til den?
Selv blev jeg lidt små-rystet over den - tilsyneladende er det meste hvad jeg har gjort for og mod mine børn været drønforkerte. Jeg fik simpelt hen helt ondt i maven, mens jeg læste den, for ifølge den, har jeg sørget for at mine børn intet selvværd har overhovedet.
Børn kan påtage et meget stort ansvar for sig selv ifølge bogen, og det har jeg ikke givet dem.
For mit vedkommende finder jeg den værende temmelig teoretisk og synes egenlig ikke, at den har så meget rod i hverdagen - i al fald ikke hjemme hos os, men børn og voksne er jo forskellige.
Dog vil jeg sige, at den alligevel har fået mig til at reflektere over, hvor meget mine børn egenlig kan, og hvor fornuftsbetonede de faktisk kan være - så mentalt har den fået flyttet mig så meget, så jeg lader dem være mere selvbestemmende.
Derfor er jeg lidt vægelsindet i forhold til bogen og tankerne bag den - hvad siger I andre?
Anmeld