Tilbehør til grillmad

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. juni 2010

MAMMARAZZI-vb

Dét lyder godt nok som en spændende og lækker salat Helene, den vil jeg også prøve at lave - er der noget bestemt, den 'går' specielt godt sammen med? ...og synd for dig med bagekartoflerne - jeg er også vild med bagekartofler :P

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. juni 2010

Det er stadig mig-vb

MAMMARAZZI skrev:
Dét lyder godt nok som en spændende og lækker salat Helene, den vil jeg også prøve at lave - er der noget bestemt, den 'går' specielt godt sammen med? ...og synd for dig med bagekartoflerne - jeg er også vild med bagekartofler :P
Jamen den går faktisk rigtig godt til alle former for grillet kød, men den er heller ikke dårlig til fiskeretter - laks, rødspætte og den slags. Og vi spiser den engang i mellem som en selvstændig ret (mest når det er for varmt til varm mad)...og en jul ville drengene have den til anden. Så den er vist til det hele.... Og så smager man lige salaten til med lidt friskpresset appelsinsaft - nogen gange er appelsinfiletterne alt rigeligt. Nogen gange har jeg også drysset lidt solsikkekerner over, men det er mere hvis jeg lige har haft nogen. Pistagenødder klæder også salaten hvis man har nogle alligevel....

Anmeld

16. juni 2010

MAMMARAZZI-vb

Når ungerne beder om det, er det jo det samme, som at gi' den det blå stempel B) Hmm... Tror vi skal grille i morgen.. Blir helt lækkersulten...

Anmeld

16. juni 2010

Det er stadig mig-vb

Ja, jeg blev desværre også lidt lækkersulten :laugh: Og det er ikke efter noget vi har, kan jeg se....øv. :angry:

Anmeld

16. juni 2010

NikiFin-vb

Tzatzigi 1. 1-2 revet agurker 2. Græsk yoghurt 500 ml, 10% fedt 3. 1 frisk dild 4. 3-4 stykker revet hvidløg 5. Salt 6. Lidt olie

Anmeld

17. juni 2010

lib1982-vb

HeleneK Mor til 6 skrev:
Ja, jeg lavede selv bagekartofler her til sommerfesten, og de blev REVET væk! Jeg havde lavet 20, og de var væk inden jeg selv nåede hen til fadet :( Jeg var også den eneste der havde taget dem med, ellers var det præcis kartoffelsalater, salater, pastasalater og miniflutes... (men ingen coleslaw) - så dén ville nok heller ikke være så tosset!!! Sidste år bagte jeg så en kage til dessert, det var jeg også den eneste der havde gjort, så det var smadder heldigt. Til sommerfesten på fritten, vil jeg lave en salat af fint snittet rødkål, appelsinfilet (uden den hvide hinde), revet gulerod og fint hakket persille. Det smager SUPER friskt og har nogle ekstremt flotte farver - det har jeg heller ikke set til nogen sommerfester endnu. - og ellers ér jeg bare bagekartoffelkvinden (fordi jeg selv elsker det) og elsker noget der er nemt og som ikke kan slå fejl under tilberedningen:laugh:
Muligvis et dumt spørgsmål, men hvordan holder du dem varme - eller gør du ikke det? Er VILD med cheddarost, så putter det gerne i alt hvad jeg kan komme afsted med - laver ofte pasta salat med cheddar i tern, majs, agurk og peberfrugt, evt. cherry tomater, tror jeg aldrig jeg blir træt af!! Meeen så'n en gang bagekartoffel med cheddar er bestemt heller ikke dårlig :P

Anmeld

17. juni 2010

als-vb

Kartofler, Tzatzigi, grøntsagsspyd, flütes, anderledes salater....det er hvad jeg plejer at lave til grillmad.

Anmeld

17. juni 2010

Johannamor-vb

Jeg ville lave en vandmelonsalat... Det er sommerligt, og mine børn elsker det... vandmelon i mundrette bidder sorte oliven (i skiver) fetaost i tern finthakket rødløg ristede pinjekerner grøn salat (ikke en hovedingrediens) dressing af citronsaft, honning, salt & peber

Anmeld

17. juni 2010

Det er stadig mig-vb

lib1982 skrev:
HeleneK Mor til 6 skrev:
Ja, jeg lavede selv bagekartofler her til sommerfesten, og de blev REVET væk! Jeg havde lavet 20, og de var væk inden jeg selv nåede hen til fadet :( Jeg var også den eneste der havde taget dem med, ellers var det præcis kartoffelsalater, salater, pastasalater og miniflutes... (men ingen coleslaw) - så dén ville nok heller ikke være så tosset!!! Sidste år bagte jeg så en kage til dessert, det var jeg også den eneste der havde gjort, så det var smadder heldigt. Til sommerfesten på fritten, vil jeg lave en salat af fint snittet rødkål, appelsinfilet (uden den hvide hinde), revet gulerod og fint hakket persille. Det smager SUPER friskt og har nogle ekstremt flotte farver - det har jeg heller ikke set til nogen sommerfester endnu. - og ellers ér jeg bare bagekartoffelkvinden (fordi jeg selv elsker det) og elsker noget der er nemt og som ikke kan slå fejl under tilberedningen:laugh:
Muligvis et dumt spørgsmål, men hvordan holder du dem varme - eller gør du ikke det? Er VILD med cheddarost, så putter det gerne i alt hvad jeg kan komme afsted med - laver ofte pasta salat med cheddar i tern, majs, agurk og peberfrugt, evt. cherry tomater, tror jeg aldrig jeg blir træt af!! Meeen så'n en gang bagekartoffel med cheddar er bestemt heller ikke dårlig :P
Nej jeg laver dem jo færdige hjemme - kan sagtens laves dagen i forvejen hvis man hellere vil dét. Og lader dem blive i sølvpapiret og så varmer man dem lige på grillen når man kommer til festen.... Hvbis du feks vil have dem med cheddar, så stiller du kartoflerne i foliebakke og varmer dem med krydset nedaf, vender dem, kommer osten på, og varmer dem med bunden nede til osten smelter :P Det der også er godt med bagekartofler er, at de også fungerer fint for de familier der har helt små børn under 1 år, da man lige kan pille skrællen af og mose dem med lidt smør, for RET ofte bliver de mindste lidt oversete ved sådan et grillarrangement og kan dårligt spise salater. Man kan også skærer grøntsager og peberfugter/tomater osv ud i mundrette bidder og komme hele molevitten i en foliebakke som man varmer på grillen til det bliver tilpas mørt...

Anmeld

18. juni 2010

MAMMARAZZI-vb

HeleneK Mor til 6 skrev:
Til sommerfesten på fritten, vil jeg lave en salat af fint snittet rødkål, appelsinfilet (uden den hvide hinde), revet gulerod og fint hakket persille. Det smager SUPER friskt og har nogle ekstremt flotte farver - det har jeg heller ikke set til nogen sommerfester endnu.
Fik salaten i går - hold op den er lækker. Kan varmt anbefales :uhm: Det blev godt nok ikke til grillmad, for vejret var ikke til det - men den er også super sammen med flæskesteg og smørstegte nye kartofler med timian B)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.